Even voorstellen Citroën Saxo 16. 16v VTS,
kapwilso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-08-2017

Gepost: 16 augustus 2017 08:43 PM

Hallooo!

Mijn naam is Kenny op het forum Kapwilso..Wink

Ik rijd sinds 2 maanden een Citroën Saxo 16. 16v VTS, en dat doe ik met plezier!

Dit is dan ook mijn eerste Citroën, hiervoor had ik een Clio 1.8 16v, en meerdere Daihatsu Charade 1.6 GTI’s.
De VTS heb ik naast mijn project wagen gekocht, ik heb nog een Daihatsu Charade 1.6 GTI turbo,

Heb het nodige al vervangen:
- Brembo remschijven voor + Brembo remblokken
- Draagarmen voor met de nieuwe rubbers
- Grote Beurt: Olie ververst + filter, nieuwe bougies etc. je kent het wel..:p
- Originele pook knop, zat een autostyle ding op.
- 4 nieuwe banden
- Versnellingsbak steun / motorsteun
- Radiateur dop
- Mulit/vsnaar

Wat wil ik nog vervangen:
- Stuurhuis hier zit nu veel speling op, ben op zoek! Past die van een 1.4 16v of een 1.6 VTR ook?
- Achteras deze moet ik ook vervangen, helaas nergens vindbaar..Sad Past die van 1.6 VTR ook? Die heeft immers ook schijven achter?

- Standaard luchtfilter systeem vervangen voor een Cold Air systeem
- Lichter vliegwiel met een sportkoppeling

Motortuning/vraagjes:
- Er zit een spaghetti spruitstuk op; is dat standaard bij de 1.6 16v modellen? Bij een charade gti is dat wel.. Verder lijkt mijn uitlaatsysteem niet meer standaard. Zijn er sportcats verkrijgbaar voor deze modellen?
- Brandstofpomp met andere injectoren; heeft iemand hier ervaring mee? Kan op internet namelijk niks vinden.
- Chiptuning; veel bedrijven bieden dit aan. Uiteraard is de toename minder als op een turbomotor, maar met de juiste aanpassingen kan je wel wat winnen? Heef ook iemand hier ervaring mee?
- De motor loopt goed, alleen soms heel onregelmatig. Ik heb pas mijn gaskleppenhuis schoongemaakt die was super smerig. Nu doet die het wel minder. Maar soms valt die wel eens BIJNA uit, als je de koppeling indrukt, of als de auto gewoon stationeer loopt. Ik krijg de wagen niet echt uitgelezen, kom niet in de software? Iemand een idee, waar ik moet zoeken? Alvast bedankt!

Wees aardig voor me, heb namelijk nog niet zoveel ervaring omtrent dit blauwe beestje!..Smile


 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook