Airco Pluriel werkt niet.
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 06 december 2017 11:55 AM

Vorig jaar hebben we bij de Pluriel van mijn zoon de distributieriem, spanrollen en waterpomp vervangen en spijtig genoeg de airco laten leeglopen.
Ik heb deze auto nu overgenomen en heb de airco terug laten vullen.
Het is een climate control en alles werkt in de aanduiding op het digitaal schempje dus komt mooi airco op maar de aircopomp slaat niet aan?
We hebben even rechtstreeks stroom aan de pomp gegeven en ze sloeg meteen aan en aangezien hij nog aan het toestel voor de vulling zat konden we ook aan de meters zien dat alles werkte.
Enkele keren de airco op en af gezet maar blijkbaar krijgt de pomp dus geen stroom.
Zit er ergens een relais of iets anders wat ik kan nakijken?
Misschien gewoon ergens een slecht contact maar waar?

Profiel  
 
René
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26344
Geregistreerd: 27-04-2004

- C1 5 deurs
- C5 Break 1.8 16 V Ligne Prestige
Gepost: 06 december 2017 12:59 PM
  [ # 1 ]

Bij mij doet hij onder de 5 graden niets.  Het zal toch niet he?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
beremans
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 09-02-2011

Gepost: 06 december 2017 02:22 PM
  [ # 2 ]

of op de radiator,(vooraan de auto,bij de gril) of op de leiding.zit vaak een switch, deze beveiligt de pomp, bij te lage druk stopt de pomp. oke ik snap is bij jou niet zo die lage druk, maar overbrug dan even die switch, gaat ie nu wel, de switch dus, meschien even een paar voorzichtige tikken er aan geven?? meschien plakt ie vast. een tip volg de bedrading,meschien is de stekker nog los.

Profiel  
 
wimb
Moderator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2177
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 06 december 2017 02:55 PM
  [ # 3 ]

Die schakelaar schakelt de pomp uit zowel bij te lage druk als bij te hoge druk.
Als alles functioneert en goed is aangesloten (geen losse stekers) dan is de eerstvolgende logische conclusie dat er of te weinig gas in zit of te veel.

Ik vind het overigens apart dat de airco op werking is gecontroleerd terwijl het apparaat nog zou zijn aangesloten.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
beremans
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 09-02-2011

Gepost: 06 december 2017 04:18 PM
  [ # 4 ]

ja hij kan natuurlijk ook al dan natuurlijk gewoon weer leeg zijn door een lek, ja het apparaat liet hem wel op druk staan.dus let daar even op, de pomp kan er niet tegen te lang zonder de vloeistof te lopen.

Profiel  
 
Gepost: 07 december 2017 12:38 PM
  [ # 5 ]

Die drukschakelaar zit op de dunne leiding ter plaatse van de rechter voorveerpoot.

Even het stekertje eraf en in de steker doorverbinden.
Schakelt de compressor nu wel in?

Zo ja, dan zijn er nog steeds 2 mogelijkheden:
- drukcontact is heel en er zit toch echt tekort koudemiddel in
- drukcontact is stuk

Met hoeveel gram koudemiddel is het systeem gevuld?

Profiel  
 
Vert
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 04-07-2006

Gepost: 08 december 2017 07:47 PM
  [ # 6 ]

Volg ik ff.

Profiel  
 
alpineovi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 05-06-2015

Gepost: 09 december 2017 12:48 PM
  [ # 7 ]

Oke.
Bedankt voor de tips.
Ik laat iets weten als ik er naar gekeken heb.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2017 | adverteren
Facebook