2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
turbo.
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 27 november 2017 09:09 AM
  [ # 16 ]

o ja, het gaat om het turbo1 25 blok.

uit de auto komt een 2 liter uit ‘78

daar zitten ook twee olie sensoren op. een in het blok (druk) en een in het oliefilterhuis, weet iemand daar de functie van?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9150
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 november 2017 09:11 AM
  [ # 17 ]
pietjan schreef:

Een in het oliefilterhuis, weet iemand daar de functie van?

Olietemperatuur.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 27 november 2017 09:15 AM
  [ # 18 ]

ik neem aan dat je de sensor op het 2 l blok in het oliefilterhuis bedoelt van de ‘78er. dank

herken je ook de sensoren en de functie van de foto van de 2.5L?

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 27 november 2017 09:15 AM
  [ # 19 ]

op de 2.5 zitten namelijk in totaal 4 olie sensoren..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9150
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 november 2017 09:19 AM
  [ # 20 ]

Als het turbo-blok uit een serie 2 komt, dan zijn de 4 sensoren voor:

. oliedrukcontact voor lampje (in tellerpartij)
. oliedrukgever voor meter (in tellerpartij)
. olietemperatuurcontact voor lampje (in tellerpartij)
. olietemperatuurgever voor meter (in digitaal display)

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 29 november 2017 02:21 PM
  [ # 21 ]

weet iemand wat deze sensor doet, op een 2L blok uit ‘78 ik denk voor een lampje dat gaat branden bij een te hoge olie temperatuur? want de druk sensor zit immers in het blok

Afbeelding Bijlagen
IMG_4375.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 29 november 2017 02:31 PM
  [ # 22 ]

motorsteunen.

ga van 2L 4 bak naar 2,5L 5 bak

kan ik de twee bovenliggende motorsteunen handhaven evenals de twee onderste en ook nog een rechter steun aan de bak toevoegen?

ofwel wat is de beste motorsteun configuratie?

een enkele bovensteun is lastig omdat ik die niet heb… wel de twee kleine boven steunen van het 2L blok

ik heb wel de 5 bak steun

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 29 november 2017 08:22 PM
  [ # 23 ]

er zal een reden geweest zijn dat ze van de dubbele bovensteun zijn afgestapt.

past het wel met 2 steunen op een 2,5l blok?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4722
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 november 2017 10:10 PM
  [ # 24 ]

weet ik niet zeker.. effe meten, dan weet je het zeker

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 29 november 2017 10:46 PM
  [ # 25 ]

past wel ja, die twee boven steunen, zal morgen nog ff precies kijken

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 29 april 2018 06:06 PM
  [ # 26 ]

ben weer iets verder. motor loopt inmiddels. soms houdt hij in en wanneer ik stop hoor ik vreemde bubbel geluiden uit de tank en de benzine pomp hard werken.

ik heb het idee dat de combinatie originele tank (cx break ‘78 2L carb), niet helemaal werkt met 2.5L Turbo en elektrische pomp.

weet iemand of dit inderdaad problemen kan opleveren. ik weet namelijk niet de verschillen tussen de verschillende tanks.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3540
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 29 april 2018 06:15 PM
  [ # 27 ]

Je carburateur had waarschijnlijk geen retour leiding, een injectie heeft dat wel nodig. De benzinedruk bij een carburateur ligt rond de 0.3 bar, een injectie wil 2 of 2.5 bar hebben afhankelijk van het model. Vertel ons eens hoe je dat gedaan hebt ?
Als je de originele aanvoeraansluiting op de tank als retour gebruikt zit de opening te diep, dus het “overschot” pomp je terug onder de benzine, dat geeft bellen. 
Als je geen retourleiding hebt aangelegd dat krijg je cavitatie op je pomp en daardoor wegvallende benzinedruk. ( Cavitatie wil zeggen dat je plaatselijk gasbellen maakt door onderdruk).

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 29 april 2018 06:27 PM
  [ # 28 ]

er zit al wel origineel een retour leiding en die heb ik gebruikt. heb inderdaad het idee dat er bellen worden geblazen…

hoe kan ik de tank het beste aanpassen om te zorgen dat hij zo gaat functioneren als een injectie tank..?

Profiel  
 
Gepost: 01 mei 2018 11:15 PM
  [ # 29 ]

Als je het zoals ‘origineel’ wilt hebben: Een tank plaatsen met twee gaten erin (of een gat erbij boren, hij is al voorgestanst). Want de injectiemodellen hebben een aparte unit voor brandstofniveau en een aparte unit die alleen aanzuigt en voor de retour.
Jouw tank heeft maar één gat, want cabu modellen hadden een gecombineerde aanzuig/niveau unit. Hier zitten de pijpjes waarschijnlijk anders gepositioneerd.

Let op: dit is een theorie want normaal komt deze situatie natuurlijk niet voor. maar feit is, dat een injectie-CX (en diesels) altijd een apart circuit had voor de toevoer/retour en een aparte niveaumeter.
Geen idee of het verschil zal maken, maar het benadert in elk geval dichter het origineel

Er worden overigens ook weleens kunststof tanks ingebouwd onder injectiemodellen, omdat die niet kunnen roesten en ook die hebben altijd maar één gat (en geen schotten bovendien) maar of daar ook bellen geblazen worden is mij niet bekend. Niet elke eigenaar let daarop of hoort zoiets. Wink

NB: als je simpelweg een 2e gat gaat boren, denk dan wel van tevoren na over de manier waarop je de cilinder weer waterdicht gaat monteren, want daar zitten dan natuurlijk geen bajonetten op, die hem kunnen klemmen!!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9150
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 mei 2018 11:18 AM
  [ # 30 ]
pietjan schreef:

hoe kan ik de tank het beste aanpassen om te zorgen dat hij zo gaat functioneren als een injectie tank..?

Het retourpijpje in de tank zover inkorten, dat hij boven het brandstofniveau eindigt.
Dan worden er geen bellen geblazen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook