4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Prestige in aanbouw
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9121
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2018 08:22 AM
  [ # 46 ]

Het schema nogmaals goed bekeken en ik moet mijzelf even aanvullen.
Als relais 773 wel correct werkt, maar 772 niet, ook dan draait er in parallel-schakeling maar 1 ventilator op hoog toeren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 augustus 2018 11:00 AM
  [ # 47 ]

dan zou je denken dat relais 772 kaduk is.Of je hebt een kabelbreuk

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9121
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2018 11:09 AM
  [ # 48 ]

In het geval van een kabelbreuk kan die alleen maar zitten in de schakeling naar massa van 635 via relais 772.
Dit omdat het in serie-schakeling wel werkt.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 11 augustus 2018 11:15 AM
  [ # 49 ]

In Nederland werden Airco’s vaak achteraf ingebouwd en de originele ventilator sturingen en bekabeling niet aangepast waardoor het ook niet werkt zo het zou moeten. Zoals met werkende Airco draait altijd een ventilator.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9121
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2018 11:24 AM
  [ # 50 ]

Dit betreft een serie 2 Prestige, daar zit airco altijd af fabriek in.
Dus de originele schakeling.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 augustus 2018 05:49 PM
  [ # 51 ]
andre.smulders schreef:

In Nederland werden Airco’s vaak achteraf ingebouwd en de originele ventilator sturingen en bekabeling niet aangepast waardoor het ook niet werkt zo het zou moeten. Zoals met werkende Airco draait altijd een ventilator.

bij mij draaien beide ventilatoren in serie als de airco wordt ingeschakeld

 

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9121
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2018 06:04 PM
  [ # 52 ]

Volgens schema MA 510.00/26 wat in post #38 staat, draaien bij ingeschakelde airco, dus een bekrachtigd relais 733 de ventilatoren in parallel-schakeling, dus hoog toeren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 augustus 2018 07:37 PM
  [ # 53 ]
René Jongejan schreef:

Volgens schema MA 510.00/26 wat in post #38 staat, draaien bij ingeschakelde airco, dus een bekrachtigd relais 733 de ventilatoren in parallel-schakeling, dus hoog toeren.


bij mijn TRS in serie als airco ingeschakeld is waarschijnlijk anders dan bij prestige en gti

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 12 augustus 2018 11:29 AM
  [ # 54 ]

Hoi Shalom en Rene.

Ben er gisteren weer een tijd aan bezig geweest maar kom er niet echt aan uit. Zal best logisch zijn maar toch onder de kap ben ik een leek. Wat Shalom betreft dat kan ik hier ook zeggen als ik de airco inschakel gaan de fans in serie draaien. Zou dit geen fout in het schema kunnen zijn ik weet het niet tis maar een vraag ? Ga vandaag nog eens verder op pen 5 van bij mij het eerste relais uit het rijtje staat geen 12 volt. Hij schakelt naar pen 3 wel het contact dicht. Dat is het relais als ik onder de kap kijk eerste gezien van de fans. 2e is een groen relais totaal anders en dan is er nog een derde wat lijkt op de eerste ?

Zal er foto’s van maken

Mvg Patrick

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9121
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 augustus 2018 11:34 AM
  [ # 55 ]

Op pootje 5 van relais 773, dus het relais met het wisselcontact moet 12 V staan. Anders werkt de parallelschakeling niet goed.
Dit dus eerst verhelpen.
Probeer het eens met een losse draad van de pluspool van de accu naar pootje 5.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 12 augustus 2018 12:04 PM
  [ # 56 ]
René Jongejan schreef:

Op pootje 5 van relais 773, dus het relais met het wisselcontact moet 12 V staan. Anders werkt de parallelschakeling niet goed.
Dit dus eerst verhelpen.
Probeer het eens met een losse draad van de pluspool van de accu naar pootje 5.

zo moet je het indd testen

Bij mij zitten er nog 3 andere relais ivm egelverwarming van het inlaatspruitstuk weet niet hoe dat bij de gti ook al weer zit is al weer 20 jaar geleden dat ik een gti heb gehad

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9121
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 augustus 2018 12:22 PM
  [ # 57 ]

Omdat volgens jullie aangeven bij ingeschakelde airco de ventilatoren op laag toeren gaan draaien, nogmaals even goed gekeken naar de functie van relais 733.
De draad op pootje 3, aan de bovenzijde van het rechter relaiscontact, lijkt te zijn verbonden met de draad tussen pootje 5 van relais 772 en massa, maar is dat in werkelijkheid dus niet, want dan zou op het knooppunt een punt moeten staan.

M.a.w. bij een bekrachtigd relais 733 is alleen het linker contact ervan werkzaam en die zorgt inderdaad voor een serieschakeling van de ventilatoren door de min van ventilator 634 naar massa te schakelen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 12 augustus 2018 03:11 PM
  [ # 58 ]

Hallo heren.

Dit is een foto van de motorruimte. Hier staan de relais. Het meeste linkse relais naast het groene schakelt tussen parallel en serie bij mij.Het relais wat nog loshangt is volgens mij het 3e in de rij waar die voor is weet ik niet. Bij gebrek aan stekkers en om storingen met koelen te voorkomen heb ik mijn draden uit de rotte stekker geknipt en voorlopig vast gesoldeert op het contact van de radiateur. Koelen doet ze overigens prima nu. Dus dat was echt de rotte stekker die dit flikte. Als ik overigens met een draad prik op pen 5 van dit relais naast het groene dan vonkt het contact wel maar gebeurd verder niks ??

Afbeelding Bijlagen
Relais_CX.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9121
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 augustus 2018 03:16 PM
  [ # 59 ]

Patrick

Omdat jouw Prestige airco heeft klopt het dat er 3 relais gemonteerd zitten.
772 en 773 voor de serie/parallel-schakeling van de ventilatoren en 733 voor het in serie schakelen bij airco aan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Patrick Kessels
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 364
Geregistreerd: 22-12-2012

- CX CX25GTI turbo 2 met VEMS
- CX Citroen CX25 Prestige Automatic + John Gold Cruise
Gepost: 12 augustus 2018 03:43 PM
  [ # 60 ]

Rene.

Dan denk ik dat de groene geen functie heeft en dat de loshangende met verschillende kabelschoenen of 773 is of 772 en dat bij dit relais ook het probleem zit. Het eerste naast de groene heeft namelijk nog de originele stekker.

Dan ga ik daar eens in meten veel kan het eigenlijk niet meer zijn.

Groene bedoel ik dan geen functie in de serie parallel schakeling denk ik dan

Gr Patrick

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook