1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Egberts “Postbus” ( Peugeot Expert ~ Citroën Jumpy)
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 oktober 2017 08:04 PM

Vorige week heb ik een Peugeot Expert camper gekocht.
Omdat dit eigenlijk de zelfde auto is als een Citroen Jumpy wil ik hier mijn verhalen kwijt als dat mag van de Moderatoren.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 oktober 2017 09:38 PM
  [ # 1 ]

Heeft wel wat van een ouwe PTT bus…
Perforatie van een postzegel, de juiste kleur…
Egberts Postbus!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 oktober 2017 10:20 PM
  [ # 2 ]

Hans, topic titel gelijk aangepast

Zit nog wel wat meer “perforatie” aan:

Maar 2 dagen lassen geeft een mooi resultaat:
Binnen blad, midden blad en buiten blad aan de onderkant van nieuw staal voorzien.
En natuurlijk weer nietjes in de Zink spray 97% gezet ( zie mijn DS break topic, veel discussie of dat een goede maatregel is)

Nu nog zelfde verhaal Rechts

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 13 oktober 2017 10:34 PM
  [ # 3 ]

Alles is beter als niets doen.
Was het een surprise dat hij zo krokant was of wist je het bij aankoop?
Net ook een gaatje van 1 op 2 cm aangepakt, toch 15 op 15 cm staal gebruikt om het te herstellen, 3 dubbel plaatwerk op elkaar is nooit fijn eens het begint te roesten.
Wat ga je doen, anti steenslag ertegen en in het zwart zetten?

Bassie en Adriaan bus met die bollen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 oktober 2017 10:38 PM
  [ # 4 ]

Auto bij een camper handelaar gekocht. Mocht hem mee naar huis nemen en op de brug. Dus het was geen verrassing. Voor de handelaar wel, die had hem in goed vertrouwen overgenomen van een Peugeot dealer.
Handelaar nam zijn verlies en heeft mijn fors lager bod geaccepteerd.
En dat terwijl deze auto mijn DS break gaat vervangen omdat ik bij die auto zat was van al het laswerk Wink

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 13 oktober 2017 10:51 PM
  [ # 5 ]

Ik moest ook meteen aan Bassie en Adriaan denken Laughing

Wel leuk zo’n minicamper, is hij handig ingericht?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 oktober 2017 11:01 PM
  [ # 6 ]

Deze camper is door Peugeot origineel zo geleverd
Keukentje wat je inklapt. Achter bank klapt neer en wordt een bed ( 115 cm, beetje krap). Voorstoelen kunnen omdraaien. Dak kan omhoog klappen en dan is daar nog een 2e bed ( Ja het is formeel een 4 persoons camper!!)
Allemaal klein maar wel handig en compleet.
Auto is korter dan mijn DS break!! En rijdt makkelijker dan een DS. Vering is ook nog acceptabel.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 15 oktober 2017 02:49 PM
  [ # 7 ]

Dit had ik niet gezien bij de aankoop:
Achterdraagarm is doorgeroest. Ja en daar mag je dus niet aan lassen volgens de APK normen.
Dus er moet een andere achterbrug op. Gelukkig zijn die niet te kostbaar bij demontage bedrijven en klus lijkt mij te overzien.
Nu er nog even achter komen of ik een achterbrug van een recenter bouwjaar kan nemen. Om er een uit 2001 op te zetten die misschien net zo geroest is…..

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 oktober 2017 06:56 PM
  [ # 8 ]

Vandaag bij Bart Ebben een complete achteras die maar 8000 km gereden heeft opgehaald. Heb ik gelijk nwe achterremmen en nwe wiellagers!! En prijs van € 200,- viel mij echt enorm mee. Wat rond gekeken bij diverse demontage bedrijven. Bart Ebben kwam meest betrouwbaar over en was ook nog eens veel goedkoper dan de anderen.
Hij gaat er volgende week onder.

Nu eerst een paar dagen weg met de camper!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 18 oktober 2017 07:53 PM
  [ # 9 ]

Leuk ding Egbert! En geinig dat het ook nog een ‘fabrieks-ombouw’ betreft. Ikzelf ben overigens ook gecharmeerd van de Romahomes Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 oktober 2017 07:15 PM
  [ # 10 ]

De auto vordert goed.
Laswerk is gedaan: aan 2 kanten zit er een nieuwe dorpel op (binnen, midden en buiten blad). Netjes bijgewerkt en weer in de rode lak gezet.
Kriksteunen alle 4 zijn weer helemaal van nieuw staal voorzien. Voor Li achter moest de brandstof vulpijp verwijderd worden. Daarvoor de tank bijna leeg gereden.
Achterbrug is vervangen door een zeer nette gebruikte.

En nu de tegenvaller:
Sinds het bijna leeg rijden en de en montage van de vulpijp heb ik een motorcode storing:
P0230 FuelPumpPrimaryCircuit.
Dus de tank er onderuit, Pomp gedemonteerd, die doet het prima, geeft goede opbrengst etc.
En uit onderhouds history blijkt dat deze pomp zeer recent al vervangen is ( toen kennelijk zelfde storing gehad).
Dus deze operatie heeft niets opgeleverd.
Wat merk ik: bij uitzetten loopt de motor een paar seconden door. Motor loopt in noodloop en wordt bij 3000 rpm afgetopt. En als de motor heet is ( na minder dan 10km), dan stopt hij plots. De brandstofpomp wil dan niet meer lopen, na afkoelen kan ik weer even. Maar door wat te meten etc aan het pomp relais blijkt dat de pomp zelf prima werkt, maar niet bekrachtigd wordt.
Tja tot nu toe kon ik alles zelf oplossen, maar dit wordt toch maar een afspraak bij de dealer maken vrees ik.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 oktober 2017 09:28 PM
  [ # 11 ]

Ik ben benieuwd of de dealer er wel uit komt…
Je hebt de storingscode, de pomp en het relais al uitgepuzzeld.
Hebben ze misschien nog uitgebreidere uitleesapparatuur?

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6241
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 oktober 2017 09:43 PM
  [ # 12 ]

Het is toch een HDi? Welke pomp heb je dan getest, een eventuele opvoerpomp in de tank of de hogedrukpomp? En is er met HDi’s niet ook iets met een raildruksensor die nogal eens de geest geeft?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 oktober 2017 09:49 PM
  [ # 13 ]

De storingcode geeft de opvoerpomp aan in de tank. Die heb ik getest.
Al flink aan het zoeken en adviezen gevonden ( de storing geeft aan dat er een te lage opbrengst is van de brandstof in het lage druk circuit):
Brandstoffilter ( + huis) vervangen
Druksensor op de hogedruk pomp vervangen ( Lucas jou tip op meerdere plekken teruggevonden)

De dealer stel ik nog even uit!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 oktober 2017 07:05 PM
  [ # 14 ]

Met de werken onderaan toch geen leiding geraakt?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 31 oktober 2017 08:08 PM
  [ # 15 ]

Ik ben voorzichtig positief na een 40 km proefrit waarin storing code weg bleef.
1) Brandstoffilter vervangen en het overloop ventiel van lage druk systeem in filter huis goed schoon gemaakt. Die bleef open staan. => motor management lampje ging uit zelfs zonder dat ik de codes gewist had. 15 km geen probleem en daarna nieuwe-andere storingscodes: probleem in hogedruk systeem ( 2 codes, nummers vergeten)
2) Hoge druk regelklep op de hogedruk brandstofpomp vervangen. Nu alle codes gewist met mijn “lexia” kloon.

Daarna 1e 40 km geen problemen gehad. Fingers crossed!

Johan Oldehage adviseerde mij 1 en eventueel 2 te doen.
Folke048 ( garage Citrest) en Lucas adviseerden mij de hogedruk sensor op de common rail te vervangen. Tja die had een langere levertijd en daarom eerst voor 1 en 2 gegaan. Mocht het probleem terug komen, dan volg ik uiteraard het advies van Folke048 op.

Eigenlijk best leuk zo’n “stoom cursus” diesel techniek en uitlees techniek

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook