





Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 16-03-2011
- AX 11 Spirit S6
- Xantia 1.8 16v Elegance
- AX 11RE
amai
















Totaal aantal Berichten: 1574
Geregistreerd: 29-07-2003
- 2CV AZ-A
- C3 1.4i 16v Exclusive sensodrive
Wat balen zeg !
Citroën 2CV AZ-A ‘68 Bleu Weekend
Citroën C3 1.4i 16v Exclusive sensodrive ‘05 Rouge Lucifer nacré
Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17 Gris Platinium
Als de bumper er voor reparatie af ligt, neem je dan meteen het oude gat erboven mee? Een vreemde plaats voor een gat trouwens, of zie ik het niet goed?














































Totaal aantal Berichten: 40882
Geregistreerd: 26-02-2005
- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Dat is het gat voor de slinger….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ah, stom van me! Vergeten terug te schakelen naar “vroeger”. Niettemin ziet het er toch een beetje ruw en zelfs roestig uit.











































Totaal aantal Berichten: 24428
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
zo’n stukje keienvanger en bumper ligt nog wel in Arkel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dat weet ik, maar de keienvanger stond niet op de nominatie om binnenkort aangepakt te worden.
Net als de bumper. Die wordt niet vervangen, maar die ga ik uitdeuken.
Overigens staat de Ami nu bij de garage (dat stond al op de planning). Binnenkort volgt er een foto waarom.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Dit is de reden dat de Ami bij de garage stond: de vreselijke Acadiane-stoelen zijn vervangen door BX-stoelen.
Sinds de aankoop van de Ami heb ik last van mijn rug. Daarnaast horen Acadiane-stoelen niet in een Ami.
De nieuwe zitpositie is echt vele malen beter dan eerst. Het zit perfect, de zitting en de rugleuning zijn verstelbaar en het zit vooral een stuk meer solide dan eerst.
En na zo’n 500.000 km in mijn diverse BX’en van de afgelopen 15 jaar zit dit weer als vanouds.
Wederom gaat mijn dank uit naar de vakmannen van Sander Aalderink.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX


















Totaal aantal Berichten: 1760
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Blijft voor mij(persoonlijk) ook de allerbeste Stoel, ooit die Citroën in een auto heeft geplaatst.
En nu heb jij die in je Ami staan.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane, Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x, BX 19D, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo.
Aug1989-tot heden) BX TRD Turbo, Xsara 19D SX Break, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Nog leuker: de combinatie BX-stoel met DS-stuur is ook geniaal. En dat terwijl het noch een BX, noch een DS is.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Het is tijd voor een update.
De Ami heeft inmiddels ruim 19.000 kilometers gereden met mijn rechter voet op het gaspedaal. Vorige week zijn er mistlichten geplaatst op de voorbumper, zijn de achterste spatlappen verhuisd naar voren en zijn er nieuwe (authentieke) spatlappen achter gemonteerd.
Volgens de garage waren er ineens geen gele Duplo-lampjes meer beschikbaar, dus moest ik vol schaamte met witte lampjes naar huis rijden…
Inmiddels zitten er uiteraard weer gele bolletjes in.
Voor mij is de Ami nu helemaal “af”. Ze is precies zoals ik haar wil hebben.
Nu is het enkel een kwestie van alle vakantiespullen bijeen rapen om over drie weken naar 100 jaar Citroën in Frankrijk te gaan. Daar heb ik ontzettend veel zin in!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Prachtige verschijning
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste
Update: de Ami heeft een nieuwe APK tot 2022!
Na ruim 25.000 km sinds de aankoop (januari 2018) moesten er uiteraard wel wat dingen worden vervangen voor de APK, zoals de uitlaat, 2 wiellagers, een lampje hier en daar, een nieuw ruitenwisserpompje, wat werk aan de mistlampen, etc. Maar de Ami 8 mag in ieder geval weer heel lang legaal de weg op.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Oei, gisteren toch voor het eerst de ANWB gebeld…
Op de eerste zaterdag van het jaar, precies twee jaar na de aankoop, reed ik op een regenachtige A10 Zuid, toen ineens het vermogen wegviel. Het was alsof iemand de handrem had aangetrokken. Gelukkig kon ik snel een afrit af.
Aan het einde van de afrit moest ik remmen, en toen leek het alsof ineens al het vermogen weer terug was.
Conclusie: de remlichtschakelaar op het rempedaal was uit elkaar gevallen. Het plastic palletje blokkeerde het rempedaal, waardoor het leek alsof op de snelweg de handrem werd aangetrokken.
Gevolg: na met de ANWB te hebben overgelegd ben ik onder begeleiding naar huis gereden, want ik had geen remlichten meer. Inmiddels was het na middernacht, dus heel erg was dat niet.
Kortom: z.s.m. ga ik een nieuwe remlichtschakelaar regelen, zodat ik weer veilig met remlichten kan rijden.
Het gaat dus om dit witte doosje aan het rempedaal. In augustus was ie al eens vervangen, maar heel lang ging ie dus niet mee…
Ondertussen had ik nog deze foto’s gemaakt, i.c.m. met een geweldig Norev-model, welke ik tijdens 100 jaar Citroën in Frankrijk had gekocht.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX











Totaal aantal Berichten: 1144
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- BX 1.6 Chic
Deze schakelaars, geheel uit kunststof, zijn heel kwetsbaar.
Er bestaat ook een uitvoering in messing.
Die zijn probleemloos.
De automaterialenzaak kan je daarmee zeker voort helpen.