veel koelvloeistof “verlies” dus vraag hoe werkt de wp aandrijving
futurist
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 04-08-2017

Gepost: 06 december 2017 02:17 PM

Het gaat om een C4 (B7) met een 1.4 VTi 70Kw 2012 motor
Er is tussen de beurten (15000km) al 2 x koelvloeistof bijgevuld (ruim een 0.5ltr iedere keer)
Voor die beurt is er geen historie maar toen moest er ook ruim een 0.5ltr bij. Dat is dus op nog geen 15000km al 1.5 ltr. Dat lijkt me toch iets te veel te zijn. Geen lampjes aan geweest, geen temp meter maar volgens mij ook niet te hoog gestaan (anders ging het lampje wel aan). Nergens sporen van koelvloeistof lekkage.
Ik heb toen voor de zekerheid de multieriem vervangen en zoals beschreven de omkeerrol “ontgrendelt” door aan het koordje te trekken en de omkeerrol los te zetten. Daarna de omkeer rol weer terug ertegen laten gaan maar hoe weet ik nu of die er strak genoeg tegenaan komt?

greetz Futurist

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 06 december 2017 02:31 PM
  [ # 1 ]

nou bij een koppaking lekage gaat het wel harder, het bij vullen, als er geen tekenen zijn van dat de temp omhoog schiet, bij zware lasten, en of olie in het tankje. dan zweet er ergens iets, laat de motor goed heet worden, en open de motorkap, bij een koelvloeistof lek, gaat het zoet ruiken, ook een witte afzeting is een spoor, of een donkereplek op je radiator, veraad dit ook.
dus even flink neusen onder de kap, pas op dat je neusharen niet in de propeler terecht komen:mrgreen:
is dit alles ok, ook kan het dat je dop van het expantie vat stuk is, hier zit een klep in voor als de druk te hoog wordt, blijft ie open dan verlies je het dus daar,

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 06 december 2017 03:21 PM
  [ # 2 ]

Waterpomp aandrijving gebeurt toch met de distributieriem en niet met de multiriem? Of is dit bij deze motor anders?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook