4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
THP motor Citroën
FastFred
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 19 december 2018 08:22 AM
  [ # 46 ]
064harry schreef:

Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest om e.e.a. te bespreken.
Nu komt het:

Het nieuwe blok heeft dezelfde kenmerken als de eerste!
Dat wil zeggen dat het ook om de 30.000 á 40.000 km gereinigd moet worden.
En daarna na 6 jaar wel ook weer vervangen moet worden?
Tjeemig de peemig.

Iemand interesse ?

Euhm, ja, als je je nou ff ingelezen had in wat de problemen zijn bij de THP en wat de oorzaken daarvan zijn, dan had je dit natuurlijk kunnen weten…

Ex: ZX Aura E2 NP-JZ-34 (R.I.P. 22-8-2016)

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2461
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 19 december 2018 09:20 AM
  [ # 47 ]

“Als ... dan”, daar heeft Harry toch niets aan, FastFred? Een “gewone” autokoper mag ervan uitgaan dat zijn motor bij normaal onderhoud minstens twee ton meegaat. “Tjeemig de peemig” is hier meer op z’n plaats. De vraag is hoeveel om de 30.000km reinigen kost; misschien valt dat mee, en anders zou ik het ook niet weten.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5287
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- CX CX2000
Gepost: 19 december 2018 09:36 AM
  [ # 48 ]

Die twee ton zal ook vast wel lukken. De onderhoudsbehoefte is gedurende die twee ton echter een stuk hoger dan bijvoorbeeld een motor uit de oudere XU of EW families. Dat is een gegeven en dat zul je moeten accepteren als je een THP bezit. Kun je daar niet mee leven, dan is de enige optie afscheid nemen. Eigenlijk is het risicoprofiel van downsizemotoren in zijn algemeen en dan met name vanaf een tellerstand van laten we zeggen 160.000KM zo ongunstig dat prive zo’n auto aanschaffen onverantwoord is.

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 553
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 07 januari 2019 11:39 PM
  [ # 49 ]

Het gaat ‘m niet meer worden ben’k bang.

Ik ga opdraaien voor de kosten van het cleanen bij elke +/_ 25.000 à 30.000 km.
Maar daar komt natuurlijk nog bij dat de motor steeds slechter gaat lopen tot aan het punt dat het gecleaned moet worden.
Er komt geen nieuw motorblok in maar een ruil. Die heeft dus dezelfde eigenschappen als de huidige. Cleanen en dan na een periode vervangen.

Deze kosten weiger ik te betalen.
Laat ze er maar een mooie prijs van maken, dan laat ik hem staan.

Made in Holland ~ ♥ Jufmiep ~ Father of 2 ~  Apple ~ DS4 ~ Basman ~ Bosman ~ Bowers&Wilkins; ~ Mainfreight ~ The Boschman ~ Project346

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook