C4 II 2015 radio demonteren en dashcam/a stijl
maximax77
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 12-07-2017

Gepost: 13 juli 2017 08:35 PM

Heb sinds dit jaar een zwarte C4 II uit 2015, zoiet als deze. Het is een dieseltje en gekocht met 14500km op de teller. Ben er tot nu toe er happy en rij er elke dag mee op en neer naar mijn werk, zo’n 100km per dag

In mijn vorige auto, was een bedrijfauto Peugeot Parner, heb ik zelf wat dingen ingebouwd voor audio etc. Nu wil ik graag bij deze C4 een dashcam in bouwen en ben bezig met een achteruit kijk camera die op het bestaande schermpje kan worden aangesloten.

De dashcam wil ik graag bij de achteruitkijk spiegel monteren en dan met een kabeltje op de 12volt aansluiten. Dan wil ik via de a stijl naar beneden om achter het dashboard uit tekomen. Nu zit er in de a stijl echter een airbag, kan ik die a stijl dan wel gewoon voorzichtig los halen om een kabeltje weg te werken ? Of zou ik de stroom bij de binnenverlichtig weg kunnen halen, of gaat het systeem dan piepen dat er iets met de verlichting aan de hand is?

Tweede vraag is of er iemand een pinout van de aansluitingen van het schermpje/radio (smeg+ zit er in geloof ik) heeft. Er schijnt een videoinput op te zitten en een draadje die detecteert dat je in de achteruit staat en dan schakelt naar die videoinput.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook