Vlekken in het dashboard
Mannitol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 21 september 2017 02:21 PM

Beste forumleden,

Mijn eerste post hier, hallo iedereen.

Ik kocht ongeveer een jaar geleden een nieuwe DS4 uit stock die werd geproduceerd eind 2015. Het is de reeks die werd gefacelift en daarvan dan een sport chic versie met een standaard “soft touch” dashboard.

Ik merkte echter al snel dat er lelijke vlekken in het dashboard zaten. Over het gehele dashboard zijn er wat wittere vlekken te zien maar dit stoort niet zo erg als de donkere vlekken die aan de passagierskant zitten net boven het handschoenkastje. Zie bijgevoegde foto.

De dealer en technische dienst van Citroen hebben me geen oplossing kunnen aanreiken. Met reinigingsproducten krijgt men het niet weg. Vervangen van het dashboard lijkt de enige optie maar dat zie ik echt niet zitten en bovendien wilt de dealer dit ook liever niet doen omdat het resultaat mogelijk gaat tegenvallen in vergelijking met de originele montage.

Ik vroeg me af of er nog DS4-rijders zijn die deze vlekken hebben en of jullie hier iets aan hebben kunnen (laten) doen?

Groeten

Afbeelding Bijlagen
F_E000285_A10_(800x600).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 21 september 2017 02:53 PM
  [ # 1 ]

Een nieuw dashboard monteren mag toch geen probleem zijn? Waarom zou dat tegenvallen?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 21 september 2017 04:28 PM
  [ # 2 ]

Allereerst zou vervangen wel te doen moeten zijn, maar wat de dealer bedoelt is dat ze t liever niet doen omdat t ze erorm veel uren gaat kosten.

Zijn er al siliconen verwijderaars gebruikt? Die laten zich enorm lastig reinigen… En anders met een stoomreiniger met zo’n badstoffen opzetstuk proberen.. Er zijn zeer veel mogelijkheden, maar best zou ik mij wenden tot een echte detailer.
Beste tip die ik kan geven is: rijdt even langs bij Carclean.nl in Berkel en Rodenrijs. Hebben een enorm assortiment en extreem veel ervaring. Als je vooruit even belt, willen ze vaak wel tijd vrijmaken om te kijken en testen wat helpt in jouw auto.
Desnoods hebben ze een eigen detail afdeling.

Mocht het niet lukken, dan moet de dealer maar slikken en het dash vervangen…

Profiel  
 
Mannitol
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 21-09-2017

Gepost: 22 september 2017 11:02 AM
  [ # 3 ]

Bedankt voor jullie advies! Ik leg dit voor aan de dealer en hou jullie op de hoogte.

Mvg,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook