1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Banden breedte
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 20 augustus 2017 12:03 PM

Hallo,

ik heb lm velgen van Citroën op mijn Xsara Picasso. Het zijn velgen met zo’n afdek plaat op de wielbouten, in het midden van de velg.

Vraag :  Tot welke breedte kan ik gaan met de banden ?

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 20 augustus 2017 10:39 PM
  [ # 1 ]

In het instructieboekje, staat of 185x65x15 of 195x65x15,  er is immers maar weinig ruimte tussen de achterband, en het binnen spatbord, vaak is dit standaard al niet meer dan 2cm, dus bij belasting of een al iets versleten achteras, zal bij een grotere maat band,  de band tegen het spatbord lopen, dit zie je als je onder de auto gaat liggen en omhoog kijkt,  dus aan de achterkant van je wiel kijken,

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 20 augustus 2017 10:48 PM
  [ # 2 ]

Beremans, bedankt voor je respons !

Ja, dat had ik ook al gelezen, maar ik kon 4 zo goed als nieuwe 205 65 15 krijgen voor een klein prijsje, vandaar mijn vraag.
Heb de Picasso pas drie weken, dus ben niet helemaal op de hoogte van wat er mogelijk is.
Vanmorgen wilde ik even de DOT codes controleren om te kijken hoe oud de banden waren, tot mijn ontzetting zag ik dat de linker
voor band scheuren had. Ook is het canvas zichtbaar.
Dus ben ik gaan zoeken naar nieuwe Michelin’s. Dan ga ik morgen maar naar Kwikfit, hebben 195 65 15 Michelin’s in de aanbieding
voor € 55,= per band (excl. montage)

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 20 augustus 2017 10:58 PM
  [ # 3 ]

Is niet duur

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 20 augustus 2017 11:16 PM
  [ # 4 ]

Gefeliciteerd met de aankoop, even een dingetje, verander niet zomaar iets aan de electronica, alles wat je bij plaatst moet worden aangemeld op het systeem, dit kan je niet zelf, bv een andere radio, daar moet een andere plus draad voor worden getrokken, omdat de orginel radio over de bsi loopt, en dit is het hart van de auto,  Waneer je dit niet doet kunnen er rare dingen optreden, en in ergste geval is de hele bsi stuk, en doet de auto niks meer, ook een accu die op zijn eind is moet je tijdig vervangen, ook ivm storingen,

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 21 augustus 2017 12:12 AM
  [ # 5 ]

Ja, dat heb ik inmiddels begrepen. Maar weet je wat het is, ik krijg hier geen duidelijkheid over vanuit de diverse topic’s.
De één zegt dit, de ander zegt dat, ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat ik nu denk te weten is, dat wanneer ik b.v. een Pioneer radio er in wil zetten, moet ik naar de dealer voor een verloop
stekker, waarvan ik de loshangende plus draad, op b.v. de aansteker of rechtstreeks op de accu moet aansluiten.
Dan zou in ieder geval de radio veilig aangesloten zijn, maar dan mis je de stuurbediening en er ontbreekt info op je
rechterdeel van je dashboard. Tja, da’s ook drie keer niks…....


Dat van die accu wist ik ook niet, dankjewel voor de tip Smile

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 21 augustus 2017 05:26 AM
  [ # 6 ]

Inderdaad heb je zo,n verloop stekker nodig, deze zijn er in 2 uitvoeringen, 1 alleen stroom omzetting, de andere heeft ook een module die er voor zorgt dat je de stuur afstandsbediening kan blijven gebruiken,  je moet daar bij alleen nog een leadkabeltje bij bestelen, deze is afhankelijk van merk radio, deze plug je tussen radio en de module,
Ja de radio heeft zelf een display, dus op dachbord zie je dan geen info van de radio meer, de rest wel natuurlijk, zoals tijd temperatuur verbruik, etc etc,welk bouwjaar is.je picasso?

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 21 augustus 2017 07:35 AM
  [ # 7 ]

Hieronder de gegevens van mijn Picasso :

Kenteken           : 31 – SN – DZ
Bouwjaar           : 21-03-2006
Type               : Xsara Picasso 2.0 16V Automaat Exclusive
VIN               : VF7CHRFNF25791894
Kleur code           : KDDC (Beige)
ORGA / OPR APV/PR code : 10693FV / 20618
Productie datum       : Vrijdag 17 februari 2006
Productie lijn       : Assemblagelijn 2, auto volgnummer 618 van die dag
Productie plaats       : Vigo, Spanje

De auto heeft 233.000 Km gereden, volgens de NAP.

Ok, ik heb dan dus het verloopkabeltje nodig met die module voor de stuurbediening. En een leadkabeltje. Waar moet ik
dat leadkabeltje dan tussen plaatsen of op aansluiten ? En deze kan ik beide ook bestellen bij de dealer ?


Ergens in een topic ben ik ook een verloopkabeltje tegengekomen van Pioneer zelf, de CA-R-PI.161. Is dit wat jij bedoeld ?

 

 

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 21 augustus 2017 11:09 AM
  [ # 8 ]

Maak even een foto van je aansluitstekker, (met je telefoon) van de radio, en ga naar de dealer, heb vernomen dat inderdaad model na 2006 moeilijker is, officieel is model tot 2005 gebouwd, dit zie je ook als je radio onderdelen zoekt, tot 2005, en er dus niet na, omdat dan de C4 +picasso reeks wordt geleverd,  de xsara picasso, is toen nog een tijdje gelevert naast de C, serie,  ik heb dit ook er zitten bij mij maar 4 draden in de stekker ipv 7 bij de oude picasso,  die 4 draden komen wel overeen met de C serie, maar die hebben weer heel andere stekkers, zucht,

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 augustus 2017 11:41 AM
  [ # 9 ]

Even nog over die banden, ik zou niet voor iets anders dan de voorgeschreven maat gaan, dus 185/65R15 en dan de 88H of 92H (afhankelijk van het maximale beladingsgewicht).

Zie ook: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/233040/

en: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/233581

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 21 augustus 2017 12:28 PM
  [ # 10 ]

beremans, het wordt dus steeds moeilijker en verwarrender om te bepalen wat er moet gebeuren.
Maar ik volg jou raad op. Ik neem de aansluitstekker van de Pioneer even mee naar de Citroën
dealer, zij zullen mij vast wel kunnen vertellen wat ik moet doen en nodig heb.

2d, Heb jou linkjes gelezen en begrepen, mijn dank hier voor !
Ik heb net bij Kwikfit twee Michelin’s 195 65 15 er op laten leggen en de Picasso uit laten lijnen.
De banden zijn maar één centimeter breder dan de originele maat. Dat kan volgens mij geen kwaad.
Waarom zou jij niet voor een andere maat kiezen ? Heb je daar een speciale reden voor ?
Het is een H band met belastbaarheidsindex van 91. Ook dat zou Ok moeten zijn.
De bandenspanning staat op 2,3 bar rondom, conform de vermelding op de sticker.

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 21 augustus 2017 12:44 PM
  [ # 11 ]

Nee je moet een foto nemen van de stekker die op je radio in de auto zit, of laat de radio eruit, zodat ze daar gelijk zien hoe het zit, de radio is immers in no time eruit, maar ze gaan daar niet op staan wachten,want tijd is geld,  ik zij al, oud model 7 draden, nieuw model 4 draden, je zal zelf wel begrijpen dat je dan wat mist, of het zit op de verkeerde plek,

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 21 augustus 2017 12:50 PM
  [ # 12 ]

Ah, Ok, je bedoeld dus de stekker aansluiting van de auto zelf !!
Ga nu foto maken en naar de dealer. Dankjewel !

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 augustus 2017 12:53 PM
  [ # 13 ]

Van 185 naar 195 lijkt niet veel, maar de omtrek is 2% groter, en de wang 7,5 millimeter hoger. De auto staat nu dus 7,5 millimeter hoger op het asfalt en ook de wielgeometrie klopt niet meer helemaal.

Of het in de praktijk scheelt durf ik niet te zeggen, misschien valt het wel mee.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bumpy
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 13-09-2011

Gepost: 21 augustus 2017 01:01 PM
  [ # 14 ]

2d, potverdorie, had ik van jou maar iets eerder bericht gehad.
Maar ja, ze liggen er nu op Sad
Wat bedoel jij met “wielgeometrie”, heb ik nog nooit van gehoord ?
Ik hoop dat het allemaal een beetje mee valt. Heb met rijden nog
niks bijzonders gemerkt…....

Your mind is like a parachute, it doesn’t work if it is not open…:gulp:

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 augustus 2017 02:03 PM
  [ # 15 ]

Nogmaals, die 2% is op het randje, maar als je geen gekke dingen voelt dan zal het wel meevallen.

De wielgeometrie is de setup van de wielophanging en heeft te maken met inveren van de auto, uitveren, maar ook het sturen. Door de andere bandenmaat verander je in feite de manier waarop de ophanging is uitgemeten. Hoeft niet erg te zijn maar ik zou er persoonlijk voor kiezen om aan te houden wat de fabrikant becijferd heeft.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook