Ruitenwissers gaan niet meer uit
barend m
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-07-2017

Gepost: 12 juli 2017 05:03 PM

DS3 1.2 So Chic

Ruitenwissers blijven werken, ook na droogvallen regensensor en uitschakelen contact. Pas nadat de auto wordt afgesloten en dan na ongeveer 30 seconden blijven wissers halverwege ruit stil staan.

Na openen auto (met remote) gaan de wissers direct weer verder.

Los maken ‘+’-pool van de accu lost het tijdelijk op, tot het moment dat de ruitenwissers weer even gebruikt worden.

Iemand enig idee?

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 12 juli 2017 05:37 PM
  [ # 1 ]

Ik kan me niet voorstellen dat dat vandaag een probleem was…..

(Sorry, kon het niet laten)

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 12 juli 2017 05:46 PM
  [ # 2 ]

ja moet toch even vragen, is er wat veranderd aan de electronica??? andere radio, extra verlichting. etc etc ????
je ruitenwissers stoppen er mee omdat systeem in eco-modus gaat, deze schakelt alle elektronica uit na een bepaalde tijd.

Profiel  
 
barend m
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 12-07-2017

Gepost: 12 juli 2017 07:15 PM
  [ # 3 ]

Nee, geen aanpassingen gedaan.

Gelukkig maar dat de eco de ruitenwissers uitschakelt als de auto een minuut op slot zit, want anders gaan ze ‘s nachts door.

Maar niemand heeft dit ooit gehad en weet nog wat toen het euvel was? Lees ergens dat het mogelijk de motor is, maar hoe kan een defecte motor nou zorgen dat hij juist blijft werken?

Ik denk: er is geen ‘uit’-stand, de meest uitgeschakelde stand is Automatisch, toch? Als je de ruitenwissers normaal aan hebt staan en je schakelt het contact uit, blijven ze dan ook doorgaan? (bij regen)

Mogelijk blijft de sensor doorgeven dat het regent, wanneer schakelen de ruitenwissers normaal uit in stand Automatisch? Wanneer het contact wordt verbroken, of pas wanneer de auto op slot wordt gedaan?

Ik denk als het contact wordt verbroken. Dus dat ze nu door blijven gaan geeft mogelijk aan dat het niet persé aan de sensor ligt?

(En over het weer van vandaag: het werd net even droog toen dit aan de hand was, fijn)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook