saxo laad probleem
futurist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 04-08-2017

Gepost: 04 augustus 2017 07:25 AM

De saxo van mijn dochter laadt niet meer bij (lampje zachtjes aan), ook viel haar stuurbekrachtiging uit. Controle leert dat de stuurbekrachtiging stopt als de dynamo niet werkt.
Dynamo vervangen maar het lampje blijft branden. Ook gaat nu de stuurpomp al lopen bij contact aan ipv als de motor draait. Nu blijkt op haar 2003 1400VTS een andere als de gebruikelijke dynamo te zitten met een dikke + en TWEE draadjes voor “aansturing” Ik verwacht daar een probleem maar vind geen schema van het laad systeem waarbij op de dynamo 2 dunne draadjes zitten (in één stekkertje) Ook op de zaak (mijn werk bij een universele garage) vind ik in de learning box geen schema.
Wie kan mij aan een schema helpen van een saxo ‘99 >> benzine (geen automaat) zodat ik eens kan gaan kijken waar het probleem zit. Als iemand deze klacht herkent mag een directe oplossing natuurlijk ook

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 04 augustus 2017 08:53 AM
  [ # 1 ]

Hier:

http://www.saxperience.com/forum/showthread.php?t=24339

Of in de Google App Store: Citroën Saxo Wiring Diagrams; heb je ze op je smartphone!

Anders verder zoeken op wiring diagram saxo…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
futurist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 04-08-2017

Gepost: 04 augustus 2017 09:53 AM
  [ # 2 ]

Die schema’s had ik ook al gevonden maar dat zijn schema’s van ‘95>‘99
allemaal met een dynamo met maar één “stuurdraad”
““Anders verder zoeken op wiring diagram saxo…....”“
Nou daar heb ik al wat uurtjes in zitten maar niet gevonden, de Saxo’s met die aparte dynamo wijken daar echt af en dan zit er nog een relais extra tussen denk ik?

grts Cor

Niemand verder.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 04 augustus 2017 11:17 AM
  [ # 3 ]

Wellicht dat je iets onder Peugeot 106 kunt vinden? Anders zou ik even naar de dealer gaan voor een schema.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 04 augustus 2017 02:42 PM
  [ # 4 ]

Als er 2 draadjes aan zitten is dat een L en een D. Dwz L voor de laadstroomcontrolelamp en de “D” voor het contact. Die is nodig om de dynamo aan te zetten. Een dynamo met 2 draadjes werkt niet zonder de 2 draadjes aangesloten. Testen: Allebei 12 volt bij contact aan, maar als je er eentje met een lampje naar de massa legt gaan bij de D de lamp feller branden als bij de L, en bij de L draad gaat dan ook het lampje in het dashboard aan.
Als je auto 2 contacten heeft maar je nieuwe dynamo maar 1 dan moet je alleen de L aansluiten.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
futurist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 04-08-2017

Gepost: 04 augustus 2017 04:48 PM
  [ # 5 ]

Ok dat is al wel wat ik vermoedde, alleen ben ik nu nog niks verder, er staat op geen van beide 12V op als het contact aan staat. Ik heb ook geprobeert er buitenom 12V op te zetten maar dan nog gaat de dynamo niet laden. Ik ben vanmorgen met de “nieuwe” Bosch rebuild naar de electroboer geweest en die zegt dat de nieuwe dynamo ok is. (ok nieuw wil niet zeggen dat het niet mis kan gaan maar het was toch wel te verwachten dat ie ok was)
Dus heb ik nog steeds een schema nodig om de draad te traceren die eventueel het probleem veroorzaakt…...........en die zal onderweg ook nog wel 3 keer van kleir veranderen…......

Iedereen bedankt voor het mee denken maar ik ga het hele dashboard maar uit elkaar trekken, ik ga dit als monteur me echt niet laten overkomen dat ik de auto van mijn eigen dochter niet gemaakt krijg….......

Pfffft ivm met het niet vinden van een schema.  triestig zo’n /\
                                                   

De lokale Citroen dealer zegt van dat soor auto’s geen digitaal schema te hebben en hij heeft in vakantietijd geen tijd om op de zolder te gaan zoeken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook