Chassisnummer Spaanse Dyane
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 17 september 2017 10:21 PM

Ik heb in Spanje een Dyane gezien die mij heel erg aanspreekt. Het gaat om een Spaans gebouwde Dyane waarbij het chassisnummer links vooraan op de balk van het chassis staat, tussen de aandrijfas en de kooi. ( in plaats van op dwarsbalk rechts) Het nummer staat zowel in het chassis zelf als op het plaatje. Na wat rond zoeken op het forum hier blijkt dat origineel zo te zijn.

Om deze hier te kunnen importeren in België en door de technische keuring te krijgen zou ik moeten bewijs hebben dat het origineel zo hoort. Ik heb al contact opgenomen met het Conservatoire, maar zij leveren geen documenten uit voor Citroëns die in Spanje of Portugal gemaakt zijn. Zij hebben daar geen informatie van. Nu vroeg ik mij af of er iemand weet of er naslagwerken, werkplaatshandboeken of boeken over de geschiedenis van de Dyane bestaan waarmee ik kan aantonen dat het origineel zo hoort? Volgens de keuring hier zou een werkplaatshandboek of naslagwerk voldoende zijn. Moest er iemand iets weten, kunnen inscannen, te koop aanbieden? Ik wil er gerust wat voor betalen. Foto’s van chassisnummers op deze locatie van mensen met een A-type zouden ook al veel kunnen helpen.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook