Stank in auto
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 27 oktober 2017 08:05 PM

Ik heb mijn cx weggezet met een vochtige plek op de achterbank want toen ik hem tevoorschijn haalde zat er schimmel op. De auto is verder droog maar ik krijg die vieze lucht er niet uit.
Wie heeft een oplossing.
Ik heb er al een vocht en geur vreter in zitten maar die helpen niet voldoende.

Ad.

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1235
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 27 oktober 2017 08:58 PM
  [ # 1 ]

Er zijn buideltjes met een luchtje te koop. Dat werkt super.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 28 oktober 2017 04:05 PM
  [ # 2 ]
atak schreef:

Ik heb mijn cx weggezet met een vochtige plek op de achterbank.

Weggezet “Met een vochtige plek”? Of is de vochtige plek daar ontstaan waar hij stond? Dan zou je een lekkage hebben…...

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 28 oktober 2017 04:58 PM
  [ # 3 ]

Ik zou eens beginnen met het huren van een Extractor bij Boels. Je locale Praxis is vaak verhuurpunt. Voor een paar euro huur je zo’n tapijtreiniger (een Karcher Puzzi) en daarmee kun je de stof en het foam diepte reinigen. Daarnaast zou ik je aanraden Valet Pro Enzyme Odour Eater (https://www.carclean.com/nl/product/Valet_Pro/Enzyme_Odour_Eater_500ml_104193?o=srvalet pro odou) of Poorboys Enzyme Stain & Odor remover (https://www.carclean.com/nl/product/Poorboys_World/Enzyme_Stain_Odor_Remover_473ml_104027?o=srodo) te gebruiken.
Deze producten bevatten actieve enzymen om de vervuiling en bacterien die de geur veroorzaken weg te nemen…

Succes! Nare geurtjes zijn nooit fijn!

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 28 oktober 2017 07:55 PM
  [ # 4 ]

een vochtige plek op de achterbank??? ha ha ha, oke geintje, met een ozon reiniger verwijder je permanent geurtjes uit de auto, zelfs sigarettenlucht, oke dan moet wel eerst alle nicotine worden verwijderd, deze apperaten kan je huren, of geheel uitbesteden aan een goede carcleaner, maar die zijn er maar weinig,  flesjes met zogenaamde middeltjes, dekken alleen de lucht tijdelijk af, de bank moet natuurlijk wel goed worden gereinigd, bv met een stoom cleaner, of stoomstrijkijzer van je vrouw, maar er niet op zetten, de stoom weekt het los, dan met handdoek afnemen, of handoek neer leggen en dan met stoomstrijkijzer erop

Profiel  
 
atak
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 291
Geregistreerd: 30-09-2012

Gepost: 29 oktober 2017 09:53 PM
  [ # 5 ]

Hey Beremans, dat is een goede grap.
Is echter de hond geweest die nat uit het bos er heeft gezeten, nooit bij nagedacht.
Ik zal eens bij de praxis langs gaan voor een reiniger en een van de middeltjes kopen. Bedankt, Ad

cx 22trs ‘85

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook