div sroringen citroen c3 uit 2002
Stelyd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-10-2017

Gepost: 06 oktober 2017 04:12 PM

hallo,

ik heb verleden week een c3 gekocht uit 2002 en deze vanmorgen naar de citroen dealer gebracht om hem eens uit te laten lezen.
de storingen die bij mij bekent zijn : stuurbekrachtiging werk matig, handrem lampje in dashboard blijft branden, snelheid alarm doet het niet, cruise controle werkt niet en met snelheids- meter doet het niet

maar na het uitlezen kon de citroen niet specifiek vertellen wat er aan mankeerde na wat onderzoek en wat rond gebeld te hebben kwamen ze erbij dat het waarschijnlijk de Abs computer was die stuk was

heeft iemand hier ervaring mee of zouden jullie een andere diagnose stellen
en wat zou zoiets kosten om te fixen

groet stef

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 06 oktober 2017 07:30 PM
  [ # 1 ]

Nou weet ik niet alles 100%, maar het lampje van de handrem, brand ook als vloeistofniveau van de rem laag is, of schakelaar blijft hangen, (dobber) , anders stekkertje even los trekken,  ook kan natuurlijk de schakelaar van de handrem een nuke hebben, dit dus eerst uitsluiten, 
Als de snelheidsmeter het niet doet, dan doet de cruisecontrol natuurlijk ook niet,  laat staan het signaal dat je te hard gaat, en omdat er zo nog meer dingen zijn die er afhankelijk van zijn, O,a je stuurbekrachtiging, want die is snelheids afhankelijk, hoe harder je rijd, des te zwaarder gaat ie sturen,
Ik zit gewoon te denken dat het singaalsensor de geest heeft gegeven, komt wel meer voor, bij andere type citroen,s zitten deze op het difrencieel gemonteerd, en kost 25 euro,
Ook shokerig rijden, of slecht op gang komen, zijn gerealiseerd met dit euvel?
Als dit het is stuur 50% van het geld, wat je overhoud naar me toe Mr. Green

Profiel  
 
Stelyd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-10-2017

Gepost: 06 oktober 2017 07:39 PM
  [ # 2 ]

Ja klopt indd schokkerig rijden in het begin….handrem knopje had ik al gecheckt en remvloeistof uiteraard ook….hoop indd dat dit het is
Thx voor je response

Profiel  
 
Stelyd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-10-2017

Gepost: 06 oktober 2017 07:46 PM
  [ # 3 ]

Weet je toevallig of je dit zelf kan vervangen en wat voor of welkecsensor ik moet kopen daarvoor is dit echt een klusje voor een garage bedrijf

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 06 oktober 2017 09:18 PM
  [ # 4 ]

Moet je wel zeker weten dat ie op de zelfde plek zit, als de andere series, wil wel even voor je kijken, maar dan moet ik wel meer weten dan C3 , iets van benzine 1,1, of diesel, of zelf even op Google kijken, merk type , en dan snelheids sensor,  dan boven in de balk op afbeelding drukken,  bij mijn vorige citroen uit 2004, zit ie bovenop het difrencieel, naaste rechter aandrijfas, en je komt er alleen bij vanaf de onderkant van de auto,  en moet ie dus omhoog,
Voor het rem lampje, remblok slijtage, indecatie,  dit zie je omdat er dan een derde draad naar boven gaat vanaf naafkant,  remleiding-abs-sensor,

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 06 oktober 2017 09:51 PM
  [ # 5 ]

Nog even wat, als je weet welke motor je hebt, kan je ook op you tube , kijken naar een filmpje, hoe je moet demonteren,  vaak is de motorisering voldoende,  omdat ze dan het zelfde onderstel hebben,  dit kan dan ook een peugeot wezen, mits het maar een zelfde motor is, en bouwjaar,
Vaak moet je zoeken in het Engels , remove speedsensor, citroen, of anders repair citroen, en dan zoeken,

Profiel  
 
Stelyd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-10-2017

Gepost: 07 oktober 2017 08:19 AM
  [ # 6 ]

Het is een citroen c3 uit 2002 54kw 1.4 ambiance
heb je hier wat aan?
Bedankt voor je hulp!

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 07 oktober 2017 09:24 AM
  [ # 7 ]

Zal eens kijken hoe ver ik kom, had je zelf ook al gekeken op you tube?

Profiel  
 
Stelyd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 06-10-2017

Gepost: 07 oktober 2017 09:26 AM
  [ # 8 ]

Ik had indd wat gevonden echter gaat dat mijn technische kennis te boven….ik zal er 1 bestellen en dan door de garage laten monteren

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 07 oktober 2017 09:57 AM
  [ # 9 ]

Kijk gewoon even op you tube, naar zo,n filmpje, en kijk dan hoe het bij jou zit, zie je het zelfde, dus gewoon vaak op difrencieel, net boven de aandrijfas, aan de kant van de versnellingsbak , zag op filmpje dat als je het rechterwiel eraf haald, je hem zo ziet zitten, oké met zaklamp,  hij is wit, dus niet te missen, 
Dus verwar het niet met een abs sensor, want die heeft de zelfde benaming, en zit aan het wiel, maar daar heb je niks aan,
Ook kan het wezen dat je de nieuwste versie hebt, want ik zie ook een ander in het onderdelen progama, omdat er een maal zoveel verschillende uitvoeringen zijn, kan ik niet op 300km zeggen welke je nou pressies hebt,
We proberen je te helpen de rest moet je zelf doen, of laten doen, 
Het is alleen mij vreemd waarom de dealer dit niet dan heeft geconstateerd. 
Ik zou gewoon de gok nemen, en hem zelf vervangen, kost je dan plm 30 euro, bij de garage, zit je gauw op de 110 ec btw, en weten we niet zeker of dat het euvel is,  maar is het, het wel, ben je voor 30 euro klaar, ipv een paar honderd, weet je gelijk wat je aan die garage had,?..

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 07 oktober 2017 10:06 AM
  [ # 10 ]

Dus hup, rechterwiel eraf, zaklamp, en schijnen op de bovenkant van de aandrijfas, waar ie uit de bak komt, er zit natuurlijk ook draden aan dus niet te missen,  hij zit dan met een inbusje vast,  eruit halen en naar de shop,  werkt alles weer??? Dan houd je er een mooi bloemetje voor je vrouw aan over, en voor mij die 50% very angry ik hoop voor je dat dit het is,en ik dat ik weer iemand heb kunnen helpen, ben ook maar een hobby monteur, maar heb door mijn kunnen me zelf ook al enige honderden euro,s kunnen besparen omdat garage zat te klooien,

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 oktober 2017 07:05 PM
  [ # 11 ]

en is er al resultaat???

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook