bandenspannings sensor storing
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 14 augustus 2017 04:18 AM

Op dit moment staat mijn voiture al weer 1,5 week bij de dealert, gelukkig onder garantie. De belangrijkste ergernis is de regelmatig terugkerende storing van de rechtsachter bandenspannings sensor. Sensor is al een keer vervangen, maar ook dat bleek achteraf niet de oplossing. Nadat mijn auto vorige week onderweg naar huis was keerde de storing opnieuw terug (je zou bijna zeggen, gelukkig). Dus maar weer terug naar de garage en zijn ze toch maar verder (en hopenlijk wat dieper) gaan kijken naar het probleem. Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn, de monteur heeft er het weekend mee gereden. Vandaag dus de uitslag en hopenlijk wat meer info over wat ze gedaan hebben. En dan is het afwachten, zal wel even duren voor ik er geloof in krijg dat het echt opgelost is. De sensoren zijn er voor bedoeld dat je stopt als hij aan gaat, nou, dat was bij mij al lang niet meer het geval, was meer van: telefoon pakken en een foto maken…..

Profiel  
 
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 17 augustus 2017 12:52 PM
  [ # 1 ]

Auto is terug van de garage en ze hebben (1 van de 4) antennes bekeken, die zit per sensor in de wielkast gemonteerd. En als ik het goed begreep zijn rechts en links achter, zoals ik had geopperd, omgewisseld (en daarna uiteraard wel weer alle 4 de sensoren opnieuw aangemeld op de computer…) Afwachten maar.

Profiel  
 
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 18 augustus 2017 01:01 PM
  [ # 2 ]

en vandag was het weer prijs: Storingsmedling na 23 KM onderweg: geen controle bandenspanning rechtsachter. Dealer geinformeerd, ze zijn aan het broeden…. Sad Sad

Profiel  
 
Gepost: 18 augustus 2017 03:03 PM
  [ # 3 ]

De sensoren moeten eerst wakker worden daarom kan het 23 km rijden betekenen (afhankelijk hoe snel je rijd).
Om te weten of het een sensor of de electronica is kun je het betreffende wiel verplaatsen. Of hij verhuisd mee of niet ??

Profiel  
 
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 18 augustus 2017 07:34 PM
  [ # 4 ]

Volgens mij hebben ze rechts en links achter ook gewisseld, maar eerlijk gezegd ben ik er na de 7e keer wel een beetje klaar mee. Over een paar maanden is de garantie voorbij en ik wil geen auto waar iedere 75 KM een storingsmelding verschijnt / lees mee terug moet naar de garage. Volgende week maar eens een pittig gesprek voeren met de verkoper / directeur! Dan maar geen DS5.

Profiel  
 
Roger aka creative20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 21-05-2017

- DS 5 1.6 THP Sport Chic
Gepost: 19 oktober 2017 08:22 PM
  [ # 5 ]

Update Sad , omdat de storingen na alle medische ingrepen bleven terugkomen de sensoren maar uit laten zetten in de computer. Als pleister op de wonde zou mijn auto omgebouwd worden van de “spuitbus voor een lekke band” uitvoering naar de reservewiel uitvoering. Echter toen hij op de brug stond kwamen ze (we) er achter dat dat met en 200PK uitvoering niet mogelijk is, de uitlaat zit in de weg Sad Sad Sad. Dus nu maar hopen dat ik geen lekke band krijg.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook