C3 2012 verlichtingsproblemen
voorheteersteencitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-12-2016

Gepost: 22 december 2017 03:10 PM

Hallo allemaal,

Ik heb een Citroen C3 HDI uit 2012. Een tijdje terug merkte ik dat de linker koplamp en stadslicht niet meer werkte. Na beiden vervangen te hebben werkte het stadslicht echter nog steeds niet. Geen zin om verder te zoeken heb ik een tijdje met enkel dimlicht gereden waarna die weer kapot ging. Misschien toch wel verstandig de oorzaak te vinden. Ik heb alle zekeringen nagekeken maar kan geen defecte ontdekken. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van het niet werkende stadslicht en mogelijk daardoor defecte dimlicht?

Gr
Robert

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 22 december 2017 04:02 PM
  [ # 1 ]

ja altijd lastig dit, even een vraag, er zijn geen extra lichtbronnen of andere electra aan de auto toe gevoegd?
of heb je meschien achter is een keer een lamp vervangen, en is er daar iets verkeert gegaan, of aanrijding gehad.

Profiel  
 
voorheteersteencitroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 08-12-2016

Gepost: 23 december 2017 12:55 PM
  [ # 2 ]

Sorry voor de late reactie. Nee ik heb nooit iets toegevoegd aan de auto of een aanrijding gehad. Er is wel achter een keer een lampje vervangen door de garage.

Ik heb de auto een jaar geleden gekocht en bijna 1 jaar probleemloos gereden tot nu toe.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 24 december 2017 12:13 AM
  [ # 3 ]

Nou ja euh je weet nooit, kijk even of achter dan wel ook alles goed werkt, en er niet iets dubbel gaat branden,
Volgens mij was er laatst ook hier iemand mee, een verkeerde lamp achterin, en toen ook het voorlicht defect, na vervanging lamp en reset bsi gewoon weer licht,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook