1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
kleppendeksel pakking Xsara Picasso 16V 1.6
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 19 december 2017 02:31 PM

Hallo, ik moet de kleppendekselpakkingen vervangen want er loopt wat olie doorheen. Nu vind ik twee verschillende types en van Service Citroen word ik in dit geval niets wijzer.
De ene soort is een smalle outline, de andere heeft beduidend meer rubber en is wat massiever.
wat is nou het juiste type voor een TU5JP4 motorblok uit 2006?

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 19 december 2017 05:22 PM
  [ # 1 ]

Zet deze thread even op de juiste plek.
Krijg je misschien antwoord.

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 december 2017 05:28 PM
  [ # 2 ]

Het kan natuurlijk ook een Xsara Picasso betreffen, en dan is dit gewoon de juiste plaats.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 19 december 2017 05:49 PM
  [ # 3 ]

...tis inderdaad een Xsara Picasso…
van Citroen volgens mij Wink

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 december 2017 01:04 PM
  [ # 4 ]

Als ik op service.citroen.com kijk bij de Xsara Picasso’s krijg ik drie keuzes voor 1.6 benzine motoren.

Een 1.6i 100 (ik neem aan 100pk)
Een 1.6 16v 110 pk TU5JP4
En een 1.6i 90pk

Als dat allemaal TU5JP4 motoren zijn dan is 90pk de TU5JP NFR/NFZ, maar dit is een 8-klepper, dus die zal het niet zijn.

De 100 pk is de TU5JP+ NFV of TU5JP/L4 NFT en de 110pk is de TU5JP4 NFU

Hoeveel vermogen heeft jou Xsaar? 90, 100, of 110pk?

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 december 2017 01:06 PM
  [ # 5 ]

Topicstarter schrijft dat hij de TU5JP4 heeft.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 december 2017 01:07 PM
  [ # 6 ]

Ja Wim, maar daar zijn 7 varianten van, zie mijn edit.

Ik kan op service.citroen.com overigens geen klepdekselpakkingen vinden, of ik kijk verkeerd.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 20 december 2017 01:11 PM
  [ # 7 ]

Ik heb de 110 PK variant.
Als ik bij Service Citroen kijk, vind ik wel een exploded view met parts maar uitgerekend de pakking (nr9) heeft geen beschrijving. zie bijlage.
sorry, het is inderdaad de TU5JP4 NFU 1.6 16V 110

Afbeelding Bijlagen
klep.PNG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 december 2017 01:13 PM
  [ # 8 ]

@Fred: Ik heb gewoon op SC ingevuld dat het een Xsara Picasso betrof. Daar is maar één variant bekend: de familiale. Daar hoort volgens SC maar één TU5JP4 bij: de 110 PK.
En ik zie dan inderdaad dezelfde tekening als hierboven.

Edit: mijn plaatje geeft een andere stuklijst.
Bij nummer 9 staat vermeld:
Olieafscheiderplaat, onderdeelnummer 0249 C6, ‘sinds DAM10332UW tot DAM11304UW’.
En onderdeelnummer 0249 G0, ‘sinds DAM11305UW’.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 20 december 2017 01:19 PM
  [ # 9 ]

ik heb er effe wat plaatjes bij gezocht.
als ik op een willekeurige onderdelensite een pakking zoek, krijg ik uiteindelijk keuze tussen deze twee.
De een lijkt een simpel randje en de ander meer een flinke lap rubber. ik heb die pakking nooit eerder vervangen dus kan niet leunen op eigen ervaring Wink kortom, verwarring.

Afbeelding Bijlagen
1.jpg2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 20 december 2017 01:21 PM
  [ # 10 ]

XSARA PICASSO FAMILIALE 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) Hangeschakelde versnellingsbak 5
VIN is VF7CHNFUC25817683

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 december 2017 01:25 PM
  [ # 11 ]

Met 110pk heb jij dus de TU5JP4 NFU in je Xsaar. Dus daar moet je pakkingen voor hebben. Die is 2-delig als ik de tekening zo zie, iedere nokkenas heeft z’n eigen dekseltje.

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 20 december 2017 01:28 PM
  [ # 12 ]

SC toont die grote lap i.p.v. dat randje.
En zoals Fred zegt: die maal 2.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 20 december 2017 01:35 PM
  [ # 13 ]
wimb schreef:

@Fred: Ik heb gewoon op SC ingevuld dat het een Xsara Picasso betrof. Daar is maar één variant bekend: de familiale. Daar hoort volgens SC maar één TU5JP4 bij: de 110 PK.
En ik zie dan inderdaad dezelfde tekening als hierboven.

Wellicht komt dat omdat mijn Frans niet verder gaat dan trottoir en ik ‘m op Engels heb staan. Daar kies ik bij de Xsara de Picasso en heb dan 1 keus, de Family Saloon, met daar bij 3 1.6 benzine motoren.

Raarrr

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 20 december 2017 01:36 PM
  [ # 14 ]

Helder, ik ga die grote spatlappen bestellen en erin vogelen. Dat ik er twee moet hebben snap ik.
Bedankt heren!

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 25 december 2017 11:15 AM
  [ # 15 ]

Zo, de nieuwe pakkingen zijn binnen. Ik heb nooit eerder pakkingen vervangen. Is er iets waar ik op moet letten? Moet ik de bouten met een momentsleutel aanhalen? etc etc
Fijne kerstdagen allemaal.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook