Schokken tijdens wegrijden
Salomon.Charlouis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 14-12-2017

Gepost: 14 december 2017 01:07 PM


Juli 2017 ruilde ik mijn Peugeot 607 Berline Executive 2.2 HDoF 16 V in tegen een DS 5 THP 165 S&S EAT6 1955. De auto was 1 jaar oud (2015) met 16 K op de teller en zag er fantastisch uit. We waren meteen onder de indruk van deze uitvoering (de een na duurste uitvoering). Tijdens het proefrijden merkten we meteen het comfort verschil t.o.v. de 607, De 607 glijdt over de weg terwijl de DS 5 duidelijk stugger op de weg ligt. Na het vervangen van de 18” banden door 17”banden werd het rijcomfort beter, maar was nog niet zo fijn als met de 607.

Het rijgedrag van de DS 5:

1. Zoals eerder gemeld zouden we het rijcomfort verhoogd willen zien door de weg minder te voelen
    tijdens het rijden.

2. De DS 5 schokt vervelend tijdens het wegrijden uit stilstand, dat wordt veroorzaakt door twee
    zaken:

    a. Door de Stop & Start functie dat automatisch staat ingeschakeld,

    b. Door de automatische handrem dat eveneens automatisch staat ingeschakeld.

Waarom schokt de auto dan? Omdat beide bovenstaande systemen worden uitgeschakeld en de automatische versnelling meteen in werking treedt. De schokken kunnen enigszins worden verminderd door heel langzaam weg te rijden en door het deactiveren van de Stop & Start functie.

Hoe dan ook, het blijft vervelend en we wennen er nog steeds niet aan.
Dus: rondkijken voor een andere auto?

Hebben jullie deze ervaringen ook? Hoe heb je dat opgelost?

Veel rijplezier!

Profiel  
 
PSA
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 03-11-2005

- GS/GSA GSpecial 1015
Gepost: 14 december 2017 04:56 PM
  [ # 1 ]

Gezien de motor die erin ligt zou ik hem sowieso inruilen. Wink
Daarnaast is een DS5 gewoon een stugge auto; de eerste serie met Citroen neus was nóg erger. Het laatste type is wat zachter afgeveerd.

Die systemen zijn zo ingewikkeld dat je eerst de auto moet uitlezen om er iets zinnigs op te zeggen. In DS5 HDI met automaat heb ik bovenstaande nooit ervaren.

Profiel  
 
mirjam66
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 19-12-2004

Gepost: 19 januari 2018 02:55 PM
  [ # 2 ]

Hoi,

ik zet zelf handmatig de handrem uit voordat ik wegrijd. Scheelt een hoop ergernis!

Groetjes,

Mirjam

DS3 Crossback PureTech Turbo 130PK EAT8 Performance line+

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook