Ergernissen…
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 13 oktober 2017 08:44 PM

Ik rijd sinds januari 2013 in een C6 2.7 diesel. De km beginstand was 162.000 en de teller staat nu op 235.000.
Niet alle kilometers waren plezierig: zo hadden de voorwielen bij aankoop veel te veel toespoor en dat was super link bij diepe plassen aan de rechterkant van de weg, door aquaplaning aan de rechterkant de auto schoot als een gek naar rechts.
Na een paar duizend kilometer waren de voorbanden versleten en kwam bij montage van nieuwe de totaal verkeerde wielstand aan het licht.
Tijdens de zomervakantie in Spanje in 2014 klapte het thermostaathuis eruit.En later gingen er meer koelwater aansluitingen op het blok kapot, door ouderdom wordt het kunststof van die buisjes blijkbaar broos.
Alles op dat gebied is aan de beurt geweest en weer voor jaren ok.
Ook de deurvangers zijn niet sterk genoeg, vandaag is er bij Oldenhage een vervangen waarin een van de veren was gebroken door roestinwerking.
Toen ik de auto kocht waren de dempers van de achterklep zo verslapt dat die de klep niet omhoog konden houden en het gebeurde regelmatig dat die hard in het slot viel.
Voor €50 en wat geknutsel zaten er nieuwe in en dat geeft een veel solider gevoel.
Door al die harde landingen sneuvelden de plastic bevestigingspunten waarmee het kentekenplaatgedeelte vast zit aan de achterklep met gerammel en schuren langs de achterbumper tot gevolg…..
Oldenhage heeft dit probleem op inventieve wijze vandaag verholpen: chapeau!
Maar de grootste ergenis was het onrustige weggedrag van de auto aan de achterzijde: ik had veel last van rollen om de lengteas en stappen opzij zetten.
Uitlijnen, calibreren van de vering ,zelfs nieuwe veerbollen, het hielp allemaal niet!
Bijna een jaar geleden bleek dat er speling zat op de achterwielophanging, bij Civer in den Haag werden nieuwe bussen gemonteerd en pas toen begreep ik alle enthousiaste verhalen over de wegligging van de C6!!!
Dus niet alleen een lust voor het oog maar ook een fijn rijdend voiture!!
Eind goed al goed of liggen nog meer ergenissen op de loer?
Ben benieuwd naar de ervaringen van mede C6 rijders!!

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 27 oktober 2017 10:17 PM
  [ # 1 ]

Weet je ook welke bussen er vervangen zijn? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Mvg,

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Gepost: 28 oktober 2017 04:51 AM
  [ # 2 ]

Bij elke APK keuring vind een C6 specialist deze problemen toch.
Regelmatig onderhoud blijft toch belangrijk.
De deurvangers hebben plastic afscherming naar alle waarschijnlijkheid ter vermeiding
van gepiep en dus meer gevoeilig voor interne corrosie. Deze plastic afscherming vind
je niet in goedkopere citroens.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 28 oktober 2017 02:57 PM
  [ # 3 ]

Jawel maar als bekend is welke rubbers dit waren en dit wellicht niet met het gemiddelde bandenijzer te vinden is, is het wellicht handig om deze preventief te vervangen. Dat wil ik het liefst zelf doen.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 28 oktober 2017 05:10 PM
  [ # 4 ]

In de voorste triangelarmen zitten silentblocs die een vermogen kosten. GJO heeft een list bedacht waardoor ook de C5 silentblocs en universele silentblocs passen… En dan is het tientjeswerk.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Gepost: 29 oktober 2017 02:32 AM
  [ # 5 ]

Elke cheapgoat kan van 2 kapotte deurvangers van een C6 een nieuwe maken.
Een van de 2 veertjes gaat namelijk kapot.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 29 oktober 2017 01:27 PM
  [ # 6 ]
JanSr schreef:

In de voorste triangelarmen zitten silentblocs die een vermogen kosten. GJO heeft een list bedacht waardoor ook de C5 silentblocs en universele silentblocs passen… En dan is het tientjeswerk.

Dat kan wel zijn maar is nog geen antwoord op mijn vraag… het ging mij nu even om de achterzijde… Wink

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 29 oktober 2017 10:08 PM
  [ # 7 ]

Ik neem wel even contact op met Civer en laat hier weten wat ze hebben vervangen….

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 30 oktober 2017 09:45 PM
  [ # 8 ]

Fijn! Dankjewel..

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
johnfred
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 12-01-2012

Gepost: 31 oktober 2017 03:40 PM
  [ # 9 ]

Civer heeft de draagarmgeleiders vervangen, daar schijnt ook een silentbloc in te zitten en daar komt speling op met raar veer en stuurgedrag tot gevolg.

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 31 oktober 2017 07:57 PM
  [ # 10 ]

Thanks! Dat was dus aan de achterzijde? Nu nog even opzoeken waar die zitten.

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook