3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Webers 28/36 DLE en DLE2
Hilko Schmitt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 30 juli 2020 11:42 AM
  [ # 31 ]

Vervroeging netjes 14-15 graden @2000 rpm op gradenboog. Al eens geijkt met de schroevendraaier-in-cyl1-etc-methode toen ik de 123 inbouwde.

Citroen DS19A Pallas 1967
Citroen 2CV6 Special 1982
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2019
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24145
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juli 2020 12:05 PM
  [ # 32 ]

Is dat niet te vroeg? Dit zijn nokkenas graden he….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 30 juli 2020 12:48 PM
  [ # 33 ]

Ik heb terug zitten lezen, en volgens mij is 14 graden op de boog wat nodig is voor een DS20 blok, in mijn geval een DY3. Ik weet dat alles omtrent dit topic zeer verwarrend is, maar dacht te denken dat dit OK is…..

Citroen DS19A Pallas 1967
Citroen 2CV6 Special 1982
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2019
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
Stef Sep
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1088
Geregistreerd: 03-02-2011

- Traction Avant Slough Light 15
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 30 juli 2020 12:57 PM
  [ # 34 ]

Hmmmm
Ken je deze exploded views al om te kijken of alles toch goed is gemonteerd?
http://www.citroen-ds-id.com/index.html?ds/DS_Carburettors.html

Profiel  
 
bogaard77
> 24000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24145
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 juli 2020 01:17 PM
  [ # 35 ]
Hilko Schmitt schreef:

Ik heb terug zitten lezen, en volgens mij is 14 graden op de boog wat nodig is voor een DS20 blok, in mijn geval een DY3. Ik weet dat alles omtrent dit topic zeer verwarrend is, maar dacht te denken dat dit OK is…..

Dan zit je al op 28 tot 30 graden krukas. Lijkt mij veel. Ik zou eerder aan 11 tot 13 nokkenas denken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 30 juli 2020 08:29 PM
  [ # 36 ]

Ik zal nog eens een paar rondjes rijden…... Die vervroeging is vervelend, en erg verwarrend. Ik volg het WPH, maar ik lees dat die niet altijd OK is. Loopt mooi, zeker staionair. Bijna zonder choke. Anyway, trial and error! En een beetje tijd…..

Dank iig,

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967
Citroen 2CV6 Special 1982
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2019
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
Hilko Schmitt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 261
Geregistreerd: 12-09-2005

Gepost: 31 juli 2020 10:47 AM
  [ # 37 ]

Net even een toertje gemaakt, en het inhouden is verdwenen. Da’s dus mooi. Trekt een stukkie beter met deze carb! Wel een nieuw probleempje: de hydraulische gasklep afslag ding dat ook het toerental verhoogt/verlaagt bij intrappen rem werkt niet. Maar eens de oude erop zetten die het altijd wel heeft gedaan.

Groeten,

Hilko

Citroen DS19A Pallas 1967
Citroen 2CV6 Special 1982
Citroen C4 Grand Picasso EAT8 Blue HDi 2019
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2014

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 728
Geregistreerd: 10-12-2006

- ID/DS DS 21 bvh
- ID/DS DS 21 IE Pallas bvh
- ID/DS DS 23 Pallas bvh
- ID/DS DS 23 Break bv5
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 31 juli 2020 03:52 PM
  [ # 38 ]

Hilko, je benoemt het “hydraulische gasklep afslag ding dat *ook* het toerental verhoogt/verlaagt bij intrappen rem”. Dat is toch het ENIGE dat dat plunjertje doet? En hoe weet je dat’ie niet werkt? Ja, je toerental zakt niet, dat begrijp ik, maar hoe weet je dat het plunjertje de oorzaak is? Staat de instelschroef voor verhoogd stationair wel juist afgesteld?

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘06 C5 2.0 HDIf break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1096
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 augustus 2020 11:36 AM
  [ # 39 ]

Vervroeging :
Voor een DY3 blok en dus vanaf 1972, valt het gat in vliegwiel ( indien juiste vliegwiel ! ) samen BDP. Totale vervroeging is dus 14gr nokkenasgraden of 28gr krukasgraden. Die 1 of 2 graden verschil op de krukas, gaat niet uitmaken deze type motoren.

Carburateur:

Mooi dat ze zo fijn loopt.
Finale afstelling moet je ook doen met 4 gastester. Zet dat ding zo arm mogelijk in CO en je gaat zien/horen dat de motor gaat beginnen puffen. Dan draai je de CO 1/4 trg open en dan moet ie goed staan. Dan rijden en zien of de motor goed oppakt in alle omstandigheden.
Maar de truuk blijft de benadering van het regelen naar een zo arm mogelijk mengsel tot ie echt ( hoorbaar ) niet goed meer loopt. Dan stap voor stap per 1/4 slag trg rijker zetten.

De stationaire loopregeling moet echt perfect ingeregeld zijn bij deze type weber carburateurs want ze bepalen 80% van de omstandigheden in het rijden.

Je mengselschroef moet tussen 1,5 en 2,5 staan.
Bij kleiner dan 1,5 is je stationaire sproeierbezetting te groot. Bij meer dan 2,5 uitgedraaid is de stationaire sproeierbezetting te klein.

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2020 | adverteren
Facebook