3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
De merkvreemde alledag van Penny Lane: Sterk Nummer - Laswerk klaar, nu de rest
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7789
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 09 augustus 2017 08:06 PM
  [ # 31 ]

De RX10 is prima op kleur gebleken. Het is RAL3000 ‘Feuerrot’ geworden en dat lijkt inderdaad heel erg veel op Rouge Vallelunga. De auto zit inmiddels weer in elkaar. De deuk in het linker voorspatbord is weer redelijkerwijs strakgetrokken, maar dat moet nog afgelakt worden. Daarna moeten de benzineslangen voor en achter nog vervangen worden. Ik wil er eigenlijk ook nieuwe stabirubbers in, maar ik moet nog even kijken of die nog fatsoenlijk te regelen zijn. Je zou verwachten van wel… Dan is het nog een kwestie van koplampen stellen en dan zou ‘t apparaat weer normaal door de keuring moeten kunnen komen. Voor nu gaat de auto even in stalling om materiaal en tijd te verzamelen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7789
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 10 augustus 2017 08:27 PM
  [ # 32 ]

O ja, en het ruitensproeiertankje was gaan lekken. Vrij veel zelfs. Inmiddels ligt er daarom één van de sloop klaar om gemonteerd te worden. En ja, die is gecontroleerd op dicht zijn.

Voor de tweede 205 in de vloot, namelijk die van I., heb ik een knipperlichtunit meegenomen omdat daar het ophangoogje van de koplamp uit gebroken is. De 205 heeft namelijk een mechanische beladingsstand (lees: een kantelmechaniekje) op de koplampen; een slim systeempje wel, maar het scharnierpunt moet niet uit je knipperlicht breken want dan ligt de koplamp los in het front. Dat wordt dit weekend dus even accu eruit, ruitensproeiertankje eruit, koplamp eruit, knipperlicht/kantelmechaniek-gebeuren vervangen en dan de boel er weer in en koplamp(en) stellen. Werkje van niks eigenlijk. Dat de lijm van het knipperlichtlensje op de vervanger het heeft opgegeven is veel vervelender, want schoonmaken en dichtkitten is meer werk dan monteren…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7789
Geregistreerd: 06-05-2007

- ID/DS DS23 Pallas Mechanique
- Xantia TD SX
Gepost: 12 augustus 2017 05:23 PM
  [ # 33 ]

Zo, de vervangende knipperlichtunit/koplampdrager zit er in. Eerst natuurlijk de boel eruit. Gelukkig ziet het er bij de 205 van I. qua roest in het front stukken beter uit dan bij de Red Dwarf:

De knipperlichtunits zijn dus een klein beetje verschillend geworden: het draaipunt van de koplamp ligt eruit en ook het klemveertje is van z’n plek gekomen. Gelukkig stond er op de sloop een groene 205 Génération van ORGA 7508 = 30 mei 1997 (toch twee maanden jonger dan die van I en die van mij) waar een goede unit in zat. Het enige nadeel was dat het glaasje eraf kwam. Die wordt er normaal op gesmolten, maar blijkbaar gaat dat niet altijd geweldig goed. Transparante Polymax fixt dat.

Het gaat er dus om, dat zo’n koplamp voorzien is van een clever hevelsysteempje waarmee je ze lager kunt stellen als je belading aan boord hebt. Als dat stuk gaat ligt de koplamp los in je front en dat is APK-technisch niet helemaal verantwoord.

Nu moet ik eigenlijk nog een keer op zoek naar een net interieurtje voor het blauwe beest van I, want dat begint gammel te worden. Helaas zijn de 205jes nogal stevig opgeruimd bij m’n favoriete sloperij, dus het wordt even neuzen. Dat van een 205 Forever is hetzelfde op de gedeelde achtertbank na (die wel gewoon past) dus dat zou ook een optie zijn. Als iemand iets weet…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook