2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Olie in koelsysteem
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 01 februari 2018 07:19 AM
  [ # 16 ]

Uit mijn hoofd wordt voor het vervangen van de distributieriem 120.000km of negen jaar geadviseerd.
Ik zou in jouw geval voor die paar tientjes extra de riem en waterpomp meenemen.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 februari 2018 07:25 AM
  [ # 17 ]

Beste Coen

Ik begin er steeds minder van te begrijpen, je vraagt hier om advies en die krijg je ook, al zijn ze niet allemaal eensluidend.
Maar naar mijn idee wordt een aantal terechte daarvan, met name door jouw maat, in de wind geslagen.
Als hij een vakbekwame ervaren monteur zou zijn, zou hij jou namelijk exact hetzelfde adviseren.

Realiseer je terdege dat aan de gebruiksduur van een distributieriem twee limieten zitten, het aantal km’s maar ook een tijdsfactor, voor dit blokje is dat 120 k km’s of 10 jaar.
Dus als er geen absolute zekerheid is hou oud de riem is gewoon vervangen.
Kost echt niet alles, vorig jaar een P205 met ook een TU gedaan, scoorde toen een complete set, dus riem, rol en pomp, van SKF voor 4 tientjes.

Zoals HvdL ook al aangeeft, het is jouw geld.
Maar als over een paar 1000 km de kleppen krom zijn, omdat de riem knapte, en je dan veel verder van huis bent dan nu omdat je een ander kop moet zoeken, doet jouw portemonnee zeer en niet de mijne.

Evengoed succes met de klus!

 

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 01 februari 2018 08:39 AM
  [ # 18 ]

Dat is niet veel inderdaad, maar wanneer is het ding erom gekomen? Zijn waterpomp en spanrol toen ook meegenomen tijdens de distributiewissel?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook