Citroën C4 emissie Storingen
Priki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-11-2017

Gepost: 23 november 2017 07:04 AM

Hallo Citroën liefhebbers, ik heb een Citroën C4 coupe 1.6 hdif automaat uit 2007 met 240K op de teller. De auto begon ongeveer 1 jaar geleden af en toe in te houden als je op de snelweg reed. Dat schokken ging behoorlijk hard waardoor er een ESP storing op het display kwam. Later kwam de melding emissie storing continue op het display. We hadden een aantal beurten geleden al van onze dealer het advies gekregen om de roetfilter te laten vervangen maar dat was behoorlijk aan de prijs dus stelde we dit uit. Nu hadden we bij een dieselspecialist de roetfilter laten reinigen en was netjes met een testrapport terug gemonteerd. Het probleem was hierbij helaas nog steeds niet verholpen. Weer laten uitlezen bij de dealer nu was de EGR klep defect. Deze laten vervangen en ingeleerd maar nog steeds schokte hij en viel af en toe uit. Nu waren mijn verstuivers de boosdoeners en dat ik ongeveer 1800 euro verder was om dit te laten vernieuwen. Ik had al behoorlijk wat kosten gemaakt en mijn vertrouwen in de dealer was ook een stuk minder dus ik besloot terug naar de dieselspecialist te gaan of hun mijn verstuivers konden demonteren en op hun testbank konden testen. Na een halve dag arbeid hadden ze 1 verstuiver eruit en vroegen ze of de auto emotionele waarde had. Ik heb een nette gebruikte kop kunnen kopen en deze laten vlakken bij ze en 4 nieuwe verstuivers erin laten zetten. De oude waren in het blok gesmolten. Nu heb ik hem vorige week opgehaald en ik rij halverwege mijn huis krijg ik weer de melding emissie storing en schiet in de noodloop. Nu heb ik een obd reader kunnen lenen en die komt met P0900, P0490, P1459, en C0703. Ik en mijn portemonnee zijn een beetje uitgeput en hoopte voordat ik hem weg breng of iemand misschien verband ziet tussen de foutcodes. Deze kreeg ik na de foutmeldingen gewist te hebben en een stuk er mee gereden te hebben.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 24 november 2017 10:50 AM
  [ # 1 ]

Wat ik er zo uit op kan maken is dat er iets in je emissie systeem niet op orde is. Misschien een kabelboom beschadigd of niet goed terug geplaatst na demontage van de kop? EGR klep schijnt niet goed ingeleerd te zijn. Oftewel terug naar het revisiebedrijf en even goed laten nakijken!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
Priki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-11-2017

Gepost: 24 november 2017 08:28 PM
  [ # 2 ]

[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]

Bedankt voor je reactie. Ze hadden de kabelboom en zekeringenkast gecontroleerd. (Schijnt een zwak punt van de C4 te zijn) Ook zeggen ze het motorblok getest te hebben op compressie na vervangen kop. Nu weet ik niet of uit zo een test alle mankementen uitgesloten kunnen worden. De EGR klep is vernieuwd en meerdere malen ingeleerd. Ik wil hem ook wel wegbrengen maar er zit momenteel zoveel geld in dat ik eigenlijk een beetje terug houdend ben met wegbrengen. Ik betaal 97 euro per uur bij die lui en de klacht die ik nu heb is eigenlijk hetzelfde waar het mee begon.
Ik ben een beetje bang dat het uiteindelijk een simpele sensor is die iedereen op de verkeerde been zet. Ik wil dan nu eerst ook zelf een beetje gebruik maken van de kennis op dit forum voordat ik weer honderden euros kwijt ben aan dealers/revisiebedrijven.

P.S. zegt een MAP sensor jou misschien iets? Ik las op een engelse site dat iemand hetzelfde had als ik en daar was het na het vervangen van deze sensor over.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 25 november 2017 02:31 PM
  [ # 3 ]

Dat is een beetje het nadeel van troubleshooten via internet, het blijft gissen! Zonder een goede diagnose blijft het gissen en onderdelen vervangen. we noemen dat ‘throwing parts at the problem’. Een goed diagnose bedrijf zou oplossing kunnen bieden. Maar ik zou niet zo makkelijk aan het reparatiebedrijf toegeven, je hebt de auto daar met een probleem gebracht en ze hebben het nog altijd niet opgelost, maar wel een hoop geld in rekening gebracht, kortweg een goed gesprek aangaan want dit kan natuurlijk niet.

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
edjekadetje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 23-03-2007

Gepost: 28 december 2017 11:35 AM
  [ # 4 ]

Ik heb met mijn C4 2.0 ook veel problemen gehad met de emissie storing. Eerst gaf het systeem na uitlezen bobine, daarna injectoren etc etc. Steeds iets anders. De storing bleef maar komen tot de auto af begon te slaan en op een gegeven moment steeds slechter starten.
Na het vervangen van de BSM (zekeringkast) was alles opgelost. Deze gaf simpelweg de verkeerde meldingen door.

2.0 vts uit 2005. Hiervoor 3x Xantia, van 2x Xsara, 5x BX

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 28 december 2017 06:52 PM
  [ # 5 ]

@Priki waar woon je?, als je in de buurt van Spijkenisse woont mag je gebruik maken van mijn Lexia 3, kan je alles nalopen wat de Citroën garage/universele garage ook doet.

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
hendrik The barbier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 28-12-2017

Gepost: 29 december 2017 09:11 AM
  [ # 6 ]

heb ook die storing gehad .
was na het bakwissel .
stekker zat er niet op .
daarna kwam i nog paar keer in beeld .
miss omdat er net nieuwe olie in is gekomen.
succes op dat gaat slagen miss met het uitlees Lexia 3

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook