2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Van modern naar klassiek en dan rij je opeens in een CX
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 31 juli 2017 12:17 PM
  [ # 16 ]

Wat betreft de verschillen in de kabelboom, dit komt naar mijn idee door de uitvoeringsverschillen.
Jouw Familiale is een RD, heeft o.a. waarschijnlijk handbediening van de zijruiten en handmatige verstelling van de buitenspiegels.
De donor is een TRD, o.a. met elektrische bediening van zijruiten en elektrische verstelling van de spiegels.
Daarnaast waren de Evasion-versies, d.w.z. de Breaks uit de periode dat er geen Berlines meer werden gemaakt, al een stuk kariger uitgevoerd dan de voorgaande modeljaren.
Ik heb zelf een modeljaar ‘88 TRD Turbo 2 Break gestript, die had zelfs 4 elektrische bediende zijruiten. Normaal bij een Break alleen de voorportierruiten.

Mocht je geen liefhebber vinden voor de restanten van de donor, kan je altijd nog overwegen dit te doneren aan het magazijn van de CX-club.

Het schuif/kantel-dak is zeker niet origineel.
Zelf overzetten naar de Familiale?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2017 10:09 PM
  [ # 17 ]
epperderpep schreef:

@ René: Ik heb de thread over de radiatoren gelezen, helaas zijn veel van de foto’s die zijn gepost niet meer beschikbaar ofzo. ...

 

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/192282
De belangrijkste foto’s doen het terug (mijn Photobucket account is helaas geblokkeerd…)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
epperderpep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 11-04-2016

- 2CV Charleston
- CX 25RD Evasion familiale
Gepost: 01 augustus 2017 12:22 PM
  [ # 18 ]

Nee zonnedak ga ik zeker niet overzetten, zijn mijn inziens alleen maar mogelijke problemen met lekkages.

Klopt de Evasion als uitloop model was erg karig uitgevoerd, meestal zijn de uitloop modellen met alle snufjes voorzien, helaas, maar ik heb de elektrische spiegels omgezet van de donor, ook de elektrische achterramen, dit was nog allemaal voorzien met stekkers in de boom van de familiale. De verwarmde spiegels dan weer niet, maar dat vond ik niet zo’n probleem.

Maar voor de display zit er een soort koppelkabel tussen de boom van de donor en de display. Maar die past in ieder geval zeker niet op de boom van de familiale. Maar grootste probleem is dat ik geen tekening heb van de bedrading van de familiale RD.

CX25TURBOII Familiale & 2CV Charleston

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2017 12:38 PM
  [ # 19 ]

Wat is het verschil tussen beide displays, toch alleen de buitentemperatuurmeting?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 01 augustus 2017 01:04 PM
  [ # 20 ]

Maar de laatste stukjes kabel naar het display is veschillend voor met of zonder buitentemperatuur meting.

Profiel  
 
epperderpep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 11-04-2016

- 2CV Charleston
- CX 25RD Evasion familiale
Gepost: 01 augustus 2017 02:43 PM
  [ # 21 ]

De familiale heeft alleen een prik klokje.
De TRD2 had koelwater, klokje en buitentemperatuur.

Het gaat mij voornamelijk om de koelwatertemperatuur.
De andere 2 zijn nice to have.

CX25TURBOII Familiale & 2CV Charleston

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2017 07:28 PM
  [ # 22 ]
andre.smulders schreef:

Maar de laatste stukjes kabel naar het display is veschillend voor met of zonder buitentemperatuur meting.

Niet alleen die, ook het stuk naar de koelventilatoren is anders, 2 draden extra voor de buitentemperatuursensor, die achter de voorbumper hangt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2017 07:29 PM
  [ # 23 ]
epperderpep schreef:

Det gaat mij voornamelijk om de koelwatertemperatuur.

Wordt een complete kabelboom-swap denk ik.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
epperderpep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 11-04-2016

- 2CV Charleston
- CX 25RD Evasion familiale
Gepost: 02 augustus 2017 12:32 PM
  [ # 24 ]

Gisteren even de radiatoren bekeken. Ik had dus de originele uit de 25RD laten zitten, dit is zo te zien nog een originele citroen (foto 2 en 3).

De donor 25TRD2 had een Valeo met haakse aansluitingen (foto 1)

Wat ik uit de andere topics lees heeft deze dus meer koelend vermogen dan de originele van de 25RD, maar niet zo goed als een Blackstone of een Nissen.

Dus het beste is om deze om te zetten en dan ook de ventilatoren.

Afbeelding Bijlagen
20170801_184742_kl.jpg20170801_184950_kl.jpg20170801_184909_kl.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX25TURBOII Familiale & 2CV Charleston

Profiel  
 
epperderpep
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 11-04-2016

- 2CV Charleston
- CX 25RD Evasion familiale
Gepost: 02 augustus 2017 12:36 PM
  [ # 25 ]

En hier 2 foto’s van de display. Eentje van de display zelf, zonder scheurtjes is al een zeldzaamheid heb ik begrepen.
En van het koppelkabelboompje.

Tja complete boom swap is mij iets te rigoureus, denk dat het extra leggen van kabels sneller is.
Was er nog iemand die een schema heeft van een 25RD?

Afbeelding Bijlagen
20170801_185113_kl.jpg20170801_185039_kl.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX25TURBOII Familiale & 2CV Charleston

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2017 12:38 PM
  [ # 26 ]

Ik zou de Valeo eerst even in- en uitwendig goed schoonmaken.

Uitwendig met Dasty o.i.d. en inwendig door ‘m met de tuiten omhoog neer te leggen, volgieten met schoonmaakazijn en dan een dagje zo laten staan.

En dan plaatsen inclusief de bijbehorende ventilatoren, die zitten bij een Turbo-radiateur overigens in een eigen frame en niet op de radiateur geschroefd.

Kan je altijd nog op zoek naar een Blackstone of Nissens.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 augustus 2017 01:52 PM
  [ # 27 ]
waterman schreef:
bogaard77 schreef:

Het zijn gewoon super goeie auto’s.

haha

Rolling Eyes

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook