Koelwater motor ontluchten
Robur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 15-07-2017

- C4 (2004-heden) coupe
Gepost: 16 juli 2017 08:13 AM

Ik heb een C4 1.6 van 2005. Ik heb koelwater geheel uit laten lopen en vervangen via de expansietank. Er gaat echter niet genoeg in. Kan iemand mij uitleggen waar de ontluchtingspunten te vinden zijn en hoe te bereiken. Robur.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 juli 2017 10:03 AM
  [ # 1 ]

Eentje zit er op het waterpomphuis en eentje zit er op de kacheldoorvoer op het schutbord. Als er een derde aanwezig is zit deze meestal op de radiateur, maar ik weet niet zeker of dat bij deze uitvoering ook zo is. Overigens wil het nog wel eens zo zijn dat de vulopening van deze blokken (op het expansievat) niet het hoogste punt is, en dan heb je dus een vulfles nodig.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 juli 2017 01:51 PM
  [ # 2 ]

Of schroef even het expantie vaatje los, en hang hem hoger op, met de dop eraf, bv aan de motorkap, of met het rechter wiel, op de stoep zetten, (niet eentje van 3cm natuurlijk) ook is het van belang dat je de kachel op heet moet zetten, anders zit er nog een luchtbel in het systeem, zodra je de kachel aanzet,
En we gaan er van uit dat je er koelvloeistof hebt in gedaan, en niet alleen water?  Want dan is de pomp, of de radiator , snel aan zijn eind,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook