2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Lekstroom, defecte klep Hydractive? Hoe nu verder oplossen?
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 04 april 2018 07:47 PM
  [ # 16 ]

Vandaag de accu door laten meten:
46% startvermogen

Ampère meter tussen de + gehad…lekt dus ongeveer 1 Ampère stroom
En dat met de zekering eruit van de permanente stroomverbruikers!

Heeft iemand een suggestie voor me waar en hoe ik moet zoeken?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 04 april 2018 08:52 PM
  [ # 17 ]

1A is veuls te veul. Eén voor één de zekeringen er uittrekken, tot je de boosdoener hebt gevonden.
Alle interieurlampjes zijn uit?

Adri

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 april 2018 12:20 AM
  [ # 18 ]

Kan het zijn dat de accu “zelf” intern beschadigd is doordat hij zichzelf leeg getrokken is? Waardoor hij ontlaad?

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 05 april 2018 07:11 AM
  [ # 19 ]

Goede vraag.
Ik heb de accu bij een specialist door laten meten,
Hij constateerde tussen de + pool met zijn multimeter 1A lekstroom.
Kan dit dan door een defecte accu veroorzaakt worden?

Ik dacht ook nog aan de contactdoos van de trekhaak, zou dit ook een verdachte kunnen zijn?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1300
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 05 april 2018 12:31 PM
  [ # 20 ]

Ja, het schakelaartje dat de achteruitrijlamp uitschakelt bij een gemonteerde stekker, is berucht.

Adri

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 07 april 2018 03:28 PM
  [ # 21 ]

Vanochtend dmv de Amperemeter tussen de plus de lekstrooom gemeten.
Terwijl we de zekeringen aan het nalopen waren viel me op de er de constante klik in de motorruimte te horen was…
Op gehoor de locatie ongeveer gezocht, toen ik deze stekker er af haalde daalde de Ampere meter van 1,8 naar 0,16!!!

Het lijkt erop dat deze sensor de veroorzaker is.
Nu de vraag wat deze normaal doet en wat het onderdeelnummer is om een nieuw te bestellen.

De sensor zit op een lhm bol die rechts-onder de radiateur zit, dus niet de bol op het midden van het motorblok.
Wie weet raad?

notice cx prestige by Egbert de Jong, on Flickr

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3532
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 april 2018 09:53 AM
  [ # 22 ]

Dat is de regelklep van de middenbol” van de hydractief, die zorgt ervoor dat het systeem tussen hard en zacht kan schakelen. Die wordt geschakeld door de veercomputer. Normaliter schakelt die klep nooit als je contact uit staat, en kijk uit, hij wordt geschakeld met PWM ( pulse breedte modulatie), d.w.z. een relatief hoge stroom om hem aan te schakelen en daarna een lagere houdstroom”, dus niet direct met 12 volt testen en zo.
Een van de eigenaardigheden is het hydractief systeem is dat als je een deur opent , zelfs met contact uit, dat de H+ dan de middenbollen op “hard” zet o.a. om inzak-effecten te voorkomen.
Ik denk dus dat een van je deurschakelaars “open” blijft aangeven, want als je Hydractief computer defect is verwacht je dat de vermogenstransistoren niets meer doorlaten.
Je hebt 2 deurschakelaars per deur: Een voor de binnenverlichting die zit “vooraan” in de stijl” en een andere aan de “achterkant” van de deur voor de H+, dacht ik. Zoek het schema er maar eens bij.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 09 april 2018 10:46 AM
  [ # 23 ]

Zie: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/227056/#1875491

Merkwaardig genoeg heeft de XM er veel meer last van dan de Xantia. Maar het probleem is hetzelfde.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 april 2018 09:27 PM
  [ # 24 ]

Die ellende heb ik inderdaad ook gehad met de XM, mijn noodoplossing was de accupool lostrekken bij parkeren totdat de storing opgelost is (wat bij mij niet gelukt is). Conclusies zijn terecht alleen vind ik het vreemd dat de stroom ze ver terugvalt, volgens mij worden beide bollen gelijk aangestuurd of gaat dat via 1 draad die eerst naar de voorste bol gaat? Zodat bij het lostrekken van die draad bol 2 ook geen spanning krijgt?

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 10 april 2018 07:48 AM
  [ # 25 ]

Ik ben er ook achter gekomen dat zoemer het blijft doen wanneer je de verlichting aan hebt tijdens het rijden.
Nu las ik in de voorgaande posts dat de deurschakelaars de veercomputer ook aanstuurt bij “deur open” door de bollen op “hard” te zetten zodat de auto niet inzakt. Nu bleef het contact op de klep van de veerbol klikken bij deur open terwijl we de lekstroom aan het opsporen waren bij de accu.

Bij Renard een gebruikte deursschakelaar gekregen die ik morgen ga monteren. Ik zie dat de deurschakelaar twee aansluiting heeft en maar op een is aangesloten, klopt dit? Verder heb ik geen tweede deurschakelaar gevonden in de deurpost, enkel die tussen de deurscharingen zit..
Daarna kijken of in ieder geval de zoemer uit is bij verlichting aan/deur dicht en gaat zoemen bij verlichting aan/ deur open…Daarna kijken of de “nieuwe” deurschakelaar ook een relatie heeft met de lekstroom en blijven klikken van de hydractive veerbolklep.

 

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 11 april 2018 09:48 PM
  [ # 26 ]

Even hier op googelen “Hydractive 2 suspension system “en de eerste PDF pakken die hij vindt. Heb je weer leesvoer…...

Staat de werking van HA2 uitgebreid omschreven.

Het andere contact waar over gesproken wordt zit in slot, in het deurpaneel ergens als ik het goed heb.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 11 april 2018 09:52 PM
  [ # 27 ]
Citroensmgz schreef:

Een van de eigenaardigheden is het hydractief systeem is dat als je een deur opent , zelfs met contact uit, dat de H+ dan de middenbollen op “hard” zet o.a. om inzak-effecten te voorkomen.

Je bedoeld natuurlijk dat de vering op zacht gezet wordt, de middenbol wordt bijgeschakeld namelijk bij het openen van een deur.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 11 april 2018 10:03 PM
  [ # 28 ]

Toit plat, als je me je mailadres geeft in een pb dan zal ik je een Duitse en een Engelse beschrijving sturen, in het Duitse zit ook een elektrisch schema van HA

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook