1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Automatische spiegels uitzetten.. hoe moet dat?
nlmmulder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-10-2017

Gepost: 12 oktober 2017 09:49 AM

Hallo iedereen!
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb alle forums doorgespit maar kan nog niets vinden over wat ik zoek.

De winter komt eraan en mijn mooie c2 vts 1.6 uit 2006 staat buiten. De spiegels gaan automatisch in en uit en wil dat graag uit zetten, zodat ze niet kapot of vast kunnen vriezen.

Ik heb een Italiaans instructieboekje bij zitten, omdat de auto uit Italië geïmporteerd is. Ik heb het Nederlandse instructieboekje gedownload en ook daar word ik niet wijzer van.

Ik heb de knop gevonden en heb er al van alles mee geprobeerd.
De knop heeft boven aan 3 tekentjes en onderaan 1tje, ik wilde een foto erbij voegen, maar dat lukt me niet.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!


Groetjes,

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 12 oktober 2017 10:34 AM
  [ # 1 ]

Stekker eruit trekken, of lekker zo laten. Ik heb ook inklappende spiegels op mijn C4 en heb er nog geen problemen mee gehad in de winter.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
nlmmulder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-10-2017

Gepost: 12 oktober 2017 10:41 AM
  [ # 2 ]
FastFred schreef:

Stekker eruit trekken, of lekker zo laten. Ik heb ook inklappende spiegels op mijn C4 en heb er nog geen problemen mee gehad in de winter.

Wat bedoelt u met stekker eruit trekken?
Stekker waarvan en waar?

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 12 oktober 2017 10:49 AM
  [ # 3 ]

Of zekering, weet niet hoe het bij de C2 zit. Kijk in je boekje of er een specifieke zekering is die alleen voor het inklappen zorgt, dan haal je die eruit.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
nlmmulder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-10-2017

Gepost: 12 oktober 2017 10:53 AM
  [ # 4 ]
FastFred schreef:

Of zekering, weet niet hoe het bij de C2 zit. Kijk in je boekje of er een specifieke zekering is die alleen voor het inklappen zorgt, dan haal je die eruit.

Bedankt voor het meedenken, ben eigenlijk niet van plan om zo ze uit te krijgen, maar meer met een knop of iets, maar bedankt!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 12 oktober 2017 10:59 AM
  [ # 5 ]

Heb ik op mijn C4 in ieder geval niet zitten. Ik kan ze met een knopje wel handmatig in en uitklappen. Maar als ik ze handmatig inklap, de auto op slot zet en dan weer open klappen de spiegels ook weer uit.

Dus een andere oplossing dan een zekering verwijderen of de spiegel openmaken en het stekkertje van de motor eruit heb ik zo ff niet

Ik zou het gewoon lekker zo laten, desnoods ff de meeste sneeuw van de spiegels kloppen en evt. ijs proberen te verwijderen voor dat je de auto opent.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
nlmmulder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-10-2017

Gepost: 12 oktober 2017 11:08 AM
  [ # 6 ]
FastFred schreef:

Heb ik op mijn C4 in ieder geval niet zitten. Ik kan ze met een knopje wel handmatig in en uitklappen. Maar als ik ze handmatig inklap, de auto op slot zet en dan weer open klappen de spiegels ook weer uit.

Dus een andere oplossing dan een zekering verwijderen of de spiegel openmaken en het stekkertje van de motor eruit heb ik zo ff niet

Ik zou het gewoon lekker zo laten, desnoods ff de meeste sneeuw van de spiegels kloppen en evt. ijs proberen te verwijderen voor dat je de auto opent.

Okee bedankt! Zal het met mijn vader overleggen. Misschien wil hij wel even mee kijken. Bedankt voor de tip. Als het weer gaat sneeuwen ga ik dat zeker doen!

Bedankt!

 

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 oktober 2017 11:58 AM
  [ # 7 ]

Je kan natuurlijk ook fff bij de dealer langsgaan of bellen of het met de lexia , of wat er bij een C2 aangehangen wordt, uitgezet kan worden.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 12 oktober 2017 12:12 PM
  [ # 8 ]

Bij de C5 wordt dit als volgt bediend:

Automatisch inklappen
Het automatisch inklappen van de buitenspiegels gebeurt eveneens bij het
vergrendelen van de portieren met de afstandsbediening.
Wanneer u het contact aanzet, klappen de spiegels automatisch uit, tenzij ze
zijn ingeklapt voordat het contact werd uitgezet.
N.b.: De functie voor het automatisch inklappen van de buitenspiegels kan
aan en uit worden gezet door schakelaar 1 even ingedrukt te houden.


Ofwel de schakelaar voor links/rechts in de middenstand zetten en dan naar achteren trekken kun je ze naar eigen keuze in en uitklappen.
Wanneer je die schakelaar even vast zou houden, kun je het automatisch inklappen aan en uit zetten.
Ik heb geen idee of dit voor de C2 ook zo geldt, maar mijn ervaring is dat PSA dit soort functies redelijk uniform over de modellen doortrekt. In ieder geval de moeite van het proberen waard?!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 12 oktober 2017 12:24 PM
  [ # 9 ]

Omg, dat laatste wist ik helemaal niet. Ga ik direct even proberen!

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
nlmmulder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-10-2017

Gepost: 12 oktober 2017 12:29 PM
  [ # 10 ]
Xsara Coupe schreef:

Bij de C5 wordt dit als volgt bediend:

Automatisch inklappen
Het automatisch inklappen van de buitenspiegels gebeurt eveneens bij het
vergrendelen van de portieren met de afstandsbediening.
Wanneer u het contact aanzet, klappen de spiegels automatisch uit, tenzij ze
zijn ingeklapt voordat het contact werd uitgezet.
N.b.: De functie voor het automatisch inklappen van de buitenspiegels kan
aan en uit worden gezet door schakelaar 1 even ingedrukt te houden.


Ofwel de schakelaar voor links/rechts in de middenstand zetten en dan naar achteren trekken kun je ze naar eigen keuze in en uitklappen.
Wanneer je die schakelaar even vast zou houden, kun je het automatisch inklappen aan en uit zetten.
Ik heb geen idee of dit voor de C2 ook zo geldt, maar mijn ervaring is dat PSA dit soort functies redelijk uniform over de modellen doortrekt. In ieder geval de moeite van het proberen waard?!

Ik heb er geen afstandbediening bij & had dit al gelezen op eem forum, maar mijn knopje kan niet naar achteren. Wel als ik hem naar onderen draai gaan ze dicht en dan blijven ze dicht als ik ze dan met de hand open trek. Hangen ze er wat losjes bij en denk ik dat ij daar niet mee kan gaan rijden.

Ik zal de dealer eens bellen! Kan dat ook als je de auto daar niet vandaan hebt?

Bedankt!

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 12 oktober 2017 12:46 PM
  [ # 11 ]

@nlmmulder: wat voor knopjes heb jij voor wat betreft het verstellen van de spiegels van je C2? In de C4 heb ik een schakelaar waarmee ik de linker en rechterspiegel kan selecteren, als deze schakelaar in het midden staat kan ik de spiegels handmatig inklappen door deze schakelaar naar achter te trekken. Daarboven zit een schakelaar met 4 knopjes voor het hoog-laag-links-rechts verstellen van de geselecteerde spiegel.

@Xsara Coupe: als ik dat doe zoals jij beschrijft dan klappen de spiegels in, maar bij het op slot doen en opnieuw openen van de auto blijven ze ingeklapt. Andersom krijg ik het niet voor elkaar.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
nlmmulder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-10-2017

Gepost: 12 oktober 2017 12:52 PM
  [ # 12 ]
FastFred schreef:

@nlmmulder: wat voor knopjes heb jij voor wat betreft het verstellen van de spiegels van je C2? In de C4 heb ik een schakelaar waarmee ik de linker en rechterspiegel kan selecteren, als deze schakelaar in het midden staat kan ik de spiegels handmatig inklappen door deze schakelaar naar achter te trekken. Daarboven zit een schakelaar met 4 knopjes voor het hoog-laag-links-rechts verstellen van de geselecteerde spiegel.

@Xsara Coupe: als ik dat doe zoals jij beschrijft dan klappen de spiegels in, maar bij het op slot doen en opnieuw openen van de auto blijven ze ingeklapt. Andersom krijg ik het niet voor elkaar.

Ik weet niet of het lukt om een foto toe tevoegen want dat lukte net ook niet. Hahaha.

Afbeelding Bijlagen
Screenshot_20171012-090143.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 12 oktober 2017 01:03 PM
  [ # 13 ]

Als je die in de middenstand zet en dan naar onder trekt zouden de spiegels in moeten klappen als ik dat zo zie?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
nlmmulder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 12-10-2017

Gepost: 12 oktober 2017 01:11 PM
  [ # 14 ]
FastFred schreef:

Als je die in de middenstand zet en dan naar onder trekt zouden de spiegels in moeten klappen als ik dat zo zie?

Klopt. Inklappen is ook het probleem. Ik wil juist dat ze niet inklappen. Hihi Smile

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 oktober 2017 01:16 PM
  [ # 15 ]

Bij een C2 is het inklappen niet met de schakelaar uit te schakelen.

Wellicht kan een dealer of iemand anders met een Lexia dit in de BSI wel doen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook