2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Knipperend lampje lage accuspanning
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 november 2017 07:09 PM
  [ # 16 ]

Inmiddels alweer een tijdje storingsvrij rondgereden met de nieuwe dynamo.
Oorzaak lijkt dus gevonden.

Het uitvallen van de interieurventilatie en het vreemde gedrag van de clignoteur zou een soort veiligheidsmaatregel kunnen zijn van de boordcomputer.
Die schakelt alle verbruikers uit die niet strikt noodzakelijk zijn.
Verlichting en motor blijven normaal werken. Klinkt plausibel…

Alleen werd het af en toe hikken van de motor wel steeds frequenter.
Vandaag maar bougies vervangen, zijn 30K oud, maar zouden 60K mee moeten kunnen.
Bobine is 35K oud.
Ik heb ook nog even gewiebeld aan de injectoren en bij één ervan verliep het stationaire toerental wel iets.
Daarna bleef het eigenlijk zoals het hoort.
Proefrit ook okee.
Afwachten maar…

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 17 november 2017 07:58 PM
  [ # 17 ]

Spuit eens wat Remmenreiniger rond de brandstof injectoren, als het toerental omhoog gaat heb je een lek. Dat zou het onregelmatig lopen kunnen verklaren.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 november 2017 09:11 AM
  [ # 18 ]

Hij loopt nu goed, dus ik verwacht geen extra info uit het sprayen.
Bovendien weet ik niet wat remmenreiniger doet met bedrading…
Ik houd het wel in de gaten. Het kan een slecht contact zijn geweest of inderdaad een luchtlekje.
Het laatste is wel het meest waarschijnlijk omdat het probleem zich alleen voordoet bij lage toeren.
Het was een heel subtiel haperingetje, dus het kan ook nog toeval zijn geweest…

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1249
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 19 november 2017 09:57 AM
  [ # 19 ]

Het is anders een hele snelle manier om diagnose te stellen. Remmenreiniger en bekabeling zou ik me geen zorgen over maken. Je spuit maar een beetje en het verdampt vrijwel meteen, in iedere garage passen ze het toe dus als het slecht zou zijn….. Maar het is jou auto, op deze manier kun je wel snel wegstrepen of je valse lucht aanzuigt of niet.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 november 2017 11:44 AM
  [ # 20 ]

Ik zou liever wd40 gebruiken of zo.
Dat is veiliger voor bedrading.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 november 2017 11:12 AM
  [ # 21 ]

Helaas is het probleem weer teruggekomen. (hapering, accuspanning blijft okee)
Ik vermoed toch ontstekingsprobleem.
Het komt en gaat, dat lijkt me niet logisch bij een luchtlek.
Ook helpt wiebelen aan de injectors niet.

Weet iemand of de bobine van een 2000 en een 2004 1,8 16V hetzelfde is?
Dan ga ik die eens omwisselen… (we hebben ook nog een 2004 Pic)

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 november 2017 11:54 AM
  [ # 22 ]

Inmiddels kan ik bevestigen dat ze hetzelfde zijn…
Ze zien er hetzelfde uit en de nummers kloppen ook.
Alleen andere fabrikant. De ene is van Sagem, de andere Valeo.

Omgewisseld, afwachten maar…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook