Benzinepomp elektrische leidingen waar lopen die normaal?
jeanluc72
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 28-04-2016

Gepost: 25 juli 2017 02:53 PM

Ik heb een vraagje betreffende een BX GTI.
De vorige eigenaar heeft de benzinepomp vervangen, en heeft blijkbaar een groter probleem met de bedrading gehad.
Als snelle oplossing heeft hij een plus-leidingetje van de coil naar het relais gebracht om die te aktivieren als het kontaktslot gedraaid wordt. Dan heeft hij een plus-leiding onder de wagen doorgetrokken naar de benzinepomp die via het relais gestuurd wordt.
Was waarschijnlijk een “snelle noodoplossing”. Het werkt dus wel.

Ik heb vooraan aan het relais en achteraan de gele draden gevonden die eigenlijk de spanning aan de pomp brengt.
Blijkbaar is er een “kabelbrandje” geweest, waardoor die extra plus-leiding noodzakelijk werd.

Natuurlijk werkt het spul allemaal wel, maar netjes is anders. Ik zou het graag terug in zijn originele toestand willen brengen.
Weet er iemand wie de bedrading door de BX gaat? Loopt die onder de tapijten naar achteren? Heb vorig jaar een GTI gesloopt maar spijtig genoeg niet op gelet hoe het in elkaar zat.

Ook interesseert me hoe de bedrading is van de sturing van het relais voor de benzinepomp. Ik kan me niet voorstellen dat het nu origineel is, want de groene draadjes zijn doorgeknipt en nu direkt aan de karosserie en de plus leiding van de coil.

Weet er iemand raad?
Alvast bedank!
Groet,
Luc

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook