Storing van de zijairbag
Zarsokan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 16-09-2017

Gepost: 16 september 2017 10:14 AM

Hallo iedereen,

ik ben de eigenaar van een mooie Citroën C4 THP 1.6 Hatchback (155pk/115kW) van bowujaar 2011.

Ik heb deze wagen tweedehands aangekocht dit jaar met 72.000km; ik ben er heel tevreden van
maar er viel me meteen iets op toen dat er voor de eerste maal een passagier meereed;

ik krijg een melding op het dashboard; storing in airbags of pyromanische gordels, deze melding komt
met een vervelend storing geluidje, na een tijdje verdween de indicatie van de storing en kwam vervolgens weer
terug op dezelfde manier.

Na een tijdje begon deze melding mij enorm te storen, dus ik begon wat op te zoeken en nu blijkt dat dit een
gekend probleem is bij C4 eigenaars; oplossing: in de garage een overbrugging laten maken.

Dus met goede moed breng ik mijn auto naar een handelaar in de buurt, waar herstellingen worden uitgevoerd.
De man van de garage vertelt mij overigens dat er geen zekerheid bestaat dat de storing weg zal zijn na het maken
van deze overbrugging en dat het in 9 op 10 van de gevallen wel wegblijft. Dit grapje kostte me €81.

Mijn vader was nog niet langs mij ingestapt of de melding verscheen alweer op het dashboard, gecombineerd met het
vervelende storing geluidje. Dus in tirade bel ik terug naar de garage, waar ze me vervolgens verkondigen dat de
zijairbags vervangen zullen moeten worden; schatting van de kosten €500; niet onder garantie, helaas.

Nu is het mij dit geld toch écht niet waard voor een wagen die mij amper €9.000 heeft gekost, is er een manier om de airbag te verwijderen of via de boordcomputer de storing uit te schakelen (permanent)? Alle hulp is welkom!

Mvg,

Sander

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 16 september 2017 11:56 AM
  [ # 1 ]

Is het niet de gordelhouder, dus zit er iemand naast je, duw of trek dan aan gesp die in de houder zit,  neem aan dat ze de bedrading onder de bij rijders stoel door hebben verbonden, door middel van solderen?  Airbag probleem is vaak gewoon door verkeerde weerstand, ergens in de bedrading,  waardoor je een fout melding krijgt,
Google eens naar airbagbank, deze lossen het voor je op, goed of tegen verklaring, bv bij uitschakeling,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook