Semi automatische versnellings- bak en Citroen Select
Hanskr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 31-10-2007

Gepost: 21 januari 2018 07:05 PM

Ik heb een Grand C4 Picasso IK PH1 3-HDi 115 ch
Exclusive ETG 6

Nu kreeg ik in december een probleem met de versnelling.
Af en toe sprong de versnellings indicator van A opeens op M en afhankelijk van de snelheid M 3 of M4.
Mijn garage zei dat dat niet zo erg was, ik moest gewoon de rem flink indrukken als ik ging starten.

Echter toen wij met de Kerst in Luxemburg waren ( Ik woon overigens in Frankrijk) wilde de auto niet meer schakelen, juist op een moment dat het stijgings eprcentage 11% was. DE motor viel stil en deed niets meer.
Voorzichtig de auto achteruit laten rollen tot op een horizontaal niveau.
Weer opnieuw gestart en dat werkte weer.
Echter toen wij wilde vertrekken bij een shopping centre, wilde de Citroen niet vooruit, niet achteruit.
De depannge gebeld en de auto werd opgehaald en naar een Citroen garage gebracht.
Een taxi heeft ons ter plekke opgehaald.
Ondanks dat wij Citroen Select hadden werd een vervangende auto geweigerd, omdat de Franse alarmcentrale ons behandelde op onze autoverzekering en niet volgens de verzekering van Citroen Select.

Ook in Luxemburg bestaat een 2e kerstdag dus wachten tot de 27 december.  Toen een taxi besteld ( 100 euro) om naar de garage te gaan. Daar was het antwoord dat men een lek had gevonden in een ’  klein bakje ’ waar geschaskeld wordt. Ben geen techneut.
Ze hebben speciale olie besteld en rond 3 uur s middags kon ik de auto ophalen. Wel moest ik direct contant betalen om hem mee te kunnen nemen.
Toen ik thuis aangekomen was , een afspraak gemaakt met mijn eigen garage en deze hebben het lek gevonden en de onderdelen besteld en gemonteerd.

ER loopt nu een klacht bij Citroen Frankrijk aangezien ik een extra nacht moest boeken in het hotel ( werd door mijn autoverzekering ( dus niet Citroen Select) vergoed tot 60 euro en de taxirit tot 50 euro.
Waarom maakt men reclame voor Citroen Select ’ geldig in 33 landen’  . Waarom moet ik de kosten voorschieten. Gelukkig was het nu ’ maar’  145,00 euro, maat stel je voor het 4000 euro kost de reparatie.
Kortom Citroen Select is heel selectief in Europa, veel beloven maar weinig nakomen.
Ben benieuwd naar hun reactie.
De Citroen garage in Luxemburg wilde ook niets weten van een vervangende auto , ” want wij zijn geen Citroen Select garage”.
Dus denk niet dat alle Citroen garage ook Citroen Select zijn. Kortom weer onduidelijkheid richting consumenten.

Laat het resultaat weten.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 21 januari 2018 08:37 PM
  [ # 1 ]

Uiteraard zijn we benieuwd naar de techniek en de problemen van je auto.  Wat betreft de problemen met Citroën, daar is het forum niet voor bedoeld, maar uiteraard zijn we wel benieuwd.


Succes!

 

Profiel  
 
GrandPicasso
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 23 januari 2018 10:15 AM
  [ # 2 ]

Als je dat maar weet! Laughingcool hmm

C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental   juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook