koelvloeistof vervangen
wolfrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 30-12-2013

Gepost: 25 januari 2018 08:08 PM

hoe vervang ik de koelvloeistof van mijn citroen c3 bouwjaar 2011,1100 cc ?
is er onderaan de radiator ergens een aflaatstop/bout om die leeg te laten ?

citroen c3 2011 1100 cc

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 26 januari 2018 01:13 PM
  [ # 1 ]

...de retourslang zit onder op de radiator. als je die eraf trekt, loopt de handel leeg.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
wolfrider
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 30-12-2013

Gepost: 26 januari 2018 05:13 PM
  [ # 2 ]

Dank je wel !
Vullen via het expansievat veronderstel ik ?

citroen c3 2011 1100 cc

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 26 januari 2018 11:16 PM
  [ # 3 ]

Ja, vergeet niet te ontluchten!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 januari 2018 12:32 AM
  [ # 4 ]
RogerM schreef:

...de retourslang zit onder op de radiator. als je die eraf trekt, loopt de handel leeg.

Niet helemaal waar, in dat geval blijft er koelvloeistof in het blok achter.
Het blok heeft zelf ook een aftappunt.
En wil je het helemaal goed doen, moet het kachelcircuit met perslucht leeg gedrukt worden, anders blijft de kachelradiateur ook nog vol staan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 27 januari 2018 09:53 AM
  [ # 5 ]

Correct. Ik ging er niet vanuit dat het hele blok leeg moest (?). Om het helemaal compleet te maken: de ene KV is de andere niet. Mengen is -soms- niet toegestaan. Check welke kleur er nu inzit en laat je voorlichten.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 januari 2018 02:12 PM
  [ # 6 ]

Als de vraag was geweest “hoe tap ik de radiateur af?”, dan was jouw antwoord afdoende geweest. De vraag ging echter over het vervangen van de koelvloeistof en dan moet er toch echt wat meer gebeuren.

Over de te gebruiken vloeistof, dat zal zeer waarschijnlijk de roze/rode variant zijn, G12(+). Auto is van 2011.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook