Klep dashboardkastje C4 Cactus demonteren
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 oktober 2017 06:01 PM

Eén van mijn kinderen heeft een penseeltje in de kier achter de klep van het dashboardkastje van mijn Cactus laten vallen (nee, vraag maar niet… Wink ). Dit rolt nu in elke bocht van links naar rechts of andersom. De naden in Citroën-interieurs zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, dus ik zoek naar een manier om mezelf toegang te verschaffen tot de ruimte waar deze kier klaarblijkelijk op uit komt (zal de bak zijn waar de klep in scharniert als je hem opent). Heeft iemand enig idee hoe ik de klep kan demonteren zonder de boel te beschadigen? Of andere tips. Continu het idee hebben dat er een knikker door je dashboard rolt is behoorlijk fnuikend voor het rijplezier, merk ik…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4709
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 11 oktober 2017 06:22 PM
  [ # 1 ]

Breekt zo’n klepje tegenwoordig dan niet meer spontaan af, zoals bij de CX?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 11 oktober 2017 06:59 PM
  [ # 2 ]

nee weet niet hoe je zo,n klepje eraf moet halen, maar weet nog wel in de jaren 80, dat de buurtkinderen die achterin zaten 3 knikers in de dwarsbalk hadden gegooid, bij ieder bocht very angry, dus ik kan je probleem,very angry, zwertf er nog niks op you tube, van hoe en wat, vaak zit de kachel er achter, dus zoeken op kachel

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 oktober 2017 08:25 AM
  [ # 3 ]

Nope…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 13 oktober 2017 12:13 PM
  [ # 4 ]

Opvullen met pur? Wink

Volgens mij is het idd lastig om hiervan een beschrijving te vinden online. Wellicht even vragen bij dealert, misschien zijn ze je terwille om het kosteloos of tegen geringe kosten te verhelpen?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 13 oktober 2017 04:08 PM
  [ # 5 ]

Tsja ik denk dat deze dingen bij een Cactus nog niet zo vaak gedemonteerd worden. Bij een Xantia zou ik je zo kunnen vertellen hoe je het dashboardkastje demonteert, maar de Cactus is nogal een andere auto Wink. De dealer zal het inderdaad wel weten. Hopen dat ze je willen helpen…

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
micky26
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 06-12-2020

Gepost: 06 december 2020 09:19 PM
  [ # 6 ]

Heb vandaag de klep van het dashboardkastje / handschoenkastje van mijn C4 Cactus (2015) vervangen. Slotje was kapot en nog wat beschadigingen. Op ebay in Frankrijk een nette gebruikte voor 140 euro kunnen kopen, vrij duur maar is nogal veel vraag na omdat ze vaak kapot gaan..

Stap 1: haal het afdekplaatje (zie figuur zwart ingekleurd) eraf, dit is een klik systeem dus met enige kracht recht omhoog eraf halen. Hier zit ook de airbag aan/uit schakelaar, kan je eraan laten zitten
Stap 2: nu kan je 3 torx schroefjes zien aan de scharnier zijde van de klep, draai deze los en raak ze niet kwijt
Stap 3: maak de de veerbevestiging met de klep aan de linker- en rechterkant los (duw het stukje ijzer van de veer eruit)
Stap 4: de klep is nu los, trek hem naar voren

Montage nieuwe klep in omgekeerde volgorde.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook