4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
THP motor Citroën
FastFred
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1686
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 19 december 2018 08:22 AM
  [ # 46 ]
064harry schreef:

Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest om e.e.a. te bespreken.
Nu komt het:

Het nieuwe blok heeft dezelfde kenmerken als de eerste!
Dat wil zeggen dat het ook om de 30.000 á 40.000 km gereinigd moet worden.
En daarna na 6 jaar wel ook weer vervangen moet worden?
Tjeemig de peemig.

Iemand interesse ?

Euhm, ja, als je je nou ff ingelezen had in wat de problemen zijn bij de THP en wat de oorzaken daarvan zijn, dan had je dit natuurlijk kunnen weten…

Ex: ZX Aura E2 NP-JZ-34 (R.I.P. 22-8-2016)

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2461
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 19 december 2018 09:20 AM
  [ # 47 ]

“Als ... dan”, daar heeft Harry toch niets aan, FastFred? Een “gewone” autokoper mag ervan uitgaan dat zijn motor bij normaal onderhoud minstens twee ton meegaat. “Tjeemig de peemig” is hier meer op z’n plaats. De vraag is hoeveel om de 30.000km reinigen kost; misschien valt dat mee, en anders zou ik het ook niet weten.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5405
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- CX CX2000
Gepost: 19 december 2018 09:36 AM
  [ # 48 ]

Die twee ton zal ook vast wel lukken. De onderhoudsbehoefte is gedurende die twee ton echter een stuk hoger dan bijvoorbeeld een motor uit de oudere XU of EW families. Dat is een gegeven en dat zul je moeten accepteren als je een THP bezit. Kun je daar niet mee leven, dan is de enige optie afscheid nemen. Eigenlijk is het risicoprofiel van downsizemotoren in zijn algemeen en dan met name vanaf een tellerstand van laten we zeggen 160.000KM zo ongunstig dat prive zo’n auto aanschaffen onverantwoord is.

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 07 januari 2019 11:39 PM
  [ # 49 ]

Het gaat ‘m niet meer worden ben’k bang.

Ik ga opdraaien voor de kosten van het cleanen bij elke +/_ 25.000 à 30.000 km.
Maar daar komt natuurlijk nog bij dat de motor steeds slechter gaat lopen tot aan het punt dat het gecleaned moet worden.
Er komt geen nieuw motorblok in maar een ruil. Die heeft dus dezelfde eigenschappen als de huidige. Cleanen en dan na een periode vervangen.

Deze kosten weiger ik te betalen.
Laat ze er maar een mooie prijs van maken, dan laat ik hem staan.

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 04 mei 2019 09:48 PM
  [ # 50 ]

Inmiddels is mijn THP motorblok vervangen (hij liep zo slecht dat er geen andere keuze was) en heb ik het besluit genomen: hij gaat de deur uit!
Ik heb alleen al een autodealer gehad die hem geeneens wilde inruilen…  maar het merendeel is rond de €6000,-
Wel is het THP euvel bij iedereen bekend.

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 10 mei 2019 11:57 PM
  [ # 51 ]

Vandaag nieuwe machine gekocht!
Een Skoda Karoq!

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 10 mei 2019 11:59 PM
  [ # 52 ]
Rougefurio schreef:

“Als ... dan”, daar heeft Harry toch niets aan, FastFred? Een “gewone” autokoper mag ervan uitgaan dat zijn motor bij normaal onderhoud minstens twee ton meegaat. “Tjeemig de peemig” is hier meer op z’n plaats. De vraag is hoeveel om de 30.000km reinigen kost; misschien valt dat mee, en anders zou ik het ook niet weten.

Owjah ... Toen ik dat ding nieuw kocht was er nog niets over bekend…

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26972
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Break 1.8 16 V Ligne Prestige
Gepost: 11 mei 2019 12:22 AM
  [ # 53 ]

Veel plezier met de Skoda.
Hopen dat je daar minder pech mee hebt.
Daarmee is er een einde aan dit topic gekomen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Elektrisch rijden doe ik op de kermis!

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook