Mijn visa wil niet meer starten
king-limburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-10-2017

Gepost: 05 oktober 2017 11:34 AM

Hallo,

Wie kan er mij helpen?
Sinds enkele dagen krijg ik de Visa motor , gemonteerd in mijn Lomax , niet meer aan de praat. Hier het verhaal:
Vorige vrijdag wilde hij niet starten dus om wat te proberen vervang ik de bobijn en hup hij loopt weer. Wij doen een tochtje van een 40km zonder problemen , wel hoest hij af en toe maar het is een zwarte bobijn en geen bruine ,misschien is dat de oorzaak.
Zaterdagmorgen start hij zonder problemen.
Zondagmorgen komt er geen kik meer uit dus ik denk laat ik de Motorala Va4-vD4 vervangen en ja hij draait!
Ik zet de bruine bobijn er terug in en hij wil niet meet starten! Ik zet de zwarte er dan maar terug in maar zonder resultaat.
Ondertussen heb ik 7 verschillende bobijnen en drie motorola’s geprobeerd en er komt geen noot muziek meer uit.
Ik heb de hele bekabeling doorgemeten de sensors gecontroleerd en vervangen maar er is geen vonk aan de bougies.
Er is 12v positief en negatief waar nodig aan de Motorola en de verbinding met de sensoren is ok. Het vacuumdoosje werkt ook normaal.
Weet er iemand raad?
Bedankt!

Profiel  
 
citrobe
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 04-06-2008

- 2CV AZAM6
- Méhari personenvoertuig
- Dyane Dyane 6
Gepost: 13 oktober 2017 09:12 AM
  [ # 1 ]

Best alle massaverbindingen eens zeer goed nazien. Ook binnenin de motorola’s kan de massaverbinding onderbroken zijn door corrosie.

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 13 oktober 2017 12:16 PM
  [ # 2 ]

Het contactslot zou ook stuk kunnen zijn. Dan was het gewoon toeval dat ie het nog even deed met die andere bobine.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
king-limburg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 04-10-2017

Gepost: 22 oktober 2017 11:21 AM
  [ # 3 ]

sorry voor de late reactie maar ik was even met vakantie.
Ik heb ondertussen nog een paar dingen getest zoals de neg en pos rechtstreeks op de motorola aansluiten maar dit brengt ook niks op. Ik heb ondertussen een 123 besteld en ga die monteren hopelijk is dan het probleem opgelost.
Bedankt voor de reacties.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook