Cactus al 2 maanden bij de dealer, wachtend op onderdeel
samoerai
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 28-07-2017

Gepost: 29 juli 2017 05:51 PM

Op 2 juni j.l. kwam ik in Antwerpen met mijn Cactus (8 maanden oud) met panne te staan, midden op een 5 baans weg tussen scheldende Belgen in de blakende zon. Melding versnellingsbak defect (automaat) laat controleren. Auto deed niks meer, na ca een uur ook helemaal geen stroom meer. Citroen assistance gebeld, die hadden het te druk en verwezen me naar ANWB. Na ca 2 uur wachten eindelijk belgische ANWB, kon niks voor me doen, computer probleem. Afgesleept naar dealer in de buurt, bleek geen Citroen meer te doen. ANWB gebeld, die gingen vervoer naar Nederland regelen, voor mij en voor de auto. Dan volgen er in totaal nog 10 lange uren van wachten op een industrie terrein in Belgie, geen drinken, geen eten, kon niet bij de auto weg want was in ECO modus gegaan waardoor de ramen ook niet meer dicht konden. En toen ging het natuurlijk ook nog onweren rond middernacht. Uiteindelijk was ik 3 uur s’nachts thuis en de auto bij de dealer in Nijmegen (Motorhuis). Volgende dag gebeld en verhaal uitgelegd, ze zouden het regelen, zat wel het hele pinksterweekend zonder vervoer.
Uiteindelijk woensdag leenauto (C3) gekregen met de belofte dat het niet lang meer zou duren voordat de cactus weer klaar was. Bleek computer te zijn die de automatische bak aan stuurde. Een maand later op 2 juli gingen we op vakantie en was de Cactus nog steeds niet gerepareerd. Ik kreeg gelukkig wel een vervangende cactus mee maar niet met automaat (die ik ben gaan rijden vanwege gezondheids redenen). Toen we terug kwamen van vakantie 2 weken later bleek Motorhuis niet meer te bestaan, overgenomen door Wassink, ook mijn auto dus. Dan maar ff bellen met Wassink. Daar kreeg ik dezelfde man aan de lijn als bij motorhuis (waar ik al zeker 10x contact mee had gehad) die deed net of hij mij niet meer kende en gaf aan dat er veel meer auto;s waren die al 6 weken op een onderdeel wachten….. Citroen Nederland doet ook niks voor mij en PSA finance waar de auto in de private lease loopt wil ook het contract niet eerder af laten lopen. Nu na 2 maanden nog steeds geen Cactus terug, wel gewoon het volle pond betalen elke maand voor de private lease. Ik ben echt van mening dat dit niet kan en overweeg nu verdere stappen…. Wat vinden jullie van dit verhaal ??? Kanniewaarzijn toch ????

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 29 juli 2017 08:24 PM
  [ # 1 ]

Als ex dealer kan ik dit niet tolereren, begrijp er niks van, bij elk merk zal er wel iets zijn denk ik altijd.
broken
Deze gang van zaken en service vind ik er wel over. very sad stupid

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 29 juli 2017 11:25 PM
  [ # 2 ]

Dit is niet leuk.

Maar ik weet even niet goed wat wij er op het forum mee moeten doen.

We kunnen alleen maar hopen dat je er met de garage uitkomt.

 

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 29 juli 2017 11:47 PM
  [ # 3 ]

Je least en de leasemaatschappij zorgt voor een gelijksoortig vervangend vervoermiddel: goede service!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 30 juli 2017 01:01 AM
  [ # 4 ]

Tsja van die maatschappij misschien wel ja, maar van de garage natuurlijk niet. En ik kan me voorstellen dat TS toch wel graag zijn auto terug wil.

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 30 juli 2017 08:23 AM
  [ # 5 ]

het zal wel iets te maken hebben met die overname, ik denk dat die andere falliet is gegaan, ja en dat geeft rompslomp, maar natuurlijk had citroen nederland er tussen moeten springen, want zo raak je klanten kwijt,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook