1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Opkrikken - ‘andere’ stevige punten?
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 18 november 2017 06:16 PM

Klusje voor deze winter wordt het opnieuw conserveren van de kofferbodem die zo te zien een keer is vervangen maar niet goed getectyleerd, en een paar losse plekjes met loshangend tectyl. Oppervlakkige roest gelukkig. Het klust prettig in de verwarmde garage en ik zet de auto het liefst op 4 assteunen, maar hij staat altijd met één zijkant naar keuze langs een muur. Voor, achter en de andere zijde zijn wel goed bereikbaar met de garagekrik. Zijn er punten onder neus en (met name) derrière die stevig genoeg ‘zouden kunnen zijn’ om te krikken, of moet ik hiervoor toch op zoek naar een plek met een brug? Eén zijde tegelijk opkrikken en behandelen kan natuurlijk maar het blijft nogal krap in het midden…

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 19 november 2017 08:53 AM
  [ # 1 ]

Om de assteunen eronder te schuiven heb je geen krik nodig. Als je de auto in de hoogste stand zet, kun je de assteunen er onder schuiven. Je heb dan maar een heel klein beetje ruimte nodig tussen de muur en de auto. Als je net wat hoogte tekortkomt om de assteun eronder te schuiven kun je de auto met beide wielen op een stoeptegel rijden.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 november 2017 09:22 AM
  [ # 2 ]

Een brug of smeerkuil is wel erg fijn bij dit soort klussen.
Net vóór de derrière wielkasten bevindt zich een plaatje waar je kan opkrikken of een steun kan plaatsen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 november 2017 09:31 AM
  [ # 3 ]

Gewoon even uit interesse, is het een oude of nieuwe neus ‘67?
En wat voor antiroest ga je gebruiken?

Profiel  
 
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 19 november 2017 05:43 PM
  [ # 4 ]

Inderdaad Erict stupid
M’n plan is RX5 en RX10, na de plekken met de staalborstel/tol zo goed mogelijk tectyl-vrij te hebben gemaakt. Ik ben wel een beetje benieuwd hoe RX5 zich gedraagt op de overgang waar je net niet kaal bent met wat sporen tectyl. Over conserveren is al veel geschreven dus ik lees nog even door.
M’n eerste keer zal al met al best wat extra tijd kosten, een brug of put is zeer zeker fijn maar de tellers van de DHZ-garages in de buurt tikken vlot door.

Het plaatje voor de achterwielen ken ik, achter de voorwielen is het op het oog minder duidelijk dus daar moet ik nog even wat beter kijken.

Gewoon even uit trots, het is een oude neus ‘67:

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 november 2017 05:49 PM
  [ # 5 ]

kijk ook even hier: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214630/P60/#1573423
Voor ingrijpend bodemwerk ideaal.
Vaak ook tweedehandse koop.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 november 2017 06:45 PM
  [ # 6 ]

http://www.corrosion-control.eu/shop/index.php?route=product/product&product_id=50

Kent iemand dit product? Schijnt bij motorrijders die in de winter doorrijden populair te zijn. Misschien ook heel nuttig voor de DS.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 november 2017 06:53 PM
  [ # 7 ]

Hier kan je het principe van een kantelbrug redelijk goed zien:

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 19 november 2017 07:37 PM
  [ # 8 ]

Hier vind je veel informatie over verschillende anti corrosie middelen: http://www.korrosionsschutz-depot.de/

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 19 november 2017 09:05 PM
  [ # 9 ]
Han S schreef:

http://www.corrosion-control.eu/shop/index.php?route=product/product&product_id=50

Kent iemand dit product? Schijnt bij motorrijders die in de winter doorrijden populair te zijn. Misschien ook heel nuttig voor de DS.

Ik ken het niet
Ik dacht meteen aan WD40 en er zijn wel leuke Youtubes over te vinden…

https://www.youtube.com/watch?v=W0aPOEFYlD8
https://www.youtube.com/watch?v=cwYeC2Lwzz0

Het is denk ik wel goed om dat soort gebieden met wat dikkers te beschermen.
Eerst met een föhn de plek warm maken, dunne spul erop kwasten, even laten intrekken en dan bedekken met het dikkere spul.
Föhnen maakt het superdroog en door de warmte vloeit het middel nog beter.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1523
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 24 november 2017 01:07 PM
  [ # 10 ]

WD40 is ‘Water Displacement 40th attempt’, dus ‘alleen’ water verdrijver, en dan maar tijdelijk. (40e poging om een formule voor corrosie bescherming te krijgen.
Op Wiki staat dat het ooit ontwikkeld is om corrosie tegen te gaan, maar bij diverse vergelijkende tests blijkt de werking minder dan Tectyl/Dinitrol/Waxoyl/RX5.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 24 november 2017 02:32 PM
  [ # 11 ]

WD40 is rommel. Het is leuk om onderdelen mee te poetsen en dan houdt het ook op. Er zijn genoeg ‘betere’ spullen op de markt te krijgen.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
OB73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 24-12-2016

- C5 Tourer 2.0 HdiF Confort
- ID/DS DS21 BVH '67 Pallas
Gepost: 17 december 2017 03:27 PM
  [ # 12 ]

Nog even terug naar het oorspronkelijke onderwerp. Erict meldde natuurlijk terecht dat je de hoogteregeling kunt gebruiken om de auto op assteunen te krijgen, eventueel met extra blokjes. In hun laagste stand zijn m’n assteunen nog net te hoog om onder de auto in de hoogste stand te kunnen schuiven dus ik heb wat degelijke houten blokken gemaakt om onder chassis en wielen te kunnen schuiven. Stoeptegels zijn een beetje zwaar… Auto helemaal hoog (bodem voor 26cm boven vloer, achter 31cm), blokken onder de plaatjes bij de wielkasten, rijstandhandel helemaal omlaag en… de wielen staan nog op de vloer. Duidelijk merkbaar zonder de auto te dragen maar nog steeds met hun eigen gewicht plus een deel van de ophanging en da’s best zwaar om zelf op te tillen terwijl je er een plankje onder moet schuiven. Vooral aan de kant waar ik nauwelijks bij kan. Ik was met m’n blokken uitgegaan van 4-6cm ruimte onder het wiel en zou dan vrij snel de assteunen op hoogte kunnen krijgen, maar op deze manier wordt het vechten voor elke tand hoger op de steunen. Maar even niet nadenken over een lekke band langs de weg… Nu weet ik dat de auto nog wat inwendige lekkage heeft maar daar valt tijdens het rijden nog wel even mee te leven. Of zit dit hem in de hoogteregelaars? Die zijn onlangs afgesteld, de rijhoogte is correct.
Alles overigens met lopende motor.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 17 december 2017 06:59 PM
  [ # 13 ]

Ik bedoelde rijd de auto op de stoeptegel en plaats daarna de steunen er onder.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 17 december 2017 07:06 PM
  [ # 14 ]

Voor dit bedrag kan je het gedoe met stoeptegels omzeilen:
https://www.lidl-shop.nl/ULTIMATE-SPEED-Hydraulische-krik/p100215159
Het zal wel geen wereld ding zijn, maar makkelijk is het zeker.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 17 december 2017 08:09 PM
  [ # 15 ]

Misschien roep ik nu iets heel overbodigs, maar mag ik wel aannemen dat je je DS slechts aan 1 zijde (L of R) ondersteunt? Het zijn de stabilisatorstangen die ervoor zorgen dat de wielen aan de ondersteunde zijde omhoog worden getrokken.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook