C8 houdt in bij rijden
chrisdees
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-2017

Gepost: 26 oktober 2017 09:40 AM

Hallo iedereen, ik heb sindskort een Citroën c8 2.2 uit 2003 met 214000 op de teller, het is een super fijne auto, veel ruimet en comfort.
Alleen nou geeft die al enige weken een storing ” storing uitlaatgassen”, en bij deze storing zijn er ook momenten dat de auto inhoud en stottert, gelukkig niet continu.
ik heb nu de bobine met bougies vervangen, de luchtfilter en beide lambdasonde’s. Het is wel minder geworden maar nog niet weg.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, en waar de brandstoffilter zit

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 26 oktober 2017 09:43 AM
  [ # 1 ]

Als je de computer uitleest dan zal die je waarschijnlijk haarfijn uitleggen wat er aan de hand is, dat al geprobeerd?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 oktober 2017 07:20 PM
  [ # 2 ]

Zo kun je inderdaad nog veel gaan vervangen met matig resultaat, uitlezen is beste optie.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 oktober 2017 08:08 PM
  [ # 3 ]

het is vaak eerder een tempsensor die verkeerde waarde stuurd, maar net zoals de rest zegt eerst uitlezen, bij een dealer, er zitten maar 10 sensoren op zo,n motorblok, ja en om ze nou allemaal te gaan vervangen.

Profiel  
 
chrisdees
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 25-10-2017

Gepost: 31 oktober 2017 11:21 PM
  [ # 4 ]

Ondertussen is de c8 uitgelezen, kwamen 2 storingen naar voren, P0485 koelventilator power/massage circuit storing en P0201 injector circuit storing - cylinder 1

Bij de eerste keer uitlezen was de storing injector circuit storing voor alle 4 de cylinders

Ik heb reeds een injector reiniger toegevoegd aan de brandstof.

Is dit een bekende storing?

Profiel  
 
CXfan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-07-2018

Gepost: 08 juli 2018 10:10 AM
  [ # 5 ]

Hallo ben nieuw bij het forum. Mijn kennis wat sensoren betreft is beperkt helaas. Wat mijn ervaring met Citroen CX betreft was het inhouden ook een gebrek aan voldoende lucht, vuil filter, uitlaatsysteem bv. Injector die niet goed werkt. Tis maar een tip. Beetje old school denken maar een motor heeft nog steeds lucht nodig en brandstof.

Ik heb ook een andere vraag, heb net mijn tweede C8 aangeschaft van bouwjaar 2005 met de 2.0 benzinemotor, bij de vorige had de versnellingsbak het begeven werd een kostbare reparatie. Bij mijn nieuwe C8 werkt echter de hoofd aanjager niet meer. De twee kleinere links en rechts werken wel maar houden er na enkele seconden weer mee op.
Waar zit precies de hoofd aanjager ? Zit die in de motorruimte daar waar het pollenfilter ook zit ? Heb binnen bij het dashboard alles al los gehad maar kon de aanjager daar niet lokaliseren.
Zekeringen en bedieningspaneel heb ik allemaal nagekeken en getest dat werkt allemaal prima.

Profiel  
 
Steve-Oh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 08-09-2018

Gepost: 10 september 2018 10:06 PM
  [ # 6 ]

Luchtfilter controleren en brandstoffilter wordt vaak bij beurten overgeslagen, die is mogelijk aan vernieuing toe. Injectoren reinigen gaat het best hoogfrequent (zijn machines en vloeistof voor zoals bij hbm-machines.nl). Injectoren eruit monteren, in het hoogfrequentbassin leggen en 2x een sessie van 5 - 10 minuten. Ik gebruik zelf OXI-Action in water opgelost, hetgeen mij goede resultaten geeft. Je kunt het beste de rubberjtes verwijderen tijdens het reinigen.

De toevoegingen in de tank halen niet zoveel uit behalve je portemonnee leger maken. Mijn methode doet dat ook, maar dan zijn je injectoren wel echt schoon.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook