2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
G-mo’s 2006 Citroen C4 Coupe
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1346
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 22 januari 2018 07:04 PM
  [ # 16 ]

Wrs schakelaartje maaktn geen kontakt meer, die in je handgreep van de deur aan bestuurderskant.
Er zijn filmpje op youtube hoe die te herstellen/schoon te maken zijn

Profiel  
 
G-Mo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2018

Gepost: 23 januari 2018 08:40 PM
  [ # 17 ]

Gisteravond heb ik een vochtvreter bovenop de raam-switches gelegd, en warempel deden ze het vanochtend weer.
Alleen nu niet meer… Smile

Tijd om te gaan knutselen.

Profiel  
 
Bas V
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 25-08-2017

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 16V VTR+
Gepost: 25 januari 2018 09:11 PM
  [ # 18 ]

Hey G-mo,

Als het haperen van je raambediening door vocht komt zou je mijn trucje kunnen proberen, zie thread:

https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/234569/

Door vocht roesten de contactpuntjes van de stekkertjes van je raambediening, waardoor ze slecht contact maken.
Voorzichtig opschuren en inspuiten met WD-40 is dan de oplossing!

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 26 januari 2018 03:29 PM
  [ # 19 ]

@G-MO,
De navigatie, is dat after-market of origineel?
De achteruit camera is voor mijn zeer handig, ik heb de standaard RT-4 in mijn C4-Picasso maar als ik daar een achteruitrij camera op wil zetten heb ik een module nodig die hem automatisch omschakelt naar camerabeeld, zo’n module alleen kost iets van € 295,- best wel wat centjes.

 

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
G-Mo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2018

Gepost: 26 januari 2018 04:03 PM
  [ # 20 ]

@Bas: Ik ga het Zaterdag proberen, voor de achterklep ga ik de dealer raadplegen.

Tevens een nieuw interieurfilter plaatsen.

@Rene:

Ik weet het niet zeker,  maar ik ga er vanuit dat het een aftermarket set is.
Dit vanwege de rare menu’s soms, de mogelijkheid om in de settings type’s auto’s van andere merken te kiezen, en de plastic bezel i.p.v aluminium.
En ik heb een andere radio er in, dus niet de radio met telefoon-optie die je standaard wel geleverd zag.
Ook is dit navigatiesysteem volgens mij al wel redelijk wat jaartjes oud.

Volgens mij als ik zo op Aliexpress kijk zijn de nieuwere uitgerust met Android, en dat lijkt mij goed te werken.


Overigens heb ik morgen nog wel een vraag over het isolatiemateriaal boven de motor, maar daarvoor moet ik wat foto’s maken.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 26 januari 2018 04:06 PM
  [ # 21 ]

Oké, kan je hem nog updaten, als je het merk weet heb ik nog wel een site waar je kan zoeken, die zal ik dan per pb wel even naar je verzenden

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
G-Mo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2018

Gepost: 26 januari 2018 04:12 PM
  [ # 22 ]

Ik heb het navigatiesysteem niet zelf geïnstalleerd, dus ik weet niet zo welk merk het is.
Misschien dat ik het uit de software kan halen.

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 26 januari 2018 04:14 PM
  [ # 23 ]

Ja dat denk ik wel, even goed zoeken in het systeem, lijkt wel op tomtom kaart als ik het zo zag, maar je moet het zeker weten en dan kan je gaan zoeken.
Staat er niks op het sd kaartje wat je erin moet stoppen?

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1967
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 26 januari 2018 09:03 PM
  [ # 24 ]

Kan het mis hebben, maar dat navigatiesysteem lijkt me er eentje die origineel in de C4 geleverd is als optie.

Wat een onwijs gave kleur grijs trouwens (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen over een grijze auto). Alleen die achterlichten vind ik niks…

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Rene Hoekstra
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-05-2007

- (Grand) C4 Picasso Exclusive, Panoramadak, 18 Inch Atacama velgen
Gepost: 26 januari 2018 09:39 PM
  [ # 25 ]

_________________________________________________________________________
@Rene:
Ik weet het niet zeker,  maar ik ga er vanuit dat het een aftermarket set is.
Dit vanwege de rare menu’s soms, de mogelijkheid om in de settings type’s auto’s van andere merken te kiezen, en de plastic bezel i.p.v aluminium.

__________________________________________________________________________


Volgens mijn niet @fastfred

C4 Picasso 2.0 16v Exclusive automaat AL4.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

Profiel  
 
G-Mo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2018

Gepost: 26 januari 2018 09:47 PM
  [ # 26 ]

Morgen ga ik kijken of ik mijn cardreader kan vinden.

En tja, die achterlichten zijn aftermarket (niet door mij gemonteerd) en dat moet je smaak zijn of net niet. Mooi fel en duidelijk zijn ze wel, dus dat is een bonus.
Ik heb een kortere antenne besteld en gemonteerd, maar dat heeft wel impact gehad op het radio-ontvangst.

Ik zit er aan te denken om een sharkfin te monteren, alleen ik kan niet kiezen tussen een zwarte of een grijze.

Dat het navigatiesysteem niet origineel is weet ik bijna wel 100% zeker. Als ik het internet mag geloven kwam het navigatiesysteem bijna altijd in combinatie met een andere radio. Volgens mij is het deze

Profiel  
 
G-Mo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2018

Gepost: 29 januari 2018 09:36 AM
  [ # 27 ]

Van het weekend heb ik mij bezig gehouden met de switches van het raam en die van de achterklep.

Die van het raam is gelukkig opgelost, de hele behuizing er uit gehaald en uit elkaar gehaald. Hierna schoon gemaakt met WD40 en nu werkt hij weer als een zonnetje.
Tevens was het hierna tijd de windschermen te installeren, dit kan nog wel eens goed van pas komen met het vochtprobleem.


De achterklep is helaas een raar probleem.
Het is zo goed als zeker geen draadbreuk bij de klep, zoals vaker voorkomend en ook verwacht.
Ik heb het hele slot uit elkaar gehaald, en alle kabels nagekeken. Dit bood geen uitkomst.

De zekeringen heb ik gecontroleerd en die zijn goed.
Wat wel raar is is dat hij het wel zo ongeveer 3x heeft gedaan, maar alleen nadat ik heb zitten klooien met de zekeringen. Ik denk dat het iets van kabelbreuk is onder het zekeringpaneel.

Hier hoort wel een verhaal bij; ik heb zo’n twee weken geleden een zonnescherm over de voorruit gespannen tegen de vorst. Alleen bleek het toen niet te vriezen maar te regenen. Hierbij is er water via het zonnescherm naar binnen gekomen, ‘s ochtends waren de dorpels o.a. nat.

Maar wat ook nat was was het linker asbakje, die bekleding er in was zeiknat. Nu denk ik dat hierlangs ook water naar beneden is gelopen naar de zekeringkast.
Is dit iets wat zelf na te kijken is? Ik ga er vanuit dat dit het makkelijkste te doen is door het dashboard los te halen.

Profiel  
 
G-Mo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2018

Gepost: 29 januari 2018 09:36 AM
  [ # 28 ]

Van het weekend heb ik mij bezig gehouden met de switches van het raam en die van de achterklep.

Die van het raam is gelukkig opgelost, de hele behuizing er uit gehaald en uit elkaar gehaald. Hierna schoon gemaakt met WD40 en nu werkt hij weer als een zonnetje.

Tevens was het hierna tijd de windschermen te installeren, dit kan nog wel eens goed van pas komen met het vochtprobleem.


De achterklep is helaas een raar probleem.
Het is zo goed als zeker geen draadbreuk bij de klep, zoals vaker voorkomend en ook verwacht.
Ik heb het hele slot uit elkaar gehaald, en alle kabels nagekeken. Dit bood geen uitkomst.

De zekeringen heb ik gecontroleerd en die zijn goed.
Wat wel raar is is dat hij het wel zo ongeveer 3x heeft gedaan, maar alleen nadat ik heb zitten klooien met de zekeringen. Ik denk dat het iets van kabelbreuk is onder het zekeringpaneel.

Hier hoort wel een verhaal bij; ik heb zo’n twee weken geleden een zonnescherm over de voorruit gespannen tegen de vorst. Alleen bleek het toen niet te vriezen maar te regenen. Hierbij is er water via het zonnescherm naar binnen gekomen, ‘s ochtends waren de dorpels o.a. nat.

Maar wat ook nat was was het linker asbakje, die bekleding er in was zeiknat. Nu denk ik dat hierlangs ook water naar beneden is gelopen naar de zekeringkast.
Is dit iets wat zelf na te kijken is? Ik ga er vanuit dat dit het makkelijkste te doen is door het dashboard los te halen.

Profiel  
 
G-Mo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2018

Gepost: 10 februari 2018 10:32 PM
  [ # 29 ]

Iemand nog tips voor het bovenstaande?

Profiel  
 
G-Mo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 02-01-2018

Gepost: 15 februari 2018 07:48 PM
  [ # 30 ]

Einde Citroen, vanochtend via een binnenweg naar het werk gegaan terwijl ik al de hele week vanwege de gladheid over de grote weg rij.
Zo’n mooi weggetje tussen de weilanden door met een snelheidslimiet van 60, ik reed overigens 45 maximaal.
Waarom weet ik niet, maar dom is het wel.


Net volgetankt, dit weekend door de wasstraat gehaald en ik stond op het punt om een grote beurt in te plannen.



Ik had nog de kans om tussen twee bomen door de berm in te rijden, alleen lag hier een hoop afval met sneeuw er op (ik dacht dat het stenen waren) maar dat bleken takken. Dus als laatste wanhoop nog een ruk aan het stuur.
Niet gedekt door de verzekering, dus dit was snelle manier om 3000 euro verbrassen.

Mocht er iemand nog onderdelen willen, laat het maar z.s.m. weten. Anders gaat hij naar de schroot.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook