nokkenassen SM afstellen op hoek ipv hoogte
Gepost: 07 januari 2018 05:45 PM

Ik heb nokkenassen van een SM 3 liter laten slijpen zodat de hoogtes weer bereikt kunnen worden.
Weet iemand hoe je ze dan kunt afstellen op een hoek ipv de hoogte aangezien, door het afslijpen,
de grondcirkel nu ook kleiner is geworden en de afstelling op een hoek dus niet meer goed funktioneerd.

Profiel  
 
jantje1948
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7445
Geregistreerd: 21-04-2006

- C5 3.0 V6 exclusive.
Gepost: 08 januari 2018 12:40 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij zoals in het WPHB. Indrukking van kleppen van cilinder 1 en 6 op hun respectievelijke BDP.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v.

Profiel  
 
Gepost: 08 januari 2018 03:52 PM
  [ # 2 ]

Maar ja de 1 mm en 1.3 mm indrukking kloppen bij gewijzigde grondcirkel niet meer. Vandaar mijn vraag hoe dan wel ?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1709
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 08 januari 2018 08:49 PM
  [ # 3 ]

In principe is de maximale lichthoogte bij 110 graden ( krukas)  na en voor BDP voor de uit- en inlaat, dat is het “midden” van de lichtcurve, vandaar kun je terug een streep zetten bij BDP, of de klokhoogte op BDP bepalen.  Bij geslepen maar ook bij licht versleten nokkenassen is de indrukmethode onnauwkeurig.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook