3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Citroën XM Break 2.5TD topic
Feije
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 22 november 2018 09:02 PM
  [ # 31 ]
Eise schreef:

Op drempels veert hij soepel maar hij zweeft niet genoeg. Activa van een vriend van me doet dat beter en dat hoort niet.

Cool

Daarover gesproken: je hebt ook nog veerbollen vervangen aan de voorkant. Alleen de twee bollen die op de veerpoten zitten. Die “nieuwe” bollen waren een jaar of acht geleden nieuw maar zijn daarna nauwelijks gebruikt. Het schijnen ook comfortbollen te zijn. Toch veert ‘ie niet of nauwelijks beter dan eerst. Weet iemand of veerbollen als ze niet gebruikt worden ook een beperkte levensduur hebben? Of waren die oude bollen gewoon ook nog vrij goed en moeten we die hydractiefbol (en de achterste bollen) eens een keer vervangen?

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1178
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 09 december 2018 11:39 PM
  [ # 32 ]

Top dat de XM behouden is gebleven, dit is inderdaad een hele fijne diesel om mee te rijden.

Uhhh de vering…. tja, de volgorde is volgens mij als volgt:
1 bollen op druk of vernieuwen
2 LHM verversen
3 testen of de veercomputer zijn werk doet, zijn de transistoren doorgebrand? Dan veert ze sowieso niet goed want dan wordt de HA bol niet bijgeschakeld. Je kunt het horen, als je de deur opent, moet je een tik horen en een pieptoon, na het sluiten van de auto en de deuren afsluiten blijft deze toon nog ongeveer 20 seconden hoorbaar, daarna hoor je een tik en is het weg. Hoor je dit niet, dan worden de kleppen van de HA bol niet aangestuurd en zijn waarschijnlijk de transistoren kapot. Even zoeken op dit forum (volgens mij is er zelfs een sticky van) en je vindt hoe je het moet oplossen.

En volgens mij gaan bollen die niet gebruikt worden ook achteruit maar dat weet ik niet zeker, maar het lijkt me wel logisch, er zit co2 in onder 50 bar of meer druk en dat loopt er langzaam uit.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook