C5 met gebroken distributie
Wankele Barend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 25-08-2016

Gepost: 15 oktober 2017 10:43 PM

Laatst heb ik van een echte Citrofiel een C5 over kunnen nemen, met een gebroken distributie. Weet iemand van jullie, of je met het vervangen van een cilinderkop (en een nieuwe distributie natuurlijk) vrij risicoloos het apparaat weer rijdend kan krijgen. NB De distributie is op de snelweg gesprongen, bij een snelheid van ongeveer 120 km/uur. Misschien is dat erger dan stationair. Alvast dank voor jullie reactie.

C3 eHDI Collection 2012, Xantia Break HDI 110 Exclusive 2000, GS Birotor, CX Prestige turbo 2 1989,
BX Sport 1985, Xantia V6 Activa 1999, C5 Break 2.2 HDI Aut. Exclusive 2003

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3533
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 oktober 2017 10:11 AM
  [ # 1 ]

Dan zul je ons toch eerst moeten vertellen welke motor er in zit en misschien het bouwjaar?  EW8, EW10, VTI, THP ? Weet je ook een beetje wat er gebeurt is na de stop? Koelwater kwijt ( dan is het ernstig..) olie in koelwater ( ook slecht teken) etc.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 16 oktober 2017 10:14 AM
  [ # 2 ]

Ik weet niet of die motor een zogenaamde vrijloper is, maar als dat niet het geval is en de kleppen hebben de zuigers hard genoeg geraakt dan mag je ook zuigers wisselen.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Gepost: 16 oktober 2017 10:18 AM
  [ # 3 ]

IK zou maar een tweedehands motor kopen en inbouwen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 oktober 2017 10:18 AM
  [ # 4 ]

ja. En drijfstangen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 16 oktober 2017 11:02 AM
  [ # 5 ]

Gewoon eens de kop lichten en kijken hoe het erbij ligt?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25375
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 oktober 2017 03:21 PM
  [ # 6 ]

Zal wel een OHC zijn toch? Dan kreekt de nokkenas en ben je verder klaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
KiteFlupke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 05-04-2009

Gepost: 16 oktober 2017 03:36 PM
  [ # 7 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]


dat is de theorie. Meestal zijn het kromme kleppen, maar het kan veel erger zijn… Een 2 de hands blok is meestal de goedkoopste oplossing.

Profiel  
 
Wankele Barend
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 25-08-2016

Gepost: 17 oktober 2017 02:45 PM
  [ # 8 ]

Motortype is een EW7J4, een 1.8 16V. Ik ga inderdaad donderdag de kop lichten om het te zien. Dat is de beste methode zo het nu lijkt. Er zijn evenveel monden die beweren dat het meestal meevalt als die beweren dat het tegenvalt.
Een andere motor is een optie, maar daar komen dan toch ook nog de kosten voor een nieuwe distributie en een koppeling bij. Ik plaats wel wat foto’s als ik het los heb en ik twijfel over de graad van ellende. Of als jullie het leuk vinden, mag ook leedvermaak zijn.

C3 eHDI Collection 2012, Xantia Break HDI 110 Exclusive 2000, GS Birotor, CX Prestige turbo 2 1989,
BX Sport 1985, Xantia V6 Activa 1999, C5 Break 2.2 HDI Aut. Exclusive 2003

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 oktober 2017 04:17 PM
  [ # 9 ]
Wankele Barend schreef:

Laatst heb ik van een echte Citrofiel een C5 over kunnen nemen, met een gebroken distributie.

Wel een echte Citrofiel?

 

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 17 oktober 2017 04:38 PM
  [ # 10 ]

Die opmerking wilde ik nog niet maken toen ik het las. Het kan natuurlijk, een distributie die vroegtijdig knapt.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook