H1 lamp geëxplodeerd
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 18 juli 2017 04:31 PM

Hallo,

zojuist een H1 lamp geëxplodeerd, gevolg, allemaal stukjes glas in het voordeel van mijn koplampunit….

Nu zie ik 2 bevestigingspunten, 1 bout redelijk vooraan, als je de zwarte beschermkap aan de bovenzijde weg hebt gehaald. en 1 bevestigingspunt geheel achteraan aan de koplampunit met een plastic borg moer met een veermechanisme. De koplamp unit komt dan wel enigszins los maar ik krijg hem er niet uit. Het lijkt of er aan de onderzijde ook nog iets vastzit. Maar daar kan ik met geen mogelijkheid bij om fatsoenlijk te kijken wat dat zou kunnen zijn. ook via foto’s krijg ik geen goed beeld wat er nog vast zou kunnen zitten. Iemand ervaring met het loshalen of andere tips? Ook b.v. hoe ik het gruis uit de koplamp unit krijg anders dan het op zijn kop houden van de unit en schudden maarrrr Smile

bedankt voor de reacties. Ik zal sowieso een “how to"gaan maken Smile

gegroet, roger aka creative 20

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 18 juli 2017 04:52 PM
  [ # 1 ]

Een kleinere slang op een stofzuiger fabriceren, en deze dan. In de koplamp maneuvreren ,

Profiel  
 
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 18 juli 2017 05:09 PM
  [ # 2 ]

Bedankt Beremans, da’s i.d.d. ook een optie die ik heb overwogen, kan alsnog, maar ik haal toch liever (eerst) de unit los. (al is het maar om moeilijk te doen als het ook makkelijk kan Smile)

Profiel  
 
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 24 augustus 2017 06:29 AM
  [ # 3 ]

even een update….

het leegzuigen met een 8 en 10mm persluchtslang zorgde ervoor dat de bereikbare glassplinters weg gezogen konden worden. Voor de overgebleven splinters zat er dus niets anders op om de lamp te demonteren. Wielen, wielkuipen, onderzijde en bumper moeten demonteren!!! Vervolgens zit er aan de onderzijde van de lamp nog een bout die los moet (dit tesamen met de 2 bevestigingspunten die je van de bovenzijde ziet zitten / kunt demonteren). Uiteindelijk de lamp leeg geschud en alles weer gemonteerd. Al met al een flinke klus. Het zal wel zo zijn dat het niet anders kon om de lamp netjes weg te werken maar om eerlijk te zijn: Belachelijk dat het zo moet zijn. Wederom gele H1 lampen gemonteerd en nu maar hopen dat ze heel blijven…. Smile

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook