Afdekkingsmateriaal boven de motor C4 2005
Rens Olthof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 31-05-2017

Gepost: 11 juli 2017 04:57 PM

Hoi,

Ik keek laatst eens onder de motorkap en toen zag ik dat het isolatiemateriaal dat normaal vast zit nu op de motor lag om dat het was doorgebroken. Kan dit kwaad i.v.m. warm worden of te weinig lucht?

Groeten,

Rens Olthof

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 juli 2017 05:55 PM
  [ # 1 ]

Ik zou me niet zoveel zorgen maken over warm worden. Het is onbrandbaar spul. Ook zal het de koeling van de motor niet in de weg liggen.

Wat wel een probleem kan zijn is dat er stukken van de isolatie in de bewegende delen van de motor komt, en dat wil je niet. Ik zou adviseren om te kijken of je de boel weer vast kunt zetten, of anders de isolatie verwijderen en eventueel nieuwe plaatsen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hendrik77
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 06-02-2013

- DS 3 So Chic 1.6 VTI
Gepost: 11 juli 2017 10:14 PM
  [ # 2 ]

Bedoel je het isolatiespul tegen de achterwand van de motorruimte?
Dat had bij mijn auto ook gedeeltelijk losgelaten doordat een of twee bevestigingsgaatjes waren gebroken. Ik heb nieuwe gaatjes gemaakt en het weer vast gezet met een tie wrap. Zit sindsdien weer keurig op zijn plek en dat is al een paar jaar inmiddels.

Citroën DS3 So Chic 1.6 VTI

Profiel  
 
Rene1994
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 144
Geregistreerd: 12-07-2014

Gepost: 12 juli 2017 12:13 PM
  [ # 3 ]

Bij mij is ie ook omlaag. Weet zelf niet hoe hij aan de onderzijde vast zit. aan de voorzijde zit hij vast met pluggen. Daarnaast wordt hij keer op keer natgeregend (vooral met dat hondenweer zoals nu buiten het geval is) doordat de regenwateropvangbak aan de overzijde van de voorruit over de gehele breedte los zit. Ik kan hem vastschuiven maar na 1 autorit trilt hij weer los. Laatst heeft FastFred problemen hiermee gehad die serieus shit uitpakten. Zijn zekeringskasten was half doorgeslagen door het lekkende water. Ik zie op internet verschillende verhalen hierover staan hoe vast te zetten. Maar ik zie toch echt geen ophang punten of iets dergelijks. Hij hoort volgens mij ‘gewoon’ in de rand van de voorruit onder inschoven te zitten.  Iemand tips?

C4 Coupé 2.0-16V VTS 180
Saxo 1.4 VTS I

Profiel  
 
cabron
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 10-07-2017

- C1 VTi 72 S&S
Gepost: 29 juli 2017 07:09 PM
  [ # 4 ]

Ik had hetzelfde probleem. De opvangbak lag los wat je zag aan het afdichtrubber bovenop de voorruit. Onder deze plastieke kap kan je net met je hand tussendoor. Dan voel je een randje, een klein u profiel, en die moet je goed aandrukken op de onderzijde van de voorruit. Bij mij blijft hij tot nu toe zitten. Misschien als hij loslaat een idee om kit in dat u profiel te doen. Hoop dat je er wat aan heb.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook