Zijn deze kosten normaal ?
Swakke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 24-09-2016

Gepost: 27 oktober 2017 07:07 PM

Beste forumleden ,
ik heb een vraagje .Ik laat sinds jaren het onderhoud voor mijn Berlingo van 2009 door een onafhankelijke garagist doen , dus hij doet alle merken.Nu , vorige week ben ik toch verschoten over het bedrag dat moest betaald worden .Ik had hem op voorhand gevraagd om nieuwe remblokjes te plaatsen en een groot onderhoud te doen , heb ongeveer 120.000km. op de teller.Dus hier is geen discussie mogelijk.Maar de prijs ....is dit normaal of te duur ?Ik moest 570€ betalen.De auto ging ‘s morgens om 08:00 binnen en ben de auto ‘s avonds rond 16:30 gaan halen.
Mvg,
Swakke

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 27 oktober 2017 07:38 PM
  [ # 1 ]

Wat staat er allemaal op de factuur?

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 oktober 2017 07:43 PM
  [ # 2 ]

Inderdaad, factuur lijkt me ‘leidend’ in deze…. Wat stond daarop?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Swakke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 24-09-2016

Gepost: 27 oktober 2017 08:02 PM
  [ # 3 ]

Er is geen factuur .Maar heb wel een factuur gevraagd en hij zou het opsturen .Heb hem er vandaag nogmaals aan herinnerd, dus ik wacht nog.
Vroeger heeft die man me zelfs al gratis verder geholpen , maar dat was vroeger.Ik begrijp dat het tegenwoordig voor hem financieel ook niet altijd gemakkelijk zal zijn.Maar voor mij is het ook niet gemakkelijk . Btw…ik ben Belg en we werken niet altijd met factuur .Maar ik vroeg hem gewoon iets op papier te zetten , dat ik het eens kon bekijken , maar plots moest het voor hem op factuur staan .....een beetje raar toch .Wat kosten remblokjes , olie en filters ? En wat vragen ze tegenwoordig voor een uur werk in de garage ? Ik weet het niet.Maar ik weet dat in het wit of in het zwart verschillende prijzen zijn .

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 oktober 2017 08:48 PM
  [ # 4 ]

ljkt mij niet overdreven.

Grotebeurt, olie alle filters
Misschien ook de mazoutfilter
Remblokken plus werk..

Ben je bij de citroendealer in belgie ook wel kwijt.

Profiel  
 
Swakke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 24-09-2016

Gepost: 27 oktober 2017 09:09 PM
  [ # 5 ]
ronama schreef:

ljkt mij niet overdreven.

Grotebeurt, olie alle filters
Misschien ook de mazoutfilter
Remblokken plus werk..

Ben je bij de citroendealer in belgie ook wel kwijt.

Ik heb er geen benul van.De bedoeling is dat ik bij een onafhankelijke garagist minder betaal,het is daarom dat ik de laatste jaren voor mijn onderhoud bij deze man ging.Bij een Citroendealer is het sowieso duur ,daar betaal je bij wijze van spreken ook de kuisvrouw.Ben daar de eerste 5 jaar geweest,omdat ik een onderhoudscontract had .Daarna ben ik nog een jaar geweest voor een klein onderhoud ,met factuur ...en toen betaalde ik daarvoor bijna 300€.Daarna ging ik bij de garagist en daar betaalde ik maar 130€ voor een klein onderhoud.Daarom schrok ik me bijna een kriek toen ik vorige week de rekening zag.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 oktober 2017 10:01 PM
  [ # 6 ]

We weten niet eens welke berlingo je rijd, ja een uit 2009, maar ik bedoel benzine of diesel,  120000km hier moet ook bij de benzine versie 1600cc een nieuwe disterebutie in, dit staat dan gauw op de kap van het motorblok, en dan is in eens 570 euro, incl grote beurt, en remmen, heel goedkoop,  dus laat even weten van hoe en wat, en wat er gedaan is,
Hebben jullie wel eens de lijst van een grotebeurt door genomen, dan lig je blauw van het lachen,  ja als je nog niet weet waar de ontgrendeling van de motorkap zit, dan is het niet anders,  dan wordt je ????

Profiel  
 
Swakke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 24-09-2016

Gepost: 27 oktober 2017 10:13 PM
  [ # 7 ]

Is een Turbo diesel 1600cc ,75pk.Dus distrbutie moet pas vervangen op 180.000km..Maar ik ga de riem vroeger laten vervangen.Nu zijn olie,lucht en mazoutfilter vervangen.Nazicht voor jaarlijkse controle.Remblokjes met waarschijnlijk ook remolie.Ook antivries voor ruitensproeiers.Ik denk dat dit het moet zijn.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 oktober 2017 10:18 PM
  [ # 8 ]

Ja mazoutfilter is een 50-60€
Dus ik reken een 400€ voor de grote beurt.
Een 150 € voor de blokken incl werk.

Dan kom je aan het bedrag.

Nogmaals, een grotebeurt incl mazoutfilter, remolie en remblokken.

Ik vind het een nette prijs.

Profiel  
 
Swakke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 24-09-2016

Gepost: 27 oktober 2017 10:26 PM
  [ # 9 ]
ronama schreef:

Ja mazoutfilter is een 50-60€
Dus ik reken een 400€ voor de grote beurt.
Een 150 € voor de blokken incl werk.

Dan kom je aan het bedrag.

Nogmaals, een grotebeurt incl mazoutfilter, remolie en remblokken.

Ik vind het een nette prijs.

Ok,dan ben ik gerustgesteld .Waar is de tijd dat ik het zelf nog deed .Tegenwoordig heb ik er geen zin meer in,dus kost het geld.Maar heb geen benul wat het tegenwoordig allemaal kost.Rij toch al 36 jaar ....tijden veranderen en alles wordt pokkeduur.Bedankt voor jullie info ,vriendelijke groetjes:-)

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 27 oktober 2017 10:36 PM
  [ # 10 ]

Ja inderdaad als je het zelf niet meer kan ben je over geleverd aan de ???,  met mijn 54 jaar kan ik ook niet zo makkelijk het onderhoud doen, ik heb nu zo,n contract, betaal 20 euro p,maand,  dan is in begrepen kleine-grote beurt, (wat eerst komt) apk, en wegenwacht, bij de beurten is olie en filters bij in begrepen, alleen mijn wegenwacht koste me al 130 p,jaar, dus betaal nu eigenlijk maar 100 euro, joint
Ja onderdelen zoals remblokken schijven etc, die komen er apart bij, als het moet worden vervangen, maar is bij grotebeurt alleen de kosten van de blokken,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook