1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
visa 2 cilinder blok
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 27 december 2017 11:57 PM

Ben bezig met het opknappen van de vanclee mungo.
Vandaag proef stukje gereden. En dat werkt!

Nu is mungo voorzien van een visa blok. En toch wat vragen.
Hij is al voorzien van 123 dus die computer is eruit met de sensoren.
Er zit orgineel visa luchtfilter op.
Vaccum voor het ondrukkastje is afgedopt.
Het electronisch afknijpbusje is er af en afgedopt

Klacht die ik heb, choke doet onduidelijk. Als ik die uitrek werkt dat koud 10seconden.
Daarna niet meer. Moet ik echt gas geven, na paar minuten blok warm en loopt ie goed.

Hoe werkt die choke? En was doet dat doosje op het inlaat kanaal? Dat is weer met een vacuum slang verbonden op aanzuigbuis op de carburateur.

Hoop vragen, hoop dat iemand ea weet. Dank alvast.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 21 januari 2018 11:07 PM
  [ # 1 ]

Niemand?

Klep op luchtfilter is zomer en winter stand, doet niet zoveel.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Dirk D
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 24-10-2011

- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Gepost: 22 januari 2018 12:50 PM
  [ # 2 ]

Mijn ervaring.
Ik heb een visablok in mijn Acadiane gebouwd.
Met 123 ontsteking en een ax luchtfilter.
De choke werkt hetzelfde als die van een gewoon eendenblok
Het vacuumslangetje heb ik aangesloten tussen de 123 en het aanzuigbuisje van de carburateur.

Beetje experimenteren met dicht of open slangetjes kan wel wat opleveren heb ik gemerkt.
Bij mij loopt ie koud ook niet zo lekker, wel als die eenmaal warm is.

Op Jeroen Cats website kun je bij conversie nog wel wat info vinden.

http://www.reocities.com/RodeoDrive/outlet/8846/visa.html

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 22 januari 2018 10:37 PM
  [ # 3 ]

Dank.
Mijn 123 heeft geen vaccum deel. Wat ik ervan lees is dat niet nodig.
Cats had ik gevonden!
Ik begrijp net van iemand dat er ook een vaccum deel is voor de choke. Kan me dat niet herinneren.
Van het weekend ga ik verder en dan even kijken.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 01 februari 2018 05:52 PM
  [ # 4 ]

Choke is dus niet zelfde als eend. helemaal niet.
Vacuum doosje zorgt ervoor dat met choke uit en gasgeven de choke klep wat kantelt.
bij mij vaccum doosje lek.
Dus dan verzuipt ie direct.

Maar eens kijken of ik aan onderdelen kan komen.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Godfried van den Bergh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-01-2012

Gepost: 28 februari 2018 05:23 PM
  [ # 5 ]

Bij die van mij heb ik dat vacuum choke terug trek mechanisme er af, en dat geeft geen problemen als je de choke er niet helemaal op trekt. Het slangetje bovenop de carburateur is in tegenstelling wat er op de site van Cats staat een compensatie aansluiting, de positie op de inlaatrubber is erg belangrijk. Heb je er een luchtfilter op die ruim voldoende is dan kan dit slangetje vervallen. Het vacuumdoosje die voorop is aangesloten gebruiken we niet en verbinden de 2 draadjes met elkaar.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 04 maart 2018 11:31 PM
  [ # 6 ]

Ik heb alle vaccum er nu af. Er zit dus al een 123 of iets dergelijks. Dus de vervroeger ook eraf.
Choke iets langzamer gezet, het gaat nu. Nog steeds niet super.

Vandaag halve dag bezig geweest uitlaat dicht te krijgen. Normaal lukt dat zo.
Maar nieuwe walker uitlaat niet helemaal goed, niet goed gebogen. Maar na lang prutsen zit ie.

Nog een vraag, ik heb nu 300km gereden. Ik denk dat ie pingelt. Bij wind tegen vol gas.
Ik hoor soms ook licht ploffen bij gas los.

Lijkt me dus de electronische ontsteking iets te laat? Zal morgen eens kijken of er wel een markering zit op vliegwiel.
Zit eend vliegwiel in. Maar visa blok zal vast niet zon paspen gat hebben….
Vanclee dan wel lastig met die motorkap!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 maart 2018 06:51 AM
  [ # 7 ]

Als ie pingelt dan zou de ontsteking eerder te vroeg staan.
En als ie alleen bij vol gas pingelt dan is mogelijk het mengsel te arm, te kleine sproeier?
Pingelen kan trouwens gevaarlijk zijn bij hoge belasting, daar kan zelfs een gat in de zuiger door ontstaan.
Licht ploffen bij gas los lijkt mij onschuldig.

Profiel  
 
Godfried van den Bergh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-01-2012

Gepost: 05 maart 2018 08:31 AM
  [ # 8 ]

Allereerst is het belangrijk dat je 98 tankt, nog liever de V power van Shell, geheel zonder ethanol en RON 97.
Dan zul je moeten kijken of de afstelling juist is en wel aan de hand van een starterkrans van de 2cv anders kom je met de tandjes tellen niet uit. Hier kun je de handleiding downloaden: https://lepatron.nl/product/ontsteking-visa-lp-front-compl/

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 maart 2018 08:16 PM
  [ # 9 ]

BP ultimate, 98 RON en ook alcoholvrij,
Firezone 102, naam zegt het al, 102 RON en alcoholvrij wel erg duur!
(prijs wordt nooit vermeld maar reken op €0,20 per liter extra…)
Vpower en Ultimate zijn ongeveer €0,10 duurder dan euro 95.
Kan misschien wel per regio verschillen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 maart 2018 08:26 PM
  [ # 10 ]
verkuilm schreef:

..
Nog een vraag, ik heb nu 300km gereden. Ik denk dat ie pingelt. Bij wind tegen vol gas.
Ik hoor soms ook licht ploffen bij gas los.

Lijkt me dus de electronische ontsteking iets te laat?

Nee, pingelen is ontsteking te vroeg. Komt tegenwoordig wat sneller voor dan vroeger door die brakke euro95 die ze benzine durven te noemen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Dirk D
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 24-10-2011

- 2CV AK350
- Dyane Acadiane
Gepost: 05 maart 2018 09:22 PM
  [ # 11 ]

In mijn visablok welk in mijn Acadiane zit heb ik een ax luchtfilter geplaatst. Een visablok heeft veel lucht nodig.
En na lang uitproberen blijkt dat primaire sproeier 125 en secundaire sproeier 120 een goed resultaat oplevert.
En ja euro 98 helpt ook.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 05 maart 2018 10:52 PM
  [ # 12 ]

Bedankt voor de reacties!
Er zit 98 in.
En heeft het orginele visa filter er compleet op zitten.
Net even de starter krans bekeken. Zit een flinke klodder verf op en 2 strepen….........
Dus dat schiet niet zo op!
Ik kan er dus vrij slecht bij doordat de motorkap andersom open gaat.
Maar desnoods haal ik m eraf. kan het kastje wel iets later zetten, tegen de klok in.
Zoooo vaak gedaan bij die contactpunten dat ik wel weet wat een tand is.
Dan zou zon 123 met verstelbare vervroeger wel een idee zijn.

Net even gereden maar rijdt weer prima. Voor het eerst sinds jaren weer uitlaat pasta moeten gebruiken.
Met een klein beetje nu wel dicht.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Godfried van den Bergh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-01-2012

Gepost: 06 maart 2018 10:39 AM
  [ # 13 ]

In BP ultimate zit wel ethanol. V-power is trouwens alleen ethanol vrij in NL,BE en DE. In Duitsland is ook nog Aral ethanol vrij te koop (102) maar moet wel op de pomp staan.
Je moet de tandjes echt gaan tellen en niet op de gok gaan afstellen.
In de beschrijving staat hoe, en ook voor 2cv starterkrans.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 06 maart 2018 09:30 PM
  [ # 14 ]

Ga binnenkort even kijken en tellen. Moet eerst even instructie checken. Want begrijp nog niet helemaal.
Er wordt gesproken over nok. Op eend vliegwiel is dat het paspen gat?

Want de vraag is:
1 zitten demagneetjes op juiste locatie?
2 staat onsteking goed gedraaid.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 maart 2018 10:33 PM
  [ # 15 ]
Godfried van den Bergh schreef:

In BP ultimate zit wel ethanol.

Okee, dat is nieuw voor mij…
In de datasheet van 2016 stond geen ethanol vermeld, stond zelfs aan de pomp vermeld dat het geen ethanol bevatte. Maar dat is inderdaad verdwenen.
Ik kan geen recente datasheet vinden over ultimate.
Bij Vpower was destijds nog wel 5% ethanol toegevoegd, maar dat is met de vernieuwde VPower teruggedraaid.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook