1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
HELP!! Opeens start hij niet meer c4 2.0 vts diesel
Patrick van Kervinck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-09-2017

Gepost: 05 september 2017 06:40 PM

Hallo,

Opeens wil mijn wagen c4 2.0 vts diesel niet meer starten, na 1.5 uur rijden parkeer ik mijn wagen ongeveer 5 min bij de winkel om een boodschap te doen bij het starten gebeurd er niks meer ik hoor een tik bij het relaise maar verder niks, verder doet alles het, lampen branden fel, ook tijdens een start poging, dus ik denk dat de accu goed is ook als ik kijk dat ik net dik 1.5 uur heb gereden.

Wie kan mij helpen

Profiel  
 
Patrick van Kervinck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-09-2017

Gepost: 05 september 2017 08:24 PM
  [ # 1 ]

Kleine update: de wagen net kunnen aanduwen en hij start direct, naar huis gereden en wagen uitgezet en weer proberen te starten…..helaas nog hetzelfde probleem

Startmotor????

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 05 september 2017 09:22 PM
  [ # 2 ]

Dat zou kunnen, de startmotor, maar is vaak afhankelijk van km stand, leeftijd, en gebruik,  ook een slecht contact kan de oorzaak zijn, de startmotor heeft immers heel veel ampère nodig om te kunnen draaien,  soms kan carossie tussen de accupolen al voor elende zorgen,  en ja je lampen branden vel, maar dat is ook als je er alleen een simpele batarij eraan hangt,, 
Een beetje indecatie, om te zien of de accu nog een beetje goed is, alle lichten aan incl grootligt, en dan de ruitenwissers aan zetten, gaan deze nu langzamer dan normaal, dan is het gewoon de accu,  een beetje accu gaat dan ook maar max 5 jaar mee, bij auto,s waar de accu in de auto zit, is dit vaak wat langer,

Profiel  
 
Patrick van Kervinck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-09-2017

Gepost: 05 september 2017 09:29 PM
  [ # 3 ]

Ok bedankt voor de tip, accupolen zijn helemaal schoon dus dat kan ik al afvinken, de rest ga ik morgen testen…..ik laat nog van me horen.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 05 september 2017 09:34 PM
  [ # 4 ]

We wachten het even af, maar wat is nou de km stand, of ben je bang voor de fiscus, Mr. Green

Profiel  
 
Patrick van Kervinck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-09-2017

Gepost: 05 september 2017 10:05 PM
  [ # 5 ]

Haha nee niks te vrezen voor de fiscus, ik woon in België;-) de de km-stand is 220000 ongeveer

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 05 september 2017 10:46 PM
  [ # 6 ]

Als je alleen een relais (ik gok dat je waarschijnlijk het startrelais of de solenoid van de startmotor hoorde) hoorde klikken maar de motor niet rond ging, maar wel normaal rijd na aanduwen is het waarschijnlijk gewoon de accu die stuk is.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 05 september 2017 11:20 PM
  [ # 7 ]

Startmotor.

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 05 september 2017 11:29 PM
  [ # 8 ]

Ik denk ook startmotor, een test is een klap met een hamer op de startmotor geven en dan opnieuw proberen te starten. Als je er niet goed bij kunt kun je er ook een beitel (stompe kant) op zetten en dan een tik geven met de hamer. Het vermoeden is dat je startmotor vast zit, de tik met de hamer moet hem los maken.

Als hij dan wel start zit er niks anders op dan je startmotor uit elkaar halen en te reinigen en waar nodig in te vetten, een andere startmotor halen is ook een optie. Je kunt ook een tijdje zo doorrijden en een hamer in je auto leggen maar het houdt een keer op.

Oh ja, niet te gek maken met het slaan met de hamer. Wink

Profiel  
 
Patrick van Kervinck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-09-2017

Gepost: 06 september 2017 12:49 AM
  [ # 9 ]

Dank jullie voor de reacties en tips ik ga morgen testen en als het niet lukt dan gaat de wagen naar de garage, ik houdt jullie op de hoogte, als iemand nog meer tips heeft, dan hoor ik het graag.

Profiel  
 
Patrick van Kervinck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-09-2017

Gepost: 06 september 2017 03:02 PM
  [ # 10 ]

Na alles even rustig gecontroleerd te hebben blijkt de zekering kapot te zijn, zekering vervangen en starten…..maar….waarom is die zekering kapot en waarom zat er een 20amp in ipv een 15amp, maar goed hij doet het nu hopen dat dat zo blijft scheelt een paar euro.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 06 september 2017 04:27 PM
  [ # 11 ]

Kijk, dat viel dus mee. Wel vreemd dat er een 15a in hoort, maar er zat een 20a in en die is toch kapot gesprongen. Dan is er wellicht meer aan de hand, misschien is die zekering vaker geklapt (bij een vorige eigenaar misschien) en is er een zwaardere in gezet omdat te voorkomen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 06 september 2017 08:10 PM
  [ # 12 ]

Of je solenoid bleef hangen (smerig, droog, niet soepel lopend) en daardoor is de zekering doorgeslagen.

De tijd zal het leren.

Profiel  
 
Patrick van Kervinck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 05-09-2017

Gepost: 06 september 2017 11:01 PM
  [ # 13 ]
Ed P schreef:

Of je solenoid bleef hangen (smerig, droog, niet soepel lopend) en daardoor is de zekering doorgeslagen.

De tijd zal het leren.

Klopt we zullen zien of het gewoon pech was of dat er idd iets kapot is, al weet ik helaas niet wat een solenoid is, ik ben maar een leek op technisch gebied wat auto techniek aangaat

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1186
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 06 september 2017 11:32 PM
  [ # 14 ]
Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 07 september 2017 10:15 AM
  [ # 15 ]

Meestal als hij blijft hangen is dit het begin van het einde van je startmotor. Succes met vervangen very good

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook