doorgeknaagde kabelboom cx 25 onherkenbaar
fritsiefrits
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-01-2018

Gepost: 30 januari 2018 11:20 PM

Een muis of rat is in mijn cx 25 pallas aut is bezig geweest achter het handschoenenkastje; daar bevindt zich de ontstekingscomputer. Deze heeft twee stekkers waarmee minimaal 12 kabeltjes worden verbonden. Die kabelboom gaat vervolgens door een gat in het schutbord en juist op die plaats is alles doorgevreten. Er zitten minstens vier gele draden, vier groene en vier of vijf grijze. Probleem is nu dat ik niet kan zien welke draden met dezelfde kleur moeten worden doorverbonden. Er zijn immers meerdere draden van gelijke kleur. Ik heb gehoord dat elk kabeltje voorzien zou moeten zijn van een nummer en om die te zoeken heb ik aan beide zijden de isolatietape van de kabelboom zo’n 30 cm verwijderd maar ik kan, hoe goed ik ook kijk, nergens een nummer op de kabeltjes vinden. Dit lijkt een catastrofe te worden, wie weet raad? Uiteraard slaat de motor niet aan. Je mag me ook rechtstreeks mailen: cx (at) antori.nl

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 31 januari 2018 08:36 AM
  [ # 1 ]

Valt er niets te zien aan de manier waarop de draden gebogen waren of zijn, of aan de lengte? Oude draden houden meer hun eenmaal aangenomen vorm.

Profiel  
 
fritsiefrits
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-01-2018

Gepost: 31 januari 2018 08:42 AM
  [ # 2 ]

helaas valt er niets af te leiden uit de lengte of de vorm van de kabels, omdat ze keurig op dezelfde plek zijn doorgeknaagd.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 31 januari 2018 11:52 AM
  [ # 3 ]

catastrophe is wat sterk uitgedrukt. het feit dat er 3 kleuren zijn maakt het een stuk gemakkelijker.
Het is gewoon en kwestie van de draden stuk voor stuk doormeten, dwz waar ze onder de motorkap met welke sensor oid zijn verbonden en dan via het schema kijken waar ze aangesloten horen te zijn op de computer. Niet echt heel moeilijk, wel tijdrovend.
En ik zou niet starten om verdere schade te voorkomen, ook niet op contact zetten!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 31 januari 2018 11:58 AM
  [ # 4 ]

Ik weet niet of fritsiefrits wel een schema heeft, en zo ja, of hij het kan lezen. Zelf ben ik geen held op het gebied van schema’s/elektriciteit, maar ik zal vanmiddag kijken of ik wat kan vinden. Er zijn echter veel kundiger CX-liefhebbers dan ik actief op het forum, dus kom er maar in!

Profiel  
 
fritsiefrits
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-01-2018

Gepost: 31 januari 2018 12:01 PM
  [ # 5 ]

Heeft iemand ‘het schema’?  Dat zou idd al een heel stuk helpen. mijn CX is een 2500 pallas type 1, maar wel een van de laatste. de AEI+ zit achter het handschoenenkastje.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 31 januari 2018 12:10 PM
  [ # 6 ]

ik denk dat ik een schema heb, ff zoeken

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 31 januari 2018 12:13 PM
  [ # 7 ]

welk jaar?
en hoe zal ik het schema naar je toe doen komen?
injectie/carburateur
automaat/handbak
ze hebben allemaal een ander schema, ik heb ze

Profiel  
 
fritsiefrits
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-01-2018

Gepost: 31 januari 2018 12:13 PM
  [ # 8 ]

super super, dat scheelt al de helft van de nachtmerrie!

Profiel  
 
fritsiefrits
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-01-2018

Gepost: 31 januari 2018 12:14 PM
  [ # 9 ]

wat mij betreft graag naar mijn email: cx (at) antori.nl

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 31 januari 2018 12:18 PM
  [ # 10 ]

bouwjaar?
injectie/carburateur?
automaat/handbak/
ze hebben allemaal een ander schema,

Profiel  
 
fritsiefrits
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 30-01-2018

Gepost: 31 januari 2018 12:23 PM
  [ # 11 ]

datum eerste toelating 18 april 1985 ===  een CX 2500 pallas is (dacht ik) altijd een injectie en het is een automaat.

Profiel  
 
j.witkop
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 31-05-2005

Gepost: 31 januari 2018 12:48 PM
  [ # 12 ]

Grappig, ik heb precies hetzelfde model
schema’s zijn onderweg

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 31 januari 2018 12:57 PM
  [ # 13 ]

Ik ben benieuwd. Houd ons op de hoogte, fritsiefrits. (Wat een naam trouwens…)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook