Citroën CCCVI break met TU5 JP, stotteren
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 514
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 19 december 2017 10:19 PM

Dit pekelhok hoort hier eigenlijk niet thuis, maar de techniek is hetzelfde als een Xsara dus ik vraag nederig uw begrip… cheese


XR break met 1.6 achtklepper TU5JP

Deze wagen was de afgelopen drie jaar aardig betrouwbaar, er staat inmiddels ruim 2,6 ton op de klok. Afgelopen zomer begon er eerst wat ge-eikel met de stationairklep, die is toen vervangen. In die periode begon de motor ook heel erg af en toe een slag te missen. Dat werd twee maanden geleden erger en na wat gegoogle begonnen met het vervangen van luchtfilter, het schoonmaken van het inlaatkanaal en vervangen van de bougies. Het leek daarna opgelost.

Vandaag begon het stotteren weer, het lijkt of de ontsteking of de inspuiting er heel even mee ophoudt en de boel daarna gewoon weer oppakt. Op de snelweg is dat even schrikken, in de bebouwde kom is het vervelend omdat de motor dan afslaat of dreigt af te slaan.

Waar moet ik het zoeken? Kan de oorzaak bijvoorbeeld uitgelezen worden door iemand met de juiste spullen? Alvast bedankt!

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
2d
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6931
Geregistreerd: 30-11-2005

- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Gepost: 19 december 2017 10:22 PM
  [ # 1 ]

Had je dit forumdeel nog niet gevonden? Smile

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewforum/186/

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 514
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 19 december 2017 10:39 PM
  [ # 2 ]

huh oja, natuurlijk…

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
2d
Moderator/Redacteur
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6931
Geregistreerd: 30-11-2005

- Axel 12 TRS
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Image
Gepost: 19 december 2017 10:46 PM
  [ # 3 ]

Graag gedaan Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5399
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 21 december 2017 12:45 PM
  [ # 4 ]

Wat de storing betreft: dit lijkt heel erg op een falende bobine.

Profiel  
 
Lucas
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5029
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- CX CX2000
Gepost: 22 december 2017 11:01 AM
  [ # 5 ]

Ik ga mee met Hilko.

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 514
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 22 december 2017 05:29 PM
  [ # 6 ]

dank voor de tip, ik ga die bobinerail morgen eens proberen te scoren Rolling Eyes

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 514
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 10 januari 2018 10:33 PM
  [ # 7 ]

Het vervangen van de bobine heeft aardig geholpen, al was de computer nog wel even in de war naderhand met brandende motorlampjes e.d. maar dat trok daarna wel weg.

Een paar dagen later verplaatste ik de bolide even met het portier open een stukje, en toen viel me op dat met ingetrapte koppeling het gekrijs onder de kap minder werd. Het is dus niet alleen een droog spanrollager maar ook een gaar druklager. Kak, ik heb echt geen zin om een koppeling te gaan vervangen… Na wat plussen en minnen besloten om afscheid te nemen, dus tank leeggereden en laten ophalen door een demontagebedrijf. Met nog minder dan een week APK toch aardig het onderste uit de kan gehaald.

Al met al toch best veel plezier van deze bravehuisvaderbak gehad, drie jaar geleden gekocht voor een verhuizing en verbouwing voor driekwart rug. Aanvankelijk heb ik de wagen ietwat netter gemaakt met een betere buitenspiegel en wat interieurdingetjes, maar eigenlijk was het van begin af aan afrijden. Nieuwe olie en APK kon ze krijgen. En maar niet stuk gaan, topding. Ik heb er ruim 40000km bijgereden, bij 263508 kilometer gaat het licht uit.

de vervanger is zelfs ietsje ouder, maar een stuk luxer en met een betere vermogens-gewichtverhouding , en maar de helft op de klok

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5399
Geregistreerd: 23-03-2007

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 11 januari 2018 09:19 PM
  [ # 8 ]

Dat vind ik nou zonde. Nieuwe koppeling, gelijk keerringetjes meenemen, en voor minder dan 200 indien zelf gedaan cq 500 indien laten doen rij je er het dubbele bij met een auto die je kent.

Maar goed, veel plezier van de Xsara gewenst natuurlijk Wink

Profiel  
 
MiGS
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 514
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 11 januari 2018 09:46 PM
  [ # 9 ]

ja, als die koppeling nou het enige was suprise. Ik was het ding eigenlijk al een jaar of wat zat, dit was een mooi excuus. Voor de zomer heeeft ‘ie voor een habbekrats te koop gestaan, ideale vakantie-auto met werkende airco: aan de straatstenen niet kwijt te raken.

Als dan dat werk erbij komt is de teerling gauw geworpen, ik heb genoeg projecten staan cheese Verandering van spijs doet eten, aan die Xsara is ook wat te peuteren, de tijd zal leren hoe betrouwbaar die is.

GS Club break ‘79, Peugeot 304 S coupé, GS Club berline ‘73

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook